уторак, 6. новембар 2018.

Javno Predavanje Ivet Ćurlin Janje moje malo (Sve što vidimo moglo bi biti i drugačije)



Muzej savremene umetnosti (Ušće 10)
Sala „Miodrag B. Protić“
Četvrtak, 8. novembra 2018. u 18 časova


U saradnji sa Muzejom savremene umetnosti Beograd, sedmo predavanje u okviru serije javnih predavanja koje organizuje Šta kustosiranje može/treba da bude biće Ivet Ćurlin – članice kustoskog kolektiva „Što, kako i za koga“ (What, How & for Whom / WHW). Serija javnih predavanja zamišljena je da pruži uvid u nove i drugačije perspektive u teoriji i praksi osmišljavanja izložbe.

Predavanje Ivet Ćurlin naslovljeno Janje moje malo (Sve što vidimo moglo bi biti i drugačije) će predstaviti rad kustoskog kolektiva WHW kroz nekoliko kustoskih projekata koji se bave neprekidnim uobličavanjem odnosa između umetničke i kulturne produkcije, autorstva, sakupljanja, istorije, postavke i politike, kao i potrebom da se osnuje novi dugoročni projekat – edukativni program za mlade umetnike i umetnice pod nazivom „WHW Akademija“. Fokus predavanja biće projekat Janje moje malo (Sve što vidimo moglo bi biti i drugačije) koje je WHW kurirao zajedno sa Katrin Romberg. Nakon šest izložbenih epizoda, koje su održane od novembra 2016. do maja 2017. godine u nezavisnim umetničkim prostorima, ateljeima umetnika i privatnim stanovima u Zagrebu, epilog projekta je postavljen u The Showroom-u u Londonu u saradnji sa Emili Petik. Baziran na umetničkoj kolekciji Kontakt Erste grupe, koja poseduje seminalne radove umetnika iz centralne, istočne i jugoistočne Evrope od šezdesetih godina prošlog veka do danas, projekat upoređuje najvažnija dela iz kolekcije sa istorijskim i savremenim delima da bi preispitao ključne teme u kolekciji, poput radikalnih utopija, ličnosti umetnika disidenta, odnosa između pola i roda, političke subjektivnosti i angažmana, i statusa javnog prostora. Projekat, koji je nazvan po radu hrvatskog umetnika Mladena Stilinovića (1947-2016), inspirisan je njegovim doživotnim antisistematskim umetničkim pristupom, koji je tražio veću autonomiju umetničke produkcije. Njegova umetnička praksa koja se šaljivo podudarala sa kompleksnim temama ideologije, rada, novca, bola i siromaštva, inspirisala je brojne projekte WHW-a.

Ivet Ćurlin je članica kustoskog kolektiva „Što, kako i za koga“ (What, How & for Whom / WHW), osnovanog 1999. godine sa sedištem u Zagrebu i Berlinu. Pored Ivet, WHW čine kustoskinje Ana Dević, Nataša Ilić i Sabina Sabolović, kao i dizajner i publicista Dejan Kršić. WHW se bavi raznolikom produkcijom – izložbama i izdavačkom delatnošću, kao i rukovodstvom Galerije Nova u Zagrebu. Od prve izložbe u Zagrebu 2000. godine pod naslovom Što, kako i za koga, povodom 152. godišnjice Komunističkog manifesta, WHW je kurirao brojne međunarodne projekte, među kojima su Collective Creativity, Kunsthalle Fridericianum, Kasel, 2005; 11. Bijenale u Istanbulu, What Keeps Mankind Alive?, Istanbul, 2009; One Needs to Live Self-Confidently...Watching, Paviljon Hrvatske na 54. Bijenalu u Veneciji, 2011. Nedavni projekti WHW uključuju izložbe Really Useful Knowledge, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia, Madrid, 2014; Janje moje malo (Sve što vidimo moglo bi biti i drugačije) u saradnji sa Katrin Romberg, na različitim lokacijama u Zagrebu, 2016/2017; Građani iz senke, retrospektiva Želimira Žilnika na Edith-Russ-Haus für Medienkunst, Oldenburg, 2018; i Na leđima palih divova, Drugo bijenale industrijske umetnosti otvoreno ovog leta u Labinu, Raši, Rijeci, Puli, Vodnjanu. Tokom jeseni 2018. godine, WHW je osnovao u Zagrebu neformalni međunarodni edukativni program namenjen mladim umetnicima i umetnicama, pod nazivom „WHW Akademija“.
 

Нема коментара:

Постави коментар