Muzej savremene umetnosti (Ušće 10)
Sala „Miodrag B. Protić“
Sreda, 15. oktobar 2018. u 18 časova
Sala „Miodrag B. Protić“
Sreda, 15. oktobar 2018. u 18 časova
U saradnji sa Muzejom savremene umetnosti Beograd, peto predavanje u okviru serije javnih predavanja koje organizuje Šta Kustosiranje može/treba da bude biće
Elene Filipović – direktorke i kustoskinje Kunsthale Bazel. Serija
javnih predavanja zamišljena je da pruži uvid u nove i drugačije
perspektive u teoriji i praksi osmišljavanja izložbe.
Predavanje Elene Filipović naslovljeno Marsel Dišan, najuticajniji kustos XX veka? razvijaće
se oko istorije umetnosti kao discipline koja se razvijala kroz analizu
određenih umetnika i njihovih objekata i slika. Moneovi Lokvanji, Pikasove Demoazels, Đakometijev Čovek u pokretu… I to ne isključuje Marsela Dišana, koji je proslavljen predmetima koje je napravio – bio to kupljeni pisoar kojeg je nazvao Fontanom, ili kriptični, erotično-mehanički dijagram poznat i kao Veliko staklo. Ali
šta ako uticaj jednog od najvećih umetnika 20. veka leži negde drugde?
Ovo predavanje poslužiće da ozbiljno uzmete u obzir Dišanove aktivnosti
koje nisu spadale u umetničku kategoriju – od trgovine umetnina,
administracije, reprodukcije do njegovih publikacija i organizovanja
izložbi. Kroz njegove raznovrsne projekte od 1913. do 1969. videćemo
Dišanov neumetnički rad, s pažnjom na one projekte koji se mogu tumačiti
kao kustoska praksa ili strategija koja je bila presudna za njegov
umetnički rad i koja je uticala na generacije umetnika nakon njega –
ugledajući se na činjenicu da okruženje u kom umetnički rad nastaje može
biti i sam umetnički rad.
Elena Filipović je
od novembra 2014. godine direktorka i kustoskinja Kunsthale Bazel.
Prethodno je bila viši kustos Vilsa (WIELS) od 2009. do 2014,
kokustoskinja Berlinskog bijenala 2008. godine zajedno sa Adamom
Šimžikom, kao i urednik i kourednik brojnih knjiga i publikacija o
svetskoj istoriji umetnosti, uključujući The Artist as Curator: An Anthology (Mousse Publications, 2017), The Biennial Reader: Anthology on Large-Scale Perennial Exhibitions of Contemporary Art (Hatje Cantz, 2010), i The Manifesta Decade: Debates on Contemporary Art Exhibitions and Biennials in Post-Wall Europe ((MIT
Press, 2005). Bila je kustos mnogobrojnih samostalnih izložbi mladih i
uspešnih umetnika, kao i nekoliko uspešnih retrospektiva. Autor je
nedavno izdatih publikacija The Apparently Marginal Activities of Marcel Duchamp (MIT Press, 2016) i David Hammons, Bliz-aard Ball Sale (Afterall Books, 2017).
Нема коментара:
Постави коментар