2. novembar u 19:30 časova, Velika scena Madlenianuma
Premijerno izvedena 26. aprila 2014. godine drama Ana Karenjina
predstavlja projekat kojim se čvrsto utemeljuje repertoarska
orijentacija Opere i teatra Madlenianum ka naslovima koji predstavljaju
najviše umetničke domete. Slavni i obožavani roman Lava Nikolajeviča
Tolstoja, u dramatizaciji nemačkog dramskog pisca Armina Petrasa i
režiji Juga Radivojevića radnju
smešta u savremeno vreme, između Gorbačova i Jeljcina.
Ana Karenjina
napušta jedan životni koncept i menja ga drugim, nesigurnim, sledeći
svoje srce. Nedefinisani sistem. Pitanje životnog koncepta je i pitanje
koncepta jednog grada, države. Šta se dešava kad se naši ideali sruše,
to je pitanje koje postavlja ova predstava. Ovo je tužna ljubavna priča,
najtragičnija zbog spoznaje gubitka naizgled idealne ljubavi i
uzaludnosti žrtve.
Armin
Petras se u svojoj drami opredelio za sedam lica, a po rečima
reditelja, svako od tih lica ima svoj specifičan put kojim se kreće kroz
ovu večito aktuelnu priču:
„Za Anu je možda najvažnije pitanje životnog
koncepta. Za Karenjina to je privid (forma važnija od suštine), za
Vronskog strast, za Stefana dekadencija, za Dašu religija, za Kiti
potraga za identitetom, a kod Ljevina – uspostavljanje patrijarhalnog
sistema."
Tumači izuzetno atraktivnih i teških uloga su: Nina Janković, Tihomir Stanić, Viktor Savić, Igor Đorđević, Milena Vasić, Tamara Aleksić i Aleksandar Radojičić. Autor scenografije je Aleksandar Denić, a kostimograf Momirka Bailović.
Ljubav
Ane i Vronskog je pre svega, pitanje hrabrosti. Ljubav koja ništa ne
stavlja na tas u najboljem romantičarskom smislu je zanos. Ali, to je i
priča o vremenu prošlom, sadašnjem i budućem. Vreme uspeva da
izdevalvira tu ljubav, spremnost da se sve za nju žrtvuje, ostavljajući
bolne posledice za sobom i za njihove bližnje. Tako se i životni koncept
urušava. Strast prolazi a na površinu izlaze životne banalnosti,
romantiku zamenjuje suvi realizam, Ana postaje ljubomorna i histerična, a
Vronski nezainteresovan... Poraz Tolstojeve junakinje nije osuda
društva, njen poraz je gubitak koncepta i vere u ljubav...
Posle
porodiljskog odsustva glumica Nina Janković se ponovo vraća na
pozorišnu scenu, tumačeći obožavanu heroinu svih genaracija. Pored obnove ove drame u novembru nas u Madlenijanumu očekuje i obnova baleta Krvava svadba – Bolero, a u decembru premijera romantične komedije Dolce vita.
Нема коментара:
Постави коментар