U petak, drugo veče 34. beogradskog džez festivala, dupli koncert
otvorio je svojim fantastičnim nastupom mladi španski pijanista Marko
Meskita.
Marko Meskita ima bogatu i raznovrsnu karijeru kao izvodjač
klasične muzike, džez pijanista i kompozitor. Upravo taj uticaj
klasične muzike oseća se u njegovom pristupu komponovanju, a to je
osetila i publika, jer njegove pijanističke bravure nije prekidala
aplauzima kako bi se to moglo očekivati na džez koncertima, već je
poštovala celovitost kompozicije, slušajući pažljivo, s razumevanjem i
bez daha.
Na koncertu su izvedene tri autorske kompozicije: Orrius
improvisation part 2, Joia i Lekeitio. Iako prvenstveno klasičar, Marko
se pravo džezerski poigravao glavnim motivima, ali i samim instrumentom,
kombinujući izvodjenje na dirkama i prebirajući po žicama otvorenog
klavira. Osvojio je beogradsku publiku svojim šarmom i skromnošću.
Drugi koncert iste večeri doneo je sasvim drugačiju atmosferu, ali očekivano džezersku i energičnu, kakva nam obično dolazi od izvodjača iz Izraela. Na scenu je stupio basista Omer Avital s pratećim bendom (primetiću da je izuzetni mladi bubnjar pre par godiina bio i u pratećem bendu Avišai Koena).
Njihova muzika je ispunjena ritmovima Bliskog
Istoka, lepo uklopljena u standardne motive i džez improvizaciju
(izuzetan solo nastup Omera Avitala). Novi album vuče ih ka istraživanju
u okviru afričkog muzičkog nasledja.
Publika je oživela i ovacijama
pozdravljala pojedinačne solo deonice, te se do kraja atmosfera
"zakuvala", a koncert odužio - izgleda da je došlo do medjusobnog
prožimanja muzičara i publike - nikome se nije izlazilo iz sale. Kada se
na kraju ipak moralo završiti, lica posetilaca bila su ozarena dobrom
energijom.
Нема коментара:
Постави коментар