Arhipelag je imao uspešan nastup na 63.
Beogradskom sajmu knjiga. Štand Arhipelaga
je bio jedan od najposećenijih štandova na Sajmu knjiga. Pored velikog
broja posetilaca zainteresovanih za knjige koji prate izdanja Arhipelaga sa poverenjem, Klub čitalaca Arhipelag dobio je nekoliko stotina
novih članova na Sajmu knjiga.
Arhipelag je predstavio
60 novih knjiga i obnovljenih izdanja koji su objavljeni između dva Sajma
knjiga u razlićoitim izdavačkim formatima, najviše u štampanim izdanjim, ali i
u obliku audio izdanja i elektronskih knjiga. Među tim knjigama je i 19 knjiga
koje su premijerno predstavljene na Sajmu knjiga.
Za Sajam su objavljena i dva štampana
izdanja Arhipelag magazina čije su
prezentacije izazvale veliko interesovanje posetilaca.
U programima Arhipelaga učestvovalo je preko 40
domaćih i stranih pisaca, istoričara, filozofa, sociologa, ekonomista,
teoretičara, prevodilaca, ilustratora, umetničkih fotografa i dizajnera. Oni su učestvovali u obimnom i ambicioznom
programu Autorski dani na štandu
Arhipelaga. Među učesnicima programa Autorski
dani na štandu Arhipelaga nalaze se i Vida Ognjenović, Jelena Lengold, Ljubodrag Dimić, Aleksandar Baljak, Mihajlo Pantić, Kristijan
Eker, Branko Čegec, Nikola
Moravčević, Venko Andonovski, Goran Nikolić, Mileta Prodanović, Ratko Dangubić, Dragoljub Mićunović, Živorad
Nedeljković, Laslo Blašković, Dragan Lakićević
Lakas, Branislav Anđelković, Neven Cvetićanin, Duško Lopandić, Goran Bašić, Darko Tuševljaković, Nemanja Rotar, Boško Mijatović,
Tomislav Marinković, Mladen
Vuruna, Miroslav
Aleksić, Veselin Marković, Uglješa Šajtinac, Srđan V. Tešin, Vesna Roganović, Vesna Ćorović Butrić.
U toku sajamskih dana Arhipelag
organizovao čitav jedan bogat i raznovrstan književni festival u kome su
poznati domaći i strani pisci imali susrete i razgovore sa čitaocima. Štand Arhipelaga na Sajmu knjiga bio je jedan
od retkih prostora na kome su u isto vreme bili vidljivi čitaoci, pisci i
knjige. Publika je podržala koncept sajamskog nastupa
u kome, pored prodajne dimenzije, postoje i izložbena i programska dimenzija.
Štand Arhipelaga je posetio i veliki broj ličnosti iz kulturnog, javnog,
političkog, privrednog i diplomatskog života Srbije i regiona. Štand Arhipelaga posetio je i niz literarnih
agencija iz inostranstva, kao i predstavnici nekoliko stranih izdavača.
Najprodavanije knjige Arhipelaga na Sajmu knjiga bili su
romani Jelene
Lengold Odustajanje, Havijera
Serkasa Hohštapler, Majkla Kaningema Sati, Avrama B. Jošue Pet godišnjih doba, knjiga eseja i
sećanja Čarlsa Simića Čudovište voli svoj
lavirint, kao i dve knjige Danila Kiša: Peščanik
i Enciklopedija mrtvih.
"Izdavač je odgovoran prema svojim čitaocima, a ne samo
prema svojim interesima, ekonomskim ili bilo kojim drugim. Čitaocima je neophodno
pružiti mogućnost izbora. Nezavisno od okolnosti našeg posla, Arhipelag ostaje dosledno vezan za vrhunsku književnost i humanistiku,
zahvaljujući čitaocima koji su takav koncept podržali i na proteklom Sajmu
knjiga. Ljudi koji čitaju dobre
knjige razumeju okolnosti vlastitog života. A to jeste najbolja imovina koju
možemo steći, najsigurniji imetak pred kojim je nemoćna svaka vrsta krize. Književnost
se ne sme svoditi na jedan ukus, jednu boju, jedan trend. Najbolje knjige su
uvek oličavale istinske hartije od vrednosti. Kompromisi su često postali zla
kob socijalnog licemerja. Utoliko pre potrebna nam je književnost bez kompromisa.
Zadovovoljan sam rezultatom koji je Arhipelag
postigao na Sajmu knjiga, a u boljim okolnostima taj uspeh bi svakako
bio i veći", kaže Gojko Božović, glavni urednik i direktor Arhipelaga.
Povodom Sajma knjiga Božović
naglašava:
"Beogradski sajam ima i odlične
ljude i važne resurse, ali je koncept Sajma knjiga potpuno pogrešan. Od
kulturne manifestacije on se iz godine u godinu pretvara u prostor razobručene
zabave u kome zvezde rijaliti kulture i parapolitike izlaze u prvi plan. Nisu
samo figure prodavaca potisnule u drugi plan figure pisaca, sada vidimo da na
Sajmu knjiga zabava počinje da potiskuje i prodaju. Sajam knjiga je postao
mnogo više mesto zabave nego kulture. Vašarski i karnevalski sadržaji mešali su
se na Sajmu sa hipermarket ponudom. Neophodno je oblikovati Sajam knjiga kao
prostor kulture, kao veliki programski događaj i najveći književni festival u
zemlji, kao mesto promocije knjiga i promocije čitanja, kao međunarodno važan
sajam – ključni Sajma knjiga između Istanbula i Beča. Takav Sajam knjiga bio bi
više privlačan za publiku, a neka niko ne brine – i prodaja bi bila bolja."
Нема коментара:
Постави коментар