Ovaj komad prvi put je izveden na
sceni Of Brodvej 1989. pod imenom "Roleplay". Od 28. oktobra 1994. se
igra pod sadašnjim nazivom "Inside
Out" u pozorištu “Cherry Lane” . Songove je radila Edrijen Ras, autor
teksta je Dag Haverti.
Priča prati sudbine šest žena
koje se jednom nedeljno susreću na psihoterapiji kako bi se na što primereniji način suočile sa preprekama na koje nailaze u
okviru muškog sveta u kom žive. Bez obzira na to koliko su ostvarene kao
poslovne žene, udate, neudate, razvedene, supruge i majke, svaka od njih na
sebi svojstven način pokušava da se izbori sa stereotipima koji su im nametnuti
od strane društva ili medijskih projekcija poželjnog: idealno vitka, emotivno
ostvarena, da prati modu, bude udata, majka, finansijski nezavisna, uspešna u
poslu…
Svaka od junakinja iznosi problem
sa kojim se suočava, sa nadom da će pronaći rešenje i da će se smelije suočiti
sa svojim strahom i stvoriti za sebe neku novu šansu. Dakle nešto kao „Seks i
grad“ + još dve!
Svih šest junakinja: psiholog
Grejs (Dušica Novaković), ex-pop
pevačica Dina (Jelena Jovičić), gej
bankarka i slikarka Klo (Ivana Knežević),
domaćica i mlada majka opsednuta težinom Moli (Ivana Popović Ilijin), poslovna žena Liz (Mina Lazarević) i samodestruktivna Sejdž (Suzana Lukić), zavisnica od tarota i astrologije, sve vreme su na
sceni, dok pričaju o svojim brigama, igraju i pevaju. Povremeno će biti
prikazivani i kratki video-snimci koji ilustruju njihove situacije.
Pozorište na Terazijama
premijerno će ovaj komad s dva čina izvesti 26. oktobra. Za režiju je zadužena Ana Grigorović, kojoj je ovo
prva saradnja s Pozorištem na Terazijama. Prevod i prepev songova uradio je Slobodan Obradović.
Konferenciju za medije započinje Aleksandar Džaja, direktora Pozorišta
na Terazijama koji kaže da neće biti opšrni jer je proba zakazana za 12 časova.
Odgovara mi-u to vreme zakazana je u Skupštini grada konferencija povodom
početka 34. Beogradskog džez festivala.
Kaže da je ovaj mjuzikl bio planiran kao
intermeco između dva velika, ali da su se stvari otele kontroli, pa je i on narastao.
Reč uzima rediteljka Ana Gligorović i kaže da je radnja grupna terapija koja za
cilj ima rešavanje ženskih problema realizovana maštovito i da bi terapeutski
da deluje na publiku:
"Čini mi se da nam predstava
nudi jednu vrstu srećnog kraja za svaku od nas.“
Slobodan Obradović je uz konstataciju da je usamljen među ženama pa
to može da bude opravdanje za njegove
reči koje slede:
“Sve junakinje su prošle
raznorazne brodolome, bilo da su vezani
za brak, razvod, gubitak identieta ili uspeh na poslu. Onda
smo kroz rad na tekstu i analizu likova došli do toga da se postavlja pitanje
ko je zapravo jači pol.“
Kometarišući naslov, koji nije
preveden, kaže da su se svojski trudili da pronađu srpsku reč koja bi bila
sveobuhvatno i adekvatno obuhvatilo značenje komada, ali nisu uspeli.
Ivana Knežević kaže da ovaj komad potvrđuje da Pozorište na Terazijama
ima sjajan ženski tim. A igraju tri prvakinje, jedna buduća i gošća iz Narodnog
pozorišta u Beogradu.
Mina Lazarević započinje izlaganje u formi ispovesti:
“Teško je suočiti se sa sobom. Svakome
je svoj problem najveći. Suština grupne terapije je da čuješ i priče drugih, da
se u njima pronađeš i da svi iznađemo rešenje.
Suočavanje i izbacivanje toga iz sebe. Ključna pitanja su: Gde grešiš? Kome možeš
da se poveriš? Bilo da je lepo, manje lepo, ružno ili tragično. Kako bismo laše
dalje išli kroz život. Svako će se u nečemu prepoznati. Publika neće na ovo
biti imuna. Tragali smo za najboljim rešenjima, da ih pronađemo i da se damo. Kada
svaki dan kopaš po džigerici, porodica je ta koja je morala da nas trpi takve:
haotične, nervozne, razdražene, euforične...“
Jelena Jovičić je zahvalna što su prepoznali potencijal u njima za
ovaj dramski mjuzikl, koji liči na “Chorus
Line”, rađen u Pozorištu na Terazijama pre 13 godina.
“Pored puno solo pesama tu su i
grupne pesme, višeglasje. Sjajno zvučimo
kao hor. Dokazale smo da smo drim tim. Komad uporište nalazi u današnjem
vremenu. Priča je dobra. Žene će se prepoznati, a muškarci možda nešto shvattti.
Na kraju da citiram Endija Vorhola: „Sve što nema priču je pornografija!““
Dušica Novaković je dodala da je predstava katarzična i da ćete
kući poneti temu za razmišljanje. Rad na predstavi opisuje kao izazov s teškoćama,
a lik kao komleksan.
Suzana Lukić je „prvi put na Terazijama“ (pozorište
n.a.). Došla je da izađe iz svoje zone konfora. Proces opisuje kao avanturu, a
komad kao pitak, lep, o temama koje čine ženski život. Duhovit komad ispričan
dirljivo. Trenutak susreta glasova u kolektivnom pevanju.
Kako smatra Njujork Tajms, tajna
uspeha ove predstave je u tome što se publika oseća kao deo grupne terapije
zahvaljujući ovim “očajnim,
inteligentnim, drskim, srdačnim, svesnim i odlučnim ženama“.
Autori ovog mjuzikla postižu i da publika lako poveruje kako je to što
se junakinje u najtežim trenucima poveravaju publici pevajući, najprirodnija
stvar na svetu. Karakteristično za ovaj mjuzikl je i to što su reči izuzetno
zahtevnih numera, ne samo u skladu sa dramskim tekstom, već i sastavni deo
dijaloga i neposredene komunikacije učesnica grupne terapije koja zatim
prerasta u prijateljstvo.
Ovaj inteligentan i vatren
mjuzikl Pozorišta na Terezijama dodatano je obogaćen zanimljivim koreografijama
i spektakularnim muzičkim aražmanima i punoćom zvuka kakva, nije neskromno
istaći, nije ostvarena ni na njujorškim scenama.
I na kraju, vedar duh i dobro raspoloženje koje ovaj
mjuzikl izaziva, čak i onda kada se bavi nesigurnošću, samoćom, neispunjenim
očekivanjima ili osećaju beznađa, nisu njegov spoljašnji ukras već deo pogleda
na svet i načina suočavanja junakinja
ovog komada sa mnogim problemima i nedaćama
koje prate život žena u savremenom društvu.
REČ REDITELJA
Da li sam debela? Da li me voli?
Da li sam dobra majka? Da li mi je posao bitniji od svega?
Žene pitaju, a odgovaraju
muškarci, modni magazini, astrolozi, prijateljice koje ista ta pitanja muče. A
muče nas jer nam je davno neko rekao – moraš biti lepa, pametna, dobra supruga
i majka, imati karijeru… Listi nema kraja jer se od žene danas očekuje mnogo.
Ukoliko u tome ne uspe, onda sa njom nešto nije u redu. I eto nas na
psihoterapiji! Dina, Moli, Liz, Klo i Sejdž našle su se na grupnoj seansi kod
Grejs u pokušaju da nađu odgovore. Umesto odgovora, našle su jedna drugu.
Pritisak koji su imale zamenilo je prijateljstvo i osećanje da su prihvaćene
bez obzira na sve.
Takva sam kakva sam. Baš me briga
da li me voli. Naravno da sam dobra. Moj život, moja stvar.
Za svaku ženu je važno da
izgovori ove rečenice. Da ih izgovori više puta dok ne shvati da su njena sreća
i zadovoljstvo jedino što treba da je zanima. Ova predstava ima srećan kraj jer
su naše junakinje spremne da se suoče sa preprekama koje im život nameće. Nije
jednostavno, a ni lako. Ali moguće je biti savršeno nesavršena. Biti voljena
baš takva kakva jesi. Za početak, odgovoriti na jedno jedino pitanje: Da li sam
spremna za novi dan?
Ana Grigorović je rođena 1987. godine u Beogradu. Diplomirala je
pozorišnu i radio režiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, u klasi
profesorke Ivane Vujić. Završila je interdisciplinarne master studije teorije
umetnosti i medija na Univerzitetu umetnosti u Beogradu.
Predstave: Dom Bernarde Albe (Narodno pozorište u Beogradu), Magično
popodne, Pedeset udaraca (Atelje 212), Đani Skiki, Bastijen i Bastijena
(Narodno pozorište u Beogradu), Igra,
Lepotica i zver (Pozorište ”Bora Stanković”, Vranje), Gozba, Petar
(Bitef teatar), Rađanje jednog zapisnika (Narodno pozorište Pirot), Biti
(Ustanova kulture Parobrod), Nacionalna klasa, Dečaci Pavlove ulice, North
Force (Omladinsko pozorište Dadov), Pet dečaka (Malo pozorište ”Duško
Radović”), Ako mi se zviždi, zviždim (Narodno pozorište ”Sterija”, Vršac),
Bekstvo (Ustanova kulture ”Vuk Karadžić”), After Sun (SKC Beograd). Dobitnica
je nagrade ”Hugo Klajn” za najboljeg studenta pozorišne režije u generaciji,
nagrade ”Zoran Ratković” za režiju, nagrade grada Beograda za umetničko
stvaralaštvo mladih za 2009. godinu, nagradu Narodnog pozorišta za najbolju
predstavu u sezoni 2016/17 i pohvalu Narodnog pozorišta za režiju opere Đani
Skiki.
REČ UREDNIKA KULTURNIKA
Ovaj komad je svakako terapeutski za publiku, bilo da je ona ženska ili da je muška.
Ženama omogućava da se prepoznaju, da sebi olakšaju, u bilo kom pa i u onim danima, a muškarcima da proniknu u večnu tajnu zbog kojeg dobijaju grdnju i prekorevanja (a ne shvataju zašto).
Kako bi ovakva mentalna operacija prošla što opušteniju, kao anestetici se koristi miks muzike i komedije. Dobooljo da relaksira, a ne izbedači, a možda neko nešto i shvati.
Bilo da je s Venere ili s Marsa.
mjuzikl INSIDE OUT
Premijera: 26. okt 2018.
Prve reprize mjuzikla “Inside Out” biće 27. oktobra, a potom
u novembarskim terminima: 3, 17. i 30.
Tekst: Doug Haverty
Muzika: Adryan Russ
Stihovi: Adryan Russ, Doug Haverty
Režija: Ana Grigorović
Prevod i prepev songova: Slobodan Obradović
Orkestrator i dirigent: Milan Nedeljković
Koreograf: Milan Gromilić, Nebojša Gromilić
Scenograf: Marija Jevtić
Kostimograf: Dragica Laušević
Video: Ivan Stojiljković
Lektor: Radovan Knežević
Uloge:
DINA: Jelena Jovičić
GREJS: Dušica Novaković
SEJDŽ: Suzana Lukić
KLO: Ivana Knežević
MOLI: Ivana Popović Ilijin
LIZ: Mina Lazarević
Balet: Milan
Gromilić, Nebojša Gromilić, Nemanja Naumoski, Miloš Mitić, Igor Grabovica,
Nemanja Pražić, Sava Vidicki, Branko Mitrović
Orkestar: Biljana Jovanović (koncertmajstor), Ivana Matejić, Marija Ristić, Bojana
Pantović, Borivoje Spasojević, Ana Tadić, Dragomir Marinković, Katarina
Kasatkin, Milica Mihailović, Daniela Stanković, Siniša Jovanović, Maja
Hajduković, Aleksandar Petković, Vladimir Mandić, Zoran Kovačevski, Mladen
Lukić, Mihajlo Bogosavljević, Vojin Nenadović, Dejan Stojadinović, Želimir
Vasić, Uroš Ranković, Ivana Pavlović, Anica Ivančević.
Tehnika: Pomoćnik direktora za scensko-tehničke poslove:
Dragan Lazić; Sekretar tehnike: Osman Ajruloski; Dizajn svetla: Momčilo
Žiropađa; Svetlo: Zlatko Šakotić, Zoran Đurić, Nebojša Siljanović, Nebojša
Ilić, Bojan Jovanović; Dizajn tona: Branislav Mitić, Zoran Mandić; Ton: Nenad
Arnaut, Nikola Ilić; Operateri scenske mehanike: Zoran Blagojević, Radomir
Vidosavljević; Majstor scene: Živorad Čubrilo; Dekorateri: Zoran Gačić, Goran
Ilić, Pahor Stefan, Miloš Bogdanović, Miroslav Lazić, Ivan Mirković, Milovan
Kolašinac; Rekvizita: Predrag Stevanović, Predrag Bogojević, Mile Grahovac,
Zoran Linc; Šminka: Snežana Martinov, Maja Arsić, Aleksandra Pavličević,
Nikoleta Čalić, Maja Nikolić, Jelena Smiljanić, Dragica Ugrinović; Šef kostima:
Snežana Šimić; Krojačica: Zorica Kešeljević; Garderoba: Ljiljana Spasić,
Gordana Živković, Vesna Šišković, Mirjana Đurđević, Dragana Kozić, Dejana
Mrkonja, Snežana Bujanović, Pralja: Aleksandra Marović, Nabavljač: Slavko
Delja; Transport: Darko Lončar, Uroš Dimić, Željko Dimić; Rekviziter orkestra:
Aleksandar Nikolajev.
Trajanje: 2h 15’
Нема коментара:
Постави коментар