Kraj oktobra u znaku londonske „Acid jazz“ scene
Autentični jazz/funk/soul/R’n’B sastav, The Brand New Heavies,
održaće dva koncerta u beogradskom klubu Bitefartcafe, u okviru
koncertnog serijala Musicology Barcaffè Sessions, 29. i 30. oktobra ove
godine.
Pripremite
se za bujicu fantastičnih doživljaja i uživajte u jedinstvenom spoju
sofisticiranog „acid jazz“ zvuka i uzbudljive arome Barcaffè espresso
kafe!
Pioniri londonske „Acid jazz“ scene, The Brand New Heavies,
svoju veliku ljubav prema „fank gruvu“ iz sedamdesetih godina, uspeli
su da transformišu u sofisticirani zvuk koji ide putevima klasičnog
soula, i to u eri u kojoj dominira hip-hop.
Bend su 1985. godine oformili bubnjar/klavijaturista Jan Kincaid, gitarista Simon Bartholomew i basista/klavijaturista Andrew Levy – dugogodišnji školski prijatelji iz londonskog predgrađa Eealing.
Sastav je originalno bio instrumentalan, inspirisan Džejms Braunom i
„Meter records“-om, koje su članovi benda slušali upustivši se u klabing
retke gruv scene koja je u datom trenutku postojala.
Trio
je ubrzo počeo da snima svoju autorsku muziku. Prvi demo materijal
pušten je u „Cat in the Hat“ klubu i naišao je na veliki odjek.
Vrlo brzo sastav je postao obogaćen i duvačkim instrumentima.
The Brand New Heaviesizgradili
su kult u londonskom klabingu, uspevši da prežive promenu u kojoj je
retka gruv scena nestajala, dok se rađao i razvijao „acid house“.
Nakon
ugovora sa izdavačkom kućom „Cooltempo“, koji je izrodio singl „Got to
Give“, ovaj bend, kojima se sada pridružila i vokalistkinja Jay Ella Ruth, potpisao je ugovor sa indie kućom „Acid Jazz“, dobivši budžet od 8000 funti za snimanje svog prvog albuma, 1990. godine.
Album
im je doneo saradnju sa američkom izdavačkom kućom „Delicious Vinyl“,
čime su se plasirali i na američko tržište. U to vreme, N’dea Davenport
je nasledila prethodnu pevačicu, a na zahtev pomenute izdavačke kuće,
pesme sa debitnog albuma snimljene su ponovo za američku publiku. Ovo
epohalno izdanje izašlo je 1992. godine.
Nakon
velikog uspeha na domaćem terenu sa pesmama „Dream Come True“ i „Stay
This Way“, singl „Never Stop“ ubrzo je zapalio američke R’n’B top liste,
čineći ih prvom britanskom grupom koja je postigla takav uspeh sa
debitnim singlom, kao što je imao Soul II Soul nekoliko godina ranije.
Pod
uticajem repera Q-Tip i MC Search, apsorbovali su hip-hop zvuk, ne bi
li na leto izdali „Heavy Rhyme Experience Vol. 1“, album na kom su se
kao specijalni gosti pojavili reperi Main Source, Gang Starr, Grand Pub i
Pharcade.
U
narednim godinama, grupa se istakla albumima „Brother sister“ (1994),
„Trunk Funk: The Best of the Brand New Heavies“ (1999) i „Get Used to
It“ (2006).
Osnivači benda, Simon i Andrew
ujedno su i kantautori i producenti 16 singlova koji su se našli na top
40 listama, dok je prodaja njihovih albuma prešla broj od 2,5 miliona
kopija.
Poslednjih
godina radili su na novom albumu koji je izdat nedavno, 6. septembra,
pod nazivom „TBNH“. Bend je već krenuo na svetsku turneju, dok će njihov
dolazak u Beograd značiti da će srpska publika biti među prvima koja će
imati priliku da čuje pesme sa novog albuma.
The Brand New Heaviesnastupali
su u Beogradu pre tri godine, gde su, u okviru istog serijala, održali
rasprodate koncerte o kojima se i dalje priča, zbog čega su organizatori
serijala ove godine zakazali još dva datuma u okviru kojih će publika
moći da uživa u njihovim nastupima 29. i 30. oktobra u kultnom klubu
Bitefartcafe. Oni će biti drugi izvođači nove sezone Musicology Barcaffè
Sessions serijala, u okviru kog će se pojaviti i muzičari poput
francusko-marokanske kantautorke Hindi Zahre, 28. i 29. septembra i virtuoznog gitariste grupe Vulfpeck, Cory Wonga, 7. novembra.
Ulaznice za koncerte mogu se kupiti online ili na prodajnim mestima servisa www.tickets.rs i www.ddtickets.rs.
Musicology Barcaffè Sessions predstavlja novi koncept koncertno – festivalskog iskustva, na kome posetioci koncerta imaju
priliku da uživaju u intimnim klupskim nastupima velikih svetskih jazz,
blues, funk, r’n’b zvezda, koje obično nastupaju u većim prostorima. Na
ovaj način se zadržava taj intimni trenutak, kontakt između izvođača i
publike, koji se izgubio u velikim halama i festivalima, dok se ljubiteljima kvalitetnog zvuka nudi nešto što u regionu do sada nisu mogli da iskuse. Izuzetno uspešna prva godina koncertnog serijala 2016 - 2017, koju su obeležile rasprodati i virtuozni koncerti,
posebna, intimna atmosfera, kao i druženje publike i muzičkih zvezda
nakon koncerata, napravila je veliki odjek kako u Srbiji, tako i u
čitavom regionu. Ovakve reakcije doprinele su tome da se Musicology
Barcaffè Sessions u drugoj sezoni proširi na Sloveniju, a od prošle
godine i na Zagreb.
Нема коментара:
Постави коментар