петак, 23. јун 2017.

IV ŠEKSPIR FEST


30. jun - 4. jul 2017.
Vila Stanković, Čortnovci

 
Dan kao stvoren za beg iz grada pod mirisom lipa. Četvrtak, 15. juni. Za beg u jedan fortifikacioni objekat iz bajke smešten u Vojvodinu. Adekvatnu pozornicu Šekspirovskih kardio-drama.



Kao da je nekadašnje Panonsko more za ovu priliku pozajmilo mediteranski šmek. Pivo ili dva, pitanje je sad? Ili plaža, možda?



Hamlet i Romeo Juliju će sanjati ili Bogojavljenske ili letnje noći poput ove. Šeksir se opet uselio u Vilu Stanković u Čortanovcima, po čevrti put, od poslednjeg dana juna do četvrtog jula. Šta o tome misle sremački komarci? Gristi ili ne? Ove željne kulture.



Vila Stanković se nalazi na Fruškoj gori kod naselja Čortanovci. Vilu je 1930. godine sazidao kardiolog Radenko Stanković, osnivač Medicinskog fakulteta u Srbiji. Stanković je bio i ministar prosvete za vreme vladavine kralja Aleksandra I i namesnik kralja Petra II Karađorđevića. Nacrte je izradio arhitekta Dragiša Brašovan koji je zaslužan i za izgled palate Banovine u Novom Sadu. Vila je urađena u stilu srpskih srednjovekovnih dvoraca a smeštena je u čortanovačkoj šumi na imanju koje obuhvata 35 jutara raspoređenih na šest nivoa-terasa.

 

Četvrti put po redu, u Srbiji će se održati pozorišni Šekspir festival koji će, u prelepom ambijentu zamka na Dunavu, prikazati predstave savremene svetske i domaće produkcije rađene po dramama Vilijama Šekspira. Zbog opšte poznatih finansijskih problema, ove godine pred nama je mini festival. Ali bar da se igra i jedna jedina predstava, vredno je imati ovakav festival, ovakav pozorišni trenutak. Držati ga na aparatima do nekog boljeg sutra. Milivojević kaže da su slali mejlove i ugovarali predstave, ali su zbog finansijskog manjka morali da pozive otkazuju i da se izvinjavaju. Trebao je tako da stigne jedan muzički obrađen Hamlet, koji razbija sve predrasude, gde je sve moguće, Burg teatar sa Romeom i Julijom, Trivaldo pozorište iz Praga sa Snom letnje noći, Šerbedžija... A ono što vas zve zanima, budžet ovog festivala ove godine je 2,5 miliona dinara. 


Ideja festivala, jedinstvenog u ovom delu Evrope, jeste da neguje dela najvećeg svetskog dramskog stvaraoca predstavljanjem atraktivnog pozorišnog programa pod vedrim nebom, kako je to bilo i u Šekspirovo vreme. Ovom prilikom, publika će imati retku priliku da poseti jednu od najlepših letnjih rezidencija u našoj zemlji napravljenu po ugledu na srednjovekovne zamkove u Lombardiji. 


Ideju o osnivanju ovog festivala inicirao je reditelj Nikita Milivojević nakon premijere njegove predstave „Henri VI” u Glob teatru u maju 2012. godine, a pre toga se na nekoj promociji obreo u Vili Stanković. Pored velike ljubavi prema Šekspiru, Nikita je bio vođen željom da se Vilu Stanković, sjajan prostor a zatvoren za širu javnost u Srbiji, učini atraktivnim kulturno-turističkim mestom. I nekako mu se odmah javilo da će tu igrati Šekspira, ali pojma nije imao da će to biti festival.


Razvoj festivala Nikita Milivojević vidi u religionalnoj saradnji u vidu produkcije, ali se tu nameće postprodukcija, plasman, te izlaz treba tražiti u kamernijim komadima, sa svega par glumaca, ali sa visokim zahtevima kada je kvalitet u pitanju. Takođe, vodi računa da se naslovi ne ponavljaju, pa dok bude išlo...



Fotografije Vile Stanković uvek šalje kao mamac. Gostoprimstvo je dodatni bonus koji gosti dobijaju na licu mesta. Kada je bio gost Glob tetara ljudi su mu prilazili i raspitivali se o Čortanovačkom Šekspir festivalu.



Festival je prema listi agencije Beta proglašen za jedna od deset najznačajnijih kulturnih događaja u Srbiji 2014. godine.


Festival je 2015. godine postao deo Evropske mreže Šekspir festivala (European Shakespeare Festival Network).
 


U svom pismu koje je uputio Šekspir festivalu pošle godine, Piter Bruk, jedan od najvećih reditelja XX veka,  između ostalog, rekao je:

"Šekspir je fenomen,  kao Sunce i Mesec, njegove drame govore direktno ljudima svih rasa i nivoa, u svakom trenutku svetske istorije.“  



"Uveren da nam je Šekspir uvek potreban, nije mu bilo teško da uputi nekoliko reči podrške jednom malom, nepoznatom festivalu, koji se bori da opstane uz Šekspira.

Koliko nam je zaista danas potreban Šekspir? Koliko uopšte  pozorište, umetnost? 

Publici koja već četvrtu godinu dolazi u predivan  ambijent ‘’Vile Stanković’’ u Čortanovcima  sigurno jeste . Za samo tri godine postojanja, Šekspir festival je bio domaćin pozorišnim trupama iz Indije, Velike Britanije, Portugala, Finske, Grčke, Irana, Makedonije, SAD, Slovenije, Belorusije... 



Svojim predstavama svi oni kao da su doneli jedan mali grumen zlata i ostavili  ga  ovde kod nas. Ove godine naši  gosti  biće pozorišta iz Kine i Velike Britanije, s predstavama ‘’Makbet’’ i “Henri V”. Biće to još jedna prilika za jedinstven, pozorišni doživljaj, potpuno novo i neočekivano iskustvo. Upravo zbog toga je važno boriti se za Šekspir festival uprkos svemu“, izjavio je Nikita Milivojević, osnivač i direktor Šekspir festivala. 



 GLAVNI PROGRAM ŠEKSPIR GESTIVALA




Petak, 30. jun u 20:00
Vila Stanković, Čortanovci

Itaka art centar /Inđija i Šabačko pozorište
pod pokroviteljstvom Grada Novog Sada (Srbija)


PERIKLE


Adaptacija, režija i scenografija: Nikita Milivojević
Kostimografija: Jelena Stokuća
Muzika : Kosta Pavlović
Asistent reditelja: Vladimir Milojević

Igraju:
Aneta Tomašević, Sonja Milojević, Ivan Tomašević, Ervin Hadžimurtezić, Dejan Šarković, Vladimir Milojević, Deana Kostić, Miloš Vojnović, Strahinja Barović, Kristina Pajkić

trajanje: 1h 40'

Perikle je među najređe igranim Šekspirovim tekstovima. Predstava nastala u saradnji Itaka art centra iz Inđije i Šabačkog pozorišta 2015. godine, bila je prvo izvođenje ovog Šekspirovog komada u srpskoj pozorišnoj produkciji. Perikle je jedna od najnagradjivanijih predstava proteklih sezona na pozorišnim festivalima Srbije i regiona. 




Reč reditelja Nikite Milivojevića:

"Nalazim da je nekoliko poslednjih Šekspirovih komada (Simbelin, Zimska bajka, Perikle, Bura) zaista vrlo posebno. U njima kao da nema stvarne istine, više su nekakave fantastične priče prepune neverovatnih događaja, sa puno obrta i iznenađenja, ali i sa dosta nedoslednosti i neusaglašenosti među događajima. Dosta toga je vremenski i prostorno imaginarno i deluje kao 'bajka'. 


Kako poslednjih godina imam utisak da živim u jednoj 'bajkovitoj', prilično nestvaranoj stvarnosti, u kojoj je sve moguće, odjednom su ovi poslednji Šekspirovi komadi postali jedni od mojih omiljenih. Upravo mi ta 'neverovatnost događanja' predstavlja jednu od njihovih posebnih draži."


Subota, 1. jul u 20:00
Vila Stanković, Čortanovci



Parrabolla (London, Velika Britanija)

HENRI V ( ČOVEK I VLADAR )
Henry V (Men and Monarch)

Igra: Bret Braun / Brett Brown
Režija: Filip Par / Philip Parr
Trajanje: 1 h.

O predstavi:

HENRI V (Čovek i vladar) je prikaz Šekspirovog dramskog dela Henri V koji igra jedan glumac. Scenario je prilagođena verzija iz dela 1 i 2 iz Henrija IV, Henrija V i dela 1 iz Henrija VI.  Jedan glumac tumači više uloga i šeta se kroz istoriju.

Henri V se obično smatra velikim engleskim kraljem-herojem. Kroz Šeksprirove reči istražili smo složene elemente lika, situacije i ličnog životnog puta Henrija V. Mladost, raznolika krunisanja, trijumf u Bitci kod Azenkura ...

Šekspirova originalna publika, koja je bliža događajima iz ovog dela, sigurno bi ih razumela na svoj istorijski način. Nama je bilo nemoguće da zanemarimo razne događaje i godišnjice koje su se desile tokom trajanja ovog projekta do sada. Pre svega, britanski referendum za izlazak iz EU je imao veliki uticaj na naše mišljenje o Henriju. Kako bi on glasao- otići ili ostati? Prvi dani naših proba poklopili su se sa stotom godišnjicom Bitke na Somi koja se odvila na istom prostoru kao i Bitka kod Azenkura gde je trideset hiljada ljudi izgubilo život prvog dana najveće bitke u Prvom svetskom ratu gde su učestvovali Britanci - u ,,ratu za okončanje svih ratova’’. Na dan kada smo došli da nastupamo na Šekspir festivalu u Gjuli u Mađarskoj, saznali smo za tragične događaje u Nici. Bilo je teško izgovarati tekst u kojem se nabrajaju Francuzi koji su poginuli u bitci kod Azenkura a da ne razmišljamo o tom tako aktuelnom događaju. I svakog dana ovo delo kao da ima novi savremeni dan- ekvivalent. I tako nam je postalo jasno da se u ovom delu radi o vođstvu i izboru.


Šekspirov vanvremenski poklon je to što njegove reči održavaju relevantnost čak i za nas u naše vreme. Trijumf umetnosti je to što nas podstiče da istražujemo tu relevantnost u naše vreme.

Henri V (Čovek i vladar) učestvovao je na gotovo svim značajnijim Šekspir festivalima u Evropi. Dobitnik je nagrade 
'Best Solo International Shakespeare Performance 2016' na Ostrava Šekspir Festivalu u Češkoj.



Australijski glumac i bariton, koga je Sidnejski časopis Morning Herald opisao kao ,,zvezdu u usponu’’ koja ,, pevanjem, plesom i glumom skoro svakoga može da satera u ćošak’’, Bret Braun je diplomac Kraljevske akademije dramskih umetnosti (Royal Academy of Dramatic Art) u Londonu. Krećući se između pozornice, ekrana, mjuzikla, opere, kabarea i radija, nastupao je sa Australijskom operom, Kraljevskom Šekspirovom kompanijom, Šekspirovim Gloubom, BBC-om, u pozorištima i mjuziklima londonskog Vest Enda i na pozorišnim festivalima širom Evrope. 
Bret je imao filmski debi u Oskarom nagrađivanom filmu o Stivenu Hokingu Teorija svega“ (Theory of Everything). Vrhunce njegove karijere takođe čine i pevanje sa brodvejskom legendom Beti Bakli na britanskoj premijeri Džeri Hermanovog filma Dragi svet koji je režirao Dejm Gilijan Lin DBE, saradnja sa nagrađivanim scenaristom Elizabet Kuti oko kreiranja uloge Bena u Pantalonama od riblje kože i kreiranje uloge Šaunarda za OperaUpCLose u njihovoj produkciji Pučinijevih Boema koja je dobila nagradu Olivier.
Prethodno je sarađivao sa Filipom Parom u Buri za Šekspirov festival u Gdanjsku u Poljskoj i Sanjaj dalje za Šekspirov festival u Ostravi u Češkoj. Njegovo solo izvođenje Fedre koju je napisao Janis Ritsos dobilo je priznanje kritičara na

Londonskom festivalu umetnika u usponu. Iz Adelejda Bret se vraća u Veliku Britaniju zbog izvođenja Henrija V (Čovek i monarh)  i Bena u Pantalonama od riblje kože u Londonu.


FILIP PAR / PHILIP PARR - reditelj

Filip Par je reditelj u pozorištu i operi, direktor Šekspir festivala u Jorku (Velika Birtanija). Osnivač je i umetnički direktor Spitalfilds Market opere, namenski izgrađene operske kuće u Londonu i prve operske kuće izgrađene u tom gradu u poslednjih 100 godina, gde je režirao dela Mocarta, Salierija, Gluka i Ofenbaha kao i prve nastupe prve Australijske opere, austrijskog Don Džona u novom aranžmanu Ser Čarlsa Makerasa. Filip je stekao naročitu reputaciju u pozorištu kao reditelj i umetnički direktor Parabole. Danas Parabola obuhvata produkcije Šekspirovih komada Perikle i Zimska priča u Gdanjsku (Poljska) i Ostravi (Češka),  kao i  Romeo i Julija u Krajovi (Rumunija).
Filip Par je član  saveta i sekretar mreže evropskih Šekspir festivala, bio je član BAFA (Britansko udruženje umetničkih festivala).


PARRABOLLA

Henri V (Čovek i monarh) predstava je u produkciji Parabole. Parabola se koncentriše na pozorište koje istražuje fenomen ljudskih zajednica, bilo da su one geografske, kulturne ili društvene. Veliki broj Parabolinih predstava se izvodi širom sveta. Parabola je učestovala na International Community Arts Festival u Roterdamu gde je osvojila nagrade žirija i publike za najbolju predstavu.

Nedelja, 2. jul u 20.00
Vila Stanković, Čortanovci



Tang Shu-wing Theatre Studio (Hong Kong, Kina)

MAKBET
Macbeth  馬克白


Adaptacija i režija: Tang Shu-wing
Izvodi: Ansambl Tang Shu – wing Theatre Studio
Trajanje: 2 h 35' sa pauzom

Ng Wai Shek - Makbet / Ledi Makbet
Lai Yuk Ching – Ledi Makbet / Makbet
Lam Pui Lim, Anson - Dankan
Yuen Fu Wah, Ben - Makdof
Leung Ho Pong - Banko
Wong Siu Fai, Masu – Veštica
Wong Chun Tat, Ata - Ros
Chan Kin Ho, Angus - Malkolm
Wong Kwok Kei, Rocky - Angas
Poon Chun Ho – Veštica / Siton
Ivy Pang - Ledi Makdaf
Chan Cham Man, Peter -  Veštica/ Lekar
Wong Chun Him, Bosco - Lenoks
To Chun Yiu, Dee - Donalbejn / Flians / Bankov sin / Mladi Sjuad/ Makdafov sin

Predstava Makbet nastala je u kopordukciji Umetničkog festivala iz Hong Konga i Šekspirovog Globa iz Londona.
  



Tamo ju je video i Milivojević, i pošto je trupa bila na evropskoj turneji (Berlin, London, ukupno pet gradova) - pozvao ih je u Čortanovce! 
Predstava je premijerno izvedena 17. avgusta 2015. godine u Šekspirovom Glob Teatru u Londonu.
Predstava se izvodi na kineskom jeziku (Cantonese), sa prevodom na srpski.


O predstavi

Savremeni par sanja o ulasku u svet Makbeta u zakopanoj prošlosti Kine. Uzevši uloge Makbeta i Lejdi Makbet, par se suočava sa nizom događaja od kojih oboje postaju svesni mračne strane svog uma i složenosti ljudske prirode. Nakon izlaska iz sna moraju da se naviknu na svoje novootkrivene ličnosti u ovom uzbrukanom savremenom svetu.

Inspirisana raznim tradicijama azijskog pozorišta i sistemima fizičke pozorišne obuke, ova interpretacija škotskog pozorišnog komada od strane čuvenog hongkonškog režisera Tang Šu Vinga minimalizovana je u splet stilizovanih slikovitih prikaza uz estetiku i mimiku koja bi se skoro mogla porediti i sa plesom, otkrivajući multidimenzionalnost likova, vremena i prostora kroz jedinstvenu interakciju tela, muzike i mizanscena.

U novoj verziji koja je trenutno na turneji, glumci koji igraju Makbeta i Lejdi Makbet će zameniti uloge u drugom činu i navesti publiku da ispitaju sterotipe o ulogama polova u savremenom društvu kao i različite aspekte ljudske prirode u psihološkom smislu.


Renomirani pozorišni reditelj, predavač i glumac iz Hong Konga, Tang Šu Ving je osnivač i umetnički direktor Tang Šu Ving Teatar Studija. Kao bivši dekan Škole drame na Akademiji umetnosti u Hong Kongu tokom perioda 2009-2011, osnovao je Institut za fizičko pozorište 2014. godine- do sada prvu instituciju za fizičku pozorišnu obuku u Hong Kongu.

Tang je studirao u Parizu između 1986. i 1992. godine kada je stekao obuku za glumu u školi l’Ecole de la Belle de Mai i master diplomu pozorišnih studija na univerzitetu Université de la Sorbonne Nouvelle. Kasnije je radio kao pomoćni režiser I glumac u pozorištu Théâtre de la Main d’Or u Parizu pre nego što se vratio u Hong Kong.

Tangovim uzorima se mogu smatrati  Mejerholjd, Siromašno pozorište Grotovskog kao i Taj či, joga i meditacija. Za njega je pozorište način da se život proživi kroz samootkriće. Tang, koga mediji zovu i ,,Alhemičarom minimalističkog pozorišta’’ i ,,jednim od najtalentovanijih režisera iz Hong Konga’’, možda je najpoznatiji po svojoj maestralnoj interpretaciji klasičnih pozorišnih predstava prikazanih kroz jedinstvenu estetiku i metodologiju fizičkog teatra.

U poslednje dve decenije Tang je režirao preko četrdeset pozorišnih dela uključujući dramu, ples i operu. Njegova reprezentativna dela čine Fedra, Hamlet, Princeza Čang Ping, Tit Andronik, Tit Andronik 2.0, Oluja, Zašto ti nisi Stiv Džobs?, Makbet, Datong i Antigona. Njegova dela se prikazuju naširoko kako u njegovoj zemlji tako i u inostranstvu, a putovao je i u Peking, Berlin, Bitom (Poljska), Edinburg, Fredrikstad (Norveška), London, Makao, Neus, Njujork, Pitsburg, San Francisko, Šangaj, Singapur, Sidnej, Tajpei, Taškent (Uzbekistan), Vankuver, Vroclav (Poljska) ...


Među brojnim nagradama i priznanjima koje je Tang dobio nalaze se i trostruka nagrada za najboljeg režisera (2006, 2007. i 2011. godine) na hongkonškim dodelama dramskih nagrada, nagrada za postignuća iz oblasti umetnosti (drame) od strane Saveta za razvoj umetnosti iz Hong Konga (2008), nagrada za produkciju na Plesnim nagradama 2010. godine u Hong Kongu,  nagrada l’Officier de l’Ordre des Arts et des Lettres od strane Francuskog ministarstva kulture i komunikacije (2007), direktorsko priznanje za rad u oblasti društvenih delatnosti (2012), Šenžen-Hong Kong nagrada za životno delo: Ličnost godine iz oblasti umetnosti i kulture od strane novina Sadern Metropolis Dejli iz Guangžua (2012), Nagrada za izvanredno postignuće iz oblasti plesne režije na plesnim nagradama (2013) u Hong Kongu i nagrada za najboljeg umetnika godine (iz oblasti drame) na dodeli nagrada za Razvoj umetnosti (2012) u Hong Kongu. Imenovan je za počasnog člana Lingnan univerziteta u Hong Kongu 2013. godine i našao se na listi Debretovih ,,hongkonških 100’’ najinsiprativnijih i najuticajnijih ličnosti Hong Konga za 2015. godinu.



O Tang Šu Vingovom Teatar Studiju

Tang Šu Ving Teatar Studio je humanitarna pozorišna grupa stacionirana u Hong Kongu, osnovana od strane renomiranog reditelja Tang Šu Vinga. Nekada poznat i kao No Man’s Land, studio je osnovan 1996. godine. Najznačajnija dela No Man’s Land su Tri žene u delti Biserne reke (1997), Milenijumska autopsija (1999), Moja priča o ubistvu (1999), Čas kada nismo znali ništa jedno o drugom (2000), Između života i smrti (2002), Mrtva straža (2002) i Tri ili četiri načina kako voditi ljubav tokom zalaska sunca (2003). Dela Ničije zemlje su predstavljena na međunarodnom lutkarskom pozorišnom festivalu Henson u Njujorku, na festivalu Duhova u San Francisku, na Festivalu umetnosti u Hong Kongu i Makau Frindž festivalu. Ova dela su takođe dobila brojne nagrade na dodeli dramskih nagrada u Hong Kongu.

No Man’s Land je 2009. godine promenila ime u Tang Shu -wing Theater Studio. Ustanovljen kao centar za pozorišna istraživanja i produkciju, Studio se fokusira na poboljšanje javnog života kroz inspirativna pozorišna iskustva. Studio godinama proizvodi dela koja su postigla značajne rezultate kojima bi trebalo da teže svi oni koji praktikuju pozorišne delatnosti u Hong Kongu: Tit Andronik, prva do sada kineska produkcija u Glob Teatru u Londonu, prikazana je na Svetskom Šekspir festivalu kao vrhunac Kulturne olimpijade 2012. godine. Kazneni pritvor je dva puta uzdrmao edinburšku Frindž pozornicu 2012. i 2015. godine sa genijalnom kombinacijom fizičkog teatra i komedije. Takođe u skorije vreme, Makbet, koprodukcija Umetničkog festivala iz Hong Konga i Šekspirovog Globa iz Londona, nakon premijere u Glob Teatru 2015. godine posetiće šest gradova Evrope na leto 2017. godine.

Uz podršku Springbord stipendije predviđene finansijskim planom razvoja umetničkih kapaciteta razvijenim od strane Vlade specijalne administrativne oblasti Hong Kong kao i Fondacije Li Hisan, Studio je 2014. godine osnovao Institut za fizičko pozorište (PTI) čime je ponudio opsežne programe fizičke obuke za mlade pozorišne interesente, amatere i profesionalce koji se bave ovom delatnošću, što im je otvorilo mogućnost da unaprede svoje veštine na viši nivo i popločalo put do uspešne karijere u domenu industrije umetnosti i kulture na duži rok. Zahvaljujući ovim programima, Studio je dobio nagradu u oblasti obrazovanja u umetnosti (Nominacije van školskog sistema) na dodeli nagrada za razvoj umetnosti 2015. godine u Hong Kongu.

Tang Šu Ving Teatar Studio ima finansijsku podršku Springbord stipendije predviđene finansijskim planom razvoja umetničkih kapaciteta razvijenim od strane Vlade specijalne administrativne oblasti Hong Kong.



It is the best version of Macbeth I have ever seen!“
Dominic Dromgoole, Artistic Director of Shakespeare s Globe

“Tang Shu-wing’s staging has a pleasing simplicity and uses dynamic vivid imagery to deliver the story.”
Financial Times

“This is by far the best Macbeth I have ever seen”
Gu HaoHao, Director of ShangHai Kunqu Opera Troupe


“Tang Shu-wing’s Macbeth transcends a singular interpretation or “method” of performing Shakespeare”
Plays To See, International Theatre Reviews





PRATEĆI PROGRAM ŠEKSPIR FESTIVALA


KUROSAVA I ŠEKSPIR



Akira Kurosava jedan je od najznačajnijih autora japanske i svetske kinematografije. 
Na zapadu prozvan Šekspirom modernog filma, tokom bogate karijere koja je trajala 57 godina, režirao je 30 ostvarenja.

Veoma značajno mesto u stavralaštvu Kurosave zauzeo  je Šekspir. U ekranizaciji  tri drame Šekpsira za koga je Viktor Igo rekao da je posle Boga najviše stvorio ( Magbeta,  Hamleta, Kralja Lira ), Kurosava je  primenio isti postupak kao u  filmu Idiot -radnja filmova po Šekspirovim tragedijama odvijala  se u Japanu. Tako je izmaštao...

Šekspirovi likovi u japanskoj interpretciji  ostavili su veliki utisak ne samo na istočne, nego i na zapadne filmske gledaoce.

Krvavi presto (1957) nastao je po motivima „Makbeta“a  Ran (1985)  prema “Kralju Liru”.

Svi  Kurosavini filmovi snimljeni po Šekspirovim tragedijama su veoma značajni za svetsku kinematografiju.

Kurosava je ekranizaciju Šekspira  podvrgavao japanskoj  tradiciji , prenoseći radnju na japansko tlo, dajući večitim likovima najvećeg dramskog pesnika sveta japanska imena.

Zajedno s tim možemo govoriti i o razvoju Kurosavine  japanske  verzije  šekspirizma i  istorijskoj monumentalnosti njegove koncepcije japanskog sveta .




PRATEĆI PROGRAM:


3. jul u 20.00
Kulturni centar Novog Sada
Uvodno predavanje prof. dr Živka Popovića Kurosava i Šekspir
Projekcija filma KRVAVI PRESTO (1957)
Režija: Akira Kurosava

4. jul u 20.00
Kulturni centar Novog Sada
Projekcija filma RAN (1985)
Režija: Akira Kurosava


4. jul u 20.30
Itaka art centar Inđija
Uvodno predavanje  Aleksandra Erdeljanovića, upravnika Arhiva Jugoslovenske kinoteke
 i reditelja Nikite Milivojevića Kurosava i Šekspir
Projekcija filma KRVAVI PRESTO (1957)


"Ambijent i kvalitet predstava, pozorište pod otvorenim nebom nešto je čemu treba dati podršku", Sonja Marić, direktorka marketinga UNIQA osiguranja


Pored opštine Inđija i MTSTelekom Srbije, UNIQA osiguranje biće i ove godine sponzor festivala, čime UNIQA osiguranje nastavlja s ulaganjem u kulturu. Na konferenciji za štampu, Sonja Marić, direktorka marketinga UNIQA osiguranja, koju Milivojević tepa "Elizabeta festivala" rekla je:  

„Velika nam je čast i zadovoljstvo što smo već treću godinu za redom prijatelji ovako jedinstvenog pozorišnog festivala. Mi u UNIQA osiguranju, Šekspir festival prepoznali smo kao odličnu priliku da podržimo kulturna dešavanja, ali istovremeno da uživamo u odličnim predstavama pozorišnih trupa iz različitih krajeva sveta koji će nam predstaviti Šekspirova dela na svojstven način. Drago nam je što smo doprineli da ovaj festival uprkos poteškoćama opstane i nađe put do svoje verne publike. Podrškom Šekspir festivalu, uspeli smo da damo doprinos zajednici u kojoj poslujemo i omogućimo svim ljubiteljima teatra da uživaju Šekspirovim predstavama pod vedrim nebom. Zato i želim da pozovem ljubitelje pozorišta, da iskoriste ovu jedinstvenu priliku i posete Vilu Stanković i uživaju kako u ovom fantastičnom ambijentu, tako i u odličnim predstavama koje nas očekuju i ove godine“.



Gradonačelnik opšštione Inđija Vladimir Gek istakao je da pored industrijskih zona, kanalizacije i možda sporta treba podržati i kulturne projekte, poput ovog.Opština se postarala da spreči napade terorista iz vazduha (komaraca). 

Na to je Sonja Marić primetila da možda treba razmotriti mogućnost da sponzor bude firma "Autan".





 
Ove godine festival će 30. juna otvoriti predstava „Perikle“ u režiji Nikite Milivojevića. Pored toga, posetioci će imati priliku da vide i predstavu „Henri V“,  trupe Parabola iz Londona, koja je na programu 1. jula, dok će ovogodišnji festival zatvoriti „Makbet“, Tang Šu Ving Teatar Studia iz Hong Konga u nedelju 2. jula


  

GLAVNI PROGRAM



Petak
30. jun

20:00
trajanje: 1h 40'

  Itaka art centar Inđija i Šabačko pozorište,
pod pokroviteljstvom Grada Novog Sada, Srbija
PERIKLE
Režija: Nikita Milivojević

Vila Stanković, Čortanovci*

Subota
1. jul

20:00
trajanje: 1h
Parrabolla, London, Velika Britanija
HENRI V (ČOVEK I VLADAR)
Režija: Philip Parr

Vila Stanković, Čortanovci*

Nedelja
2. jul
           20:00
trajanje: 2h 35'
sa pauzom
Tang Shu-wing Theatre Studio, Hong Kong, Kina
MAKBET
Režija: Tang Shu-wing

Vila Stanković, Čortanovci*

* U slučaju vremenskih nepogoda, umesto u Vili Stanković, predstave će biti izvedene u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu.


PRATEĆI PROGRAM



Ponedeljak,
3. jul

           20.00

KUROSAVA I ŠEKSPIR
Uvodno predavanje prof. dr Živka Popovića “Kurosava i Šekspir”
                                     Projekcija filma: KRVAVI PRESTO (1957)
režija: Akira Kurosava

Kulturni centar
Novog Sada

Utorak,
4. jul

20:00


KUROSAVA I ŠEKSPIR
                                                      Projekcija filma: RAN (1985)
režija: Akira Kurosava



Kulturni centar Novog Sada

Utorak
4. jul

20:30


KUROSAVA I ŠEKSPIR
Uvodno predavanje Aleksandra Erdeljanovića, upravnika Arhiva Jugoslovenske kinoteke i reditelja Nikite Milivojevića “Kurosava i Šekspir”
Projekcija filma: KRVAVI PRESTO (1957)
režija: Akira Kurosava

Itaka art centar
Inđija




Cene i popusti:












Cene ulaznica za predstave na Glavnom programu:  "Perikle” / “Makbet” ....  850 dinara
                                                                                                  „Henri V (Čovek i vladar)“ ..... 600 dinara








Cena kompleta ulaznica (po jedna ulaznica za sve 3 predstave) ........  2.000 dinara







                      







POČETAK PRODAJE ULAZNICA:  PONEDELJAK, 19. Jun 2017. od 12.00 h



Prodajna mesta:


Prodaja ulaznica se vrši na svim ovlašćenim prodajnim mestima EVENTIMA u Srbiji ( www.eventim.rs).



Za rezervacije i sve dodatne informacije možete se obratiti putem call centra: 09 00 11 00 11  Cena poziva iz fiksne i mobilne mreže MTS-a iznosi 48,00 din/min. Porez je uračunat u cenu poziva.



Link na spisak svih prodajnih mesta Eventima:  http://www.eventim.rs/rs/prodajna_mesta/





Neka od prodajnih mesta u Beogradu, Novom Sadu i Inđiji:


Eventim Bilet – Kulturni centar Beograda
Novosadski Bilet servis
TQ City, Exclusive Change 13 (prizemlje)
Adresa: Trg republike 5
Adresa: Bulevar Mihajla Pupina (uz zelenu
Adresa: Vojvode Stepe 11
Radno vreme: ponedeljak – petak 09:00-20:00,
površinu, između ulaza u Tržni centar New Nork
Telefon: 022 210 00 00
subota: 10:00-20:00, nedeljom ne radi
i ulaza u Poštu, levo od ulaza u pothodnik)
Radno vreme: ponedeljak – subota 09:00-21:00,

Radno vreme: ponedeljak – subota: 10:00-20:00,
nedelja 09:00-15:00
Dom omladine Beograda
nedeljom ne radi

Adresa: Makedonska 22/IV


Radno vreme: ponedeljak – subota 10:00-22:00
Delfi Novi Sad

(sem danima kada su na programu koncerti
Adresa: Zmaj Jovina 12

kada radi do 24:00), nedeljom radi samo ako
Telefon: 021 661 42 87

ima programa
Radno vreme: ponedeljak – subota 09:00-22:00,


nedelja 10:00-17:00

Eventim Arena (severna strana Kombank


Arene)
Delfi Big Shopping centar

Adresa: Bulevar Arsenija Čarnojevića 58
Adresa: Sentandrejski put 11

Radno vreme: ponedeljak – petak 10:00-20:00,
Telefon: 021 27 01 702

subota 10:00-15:00, nedeljom radi samo ako
Radno vreme: ponedeljak – nedelja 10:00-22:00

ima programa


Eventim Ušće – TC Ušće (II sprat)


Adresa: Bulevar Mihajla Pupina 4


Radno vreme: ponedeljak – nedelja 10:00-


22:00







PREVOZ

*Za sve predstave obezbeđen je ORGANIZOVAN PREVOZ iz Beograda i Novog Sada. Povratna karta za organizovan prevoz se može kupiti na svim prodajnim mestima Eventima po ceni od 250 dinara. Broj mesta je ograničen!



Mesto i vreme polaska/povratka autobusa svake večeri:

BEOGRAD :


Polazak: Crkva Sv. Marka, ispred terminala AirSerbia (Bulevar Kralja Aleksandra 17) u 18:00

Povratak: Parking Vile Stanković 20 minuta nakon završetka predstave



NOVI SAD :
Polazak: Železnička stanica, kod Lokomotive u 19:00

Povratak: Parking Vile Stanković 20 minuta nakon završetka predstave




 *Iz Inđije se može doći GRADSKIM PREVOZOM koji će biti specijalno prilagođen programu festivala. Raspored autobusa gradskog prevoza biće objavljen na web stranici festivala naknadno.




Dodatno:


1. Mesta su numerisana. PLAN GLEDALIŠTA možete preuzeti sa sajta  http://www.sekspirfestival.org/ulaznice.html


 2. U slučaju VREMENSKIH NEPOGODA, umesto u Vili Stanković, predstave će biti izvedene u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu.


Нема коментара:

Постави коментар