30. jun - 4. jul 2017.
Vila Stanković, Čortnovci
Dan
kao stvoren za beg iz grada pod mirisom lipa. Četvrtak, 15. juni. Za beg u jedan fortifikacioni objekat iz bajke
smešten u Vojvodinu. Adekvatnu pozornicu Šekspirovskih kardio-drama.
Kao da je nekadašnje Panonsko more za ovu priliku pozajmilo mediteranski šmek. Pivo ili dva, pitanje je sad? Ili plaža, možda?
Hamlet i Romeo Juliju će sanjati ili Bogojavljenske ili letnje noći poput ove. Šeksir se opet uselio u Vilu Stanković u Čortanovcima, po čevrti put, od poslednjeg dana juna do četvrtog jula. Šta o tome misle sremački komarci? Gristi ili ne? Ove željne kulture.
Kao da je nekadašnje Panonsko more za ovu priliku pozajmilo mediteranski šmek. Pivo ili dva, pitanje je sad? Ili plaža, možda?
Hamlet i Romeo Juliju će sanjati ili Bogojavljenske ili letnje noći poput ove. Šeksir se opet uselio u Vilu Stanković u Čortanovcima, po čevrti put, od poslednjeg dana juna do četvrtog jula. Šta o tome misle sremački komarci? Gristi ili ne? Ove željne kulture.
Vila Stanković se nalazi na Fruškoj gori kod naselja Čortanovci.
Vilu je 1930. godine sazidao kardiolog Radenko Stanković, osnivač Medicinskog
fakulteta u Srbiji. Stanković je bio i ministar prosvete za vreme vladavine
kralja Aleksandra I i namesnik kralja Petra II Karađorđevića. Nacrte je izradio
arhitekta Dragiša Brašovan koji je zaslužan i za izgled palate Banovine u Novom
Sadu. Vila je urađena u stilu srpskih srednjovekovnih dvoraca a smeštena je u
čortanovačkoj šumi na imanju koje obuhvata 35 jutara raspoređenih na šest
nivoa-terasa.
Četvrti put po redu, u Srbiji će se održati pozorišni Šekspir festival koji će, u prelepom ambijentu zamka na Dunavu, prikazati predstave
savremene svetske i domaće produkcije rađene po dramama Vilijama
Šekspira. Zbog opšte poznatih finansijskih problema, ove godine pred nama je mini festival. Ali bar da se igra i jedna jedina predstava, vredno je imati ovakav festival, ovakav pozorišni trenutak. Držati ga na aparatima do nekog boljeg sutra. Milivojević kaže da su slali mejlove i ugovarali predstave, ali su zbog finansijskog manjka morali da pozive otkazuju i da se izvinjavaju. Trebao je tako da stigne jedan muzički obrađen Hamlet, koji razbija sve predrasude, gde je sve moguće, Burg teatar sa Romeom i Julijom, Trivaldo pozorište iz Praga sa Snom letnje noći, Šerbedžija... A ono što vas zve zanima, budžet ovog festivala ove godine je 2,5 miliona dinara.
Ideja
festivala, jedinstvenog u ovom delu Evrope, jeste da neguje dela
najvećeg svetskog dramskog stvaraoca predstavljanjem atraktivnog
pozorišnog programa pod vedrim nebom, kako je to bilo i u Šekspirovo
vreme. Ovom prilikom, publika će imati retku priliku da poseti jednu od
najlepših letnjih rezidencija u našoj zemlji napravljenu po ugledu na srednjovekovne zamkove u Lombardiji.
Ideju
o osnivanju ovog festivala inicirao je reditelj Nikita Milivojević
nakon premijere njegove predstave „Henri VI” u Glob teatru u maju 2012.
godine, a pre toga se na nekoj promociji obreo u Vili Stanković. Pored velike ljubavi prema Šekspiru, Nikita je bio vođen željom
da se Vilu Stanković, sjajan prostor a zatvoren za širu javnost u Srbiji,
učini atraktivnim kulturno-turističkim mestom. I nekako mu se odmah javilo da će tu igrati Šekspira, ali pojma nije imao da će to biti festival.
Razvoj festivala Nikita Milivojević vidi u religionalnoj saradnji u vidu produkcije, ali se tu nameće postprodukcija, plasman, te izlaz treba tražiti u kamernijim komadima, sa svega par glumaca, ali sa visokim zahtevima kada je kvalitet u pitanju. Takođe, vodi računa da se naslovi ne ponavljaju, pa dok bude išlo...
Fotografije Vile Stanković uvek šalje kao mamac. Gostoprimstvo je dodatni bonus koji gosti dobijaju na licu mesta. Kada je bio gost Glob tetara ljudi su mu prilazili i raspitivali se o Čortanovačkom Šekspir festivalu.
Festival je prema listi agencije Beta proglašen za jedna od deset najznačajnijih kulturnih događaja u Srbiji 2014. godine.
Festival je 2015. godine postao deo Evropske mreže Šekspir festivala (European Shakespeare Festival Network).
Razvoj festivala Nikita Milivojević vidi u religionalnoj saradnji u vidu produkcije, ali se tu nameće postprodukcija, plasman, te izlaz treba tražiti u kamernijim komadima, sa svega par glumaca, ali sa visokim zahtevima kada je kvalitet u pitanju. Takođe, vodi računa da se naslovi ne ponavljaju, pa dok bude išlo...
Fotografije Vile Stanković uvek šalje kao mamac. Gostoprimstvo je dodatni bonus koji gosti dobijaju na licu mesta. Kada je bio gost Glob tetara ljudi su mu prilazili i raspitivali se o Čortanovačkom Šekspir festivalu.
Festival je prema listi agencije Beta proglašen za jedna od deset najznačajnijih kulturnih događaja u Srbiji 2014. godine.
U svom pismu koje je uputio Šekspir festivalu pošle godine, Piter Bruk, jedan od najvećih reditelja XX veka, između ostalog, rekao je:
"Šekspir je fenomen, kao Sunce i Mesec, njegove drame govore direktno ljudima svih rasa i nivoa, u svakom trenutku svetske istorije.“
"Uveren da nam je Šekspir uvek potreban, nije mu bilo teško da uputi nekoliko reči podrške jednom malom, nepoznatom festivalu, koji se bori da opstane uz Šekspira.
Koliko nam je zaista danas potreban Šekspir? Koliko uopšte pozorište, umetnost?
Publici koja već četvrtu godinu dolazi u predivan ambijent ‘’Vile Stanković’’ u Čortanovcima sigurno jeste . Za samo tri godine postojanja, Šekspir festival je bio domaćin pozorišnim trupama iz Indije, Velike Britanije, Portugala, Finske, Grčke, Irana, Makedonije, SAD, Slovenije, Belorusije...
Svojim predstavama svi oni kao da su doneli jedan mali grumen zlata i ostavili ga ovde kod nas. Ove godine naši gosti biće pozorišta iz Kine i Velike Britanije, s predstavama ‘’Makbet’’ i “Henri V”. Biće to još jedna prilika za jedinstven, pozorišni doživljaj, potpuno novo i neočekivano iskustvo. Upravo zbog toga je važno boriti se za Šekspir festival uprkos svemu“, izjavio je Nikita Milivojević, osnivač i direktor Šekspir festivala.
Adaptacija, režija i scenografija: Nikita Milivojević
Šekspirov vanvremenski poklon je to što njegove reči održavaju relevantnost čak i za nas u naše vreme. Trijumf umetnosti je to što nas podstiče da istražujemo tu relevantnost u naše vreme.
O predstavi
Među brojnim nagradama i priznanjima koje je Tang dobio nalaze se i trostruka nagrada za najboljeg režisera (2006, 2007. i 2011. godine) na hongkonškim dodelama dramskih nagrada, nagrada za postignuća iz oblasti umetnosti (drame) od strane Saveta za razvoj umetnosti iz Hong Konga (2008), nagrada za produkciju na Plesnim nagradama 2010. godine u Hong Kongu, nagrada l’Officier de l’Ordre des Arts et des Lettres od strane Francuskog ministarstva kulture i komunikacije (2007), direktorsko priznanje za rad u oblasti društvenih delatnosti (2012), Šenžen-Hong Kong nagrada za životno delo: Ličnost godine iz oblasti umetnosti i kulture od strane novina Sadern Metropolis Dejli iz Guangžua (2012), Nagrada za izvanredno postignuće iz oblasti plesne režije na plesnim nagradama (2013) u Hong Kongu i nagrada za najboljeg umetnika godine (iz oblasti drame) na dodeli nagrada za Razvoj umetnosti (2012) u Hong Kongu. Imenovan je za počasnog člana Lingnan univerziteta u Hong Kongu 2013. godine i našao se na listi Debretovih ,,hongkonških 100’’ najinsiprativnijih i najuticajnijih ličnosti Hong Konga za 2015. godinu.
Pored
opštine Inđija i MTSTelekom Srbije, UNIQA osiguranje biće i ove godine
sponzor festivala, čime UNIQA osiguranje nastavlja s ulaganjem u
kulturu. Na konferenciji za štampu, Sonja
Marić, direktorka marketinga UNIQA osiguranja, koju Milivojević tepa "Elizabeta festivala" rekla je:
„Velika nam je čast i zadovoljstvo što smo već treću godinu za redom prijatelji ovako jedinstvenog pozorišnog festivala. Mi u UNIQA osiguranju, Šekspir festival prepoznali smo kao odličnu priliku da podržimo kulturna dešavanja, ali istovremeno da uživamo u odličnim predstavama pozorišnih trupa iz različitih krajeva sveta koji će nam predstaviti Šekspirova dela na svojstven način. Drago nam je što smo doprineli da ovaj festival uprkos poteškoćama opstane i nađe put do svoje verne publike. Podrškom Šekspir festivalu, uspeli smo da damo doprinos zajednici u kojoj poslujemo i omogućimo svim ljubiteljima teatra da uživaju Šekspirovim predstavama pod vedrim nebom. Zato i želim da pozovem ljubitelje pozorišta, da iskoriste ovu jedinstvenu priliku i posete Vilu Stanković i uživaju kako u ovom fantastičnom ambijentu, tako i u odličnim predstavama koje nas očekuju i ove godine“.
Gradonačelnik opšštione Inđija Vladimir Gek istakao je da pored industrijskih zona, kanalizacije i možda sporta treba podržati i kulturne projekte, poput ovog.Opština se postarala da spreči napade terorista iz vazduha (komaraca).
Na to je Sonja Marić primetila da možda treba razmotriti mogućnost da sponzor bude firma "Autan".
"Šekspir je fenomen, kao Sunce i Mesec, njegove drame govore direktno ljudima svih rasa i nivoa, u svakom trenutku svetske istorije.“
"Uveren da nam je Šekspir uvek potreban, nije mu bilo teško da uputi nekoliko reči podrške jednom malom, nepoznatom festivalu, koji se bori da opstane uz Šekspira.
Koliko nam je zaista danas potreban Šekspir? Koliko uopšte pozorište, umetnost?
Publici koja već četvrtu godinu dolazi u predivan ambijent ‘’Vile Stanković’’ u Čortanovcima sigurno jeste . Za samo tri godine postojanja, Šekspir festival je bio domaćin pozorišnim trupama iz Indije, Velike Britanije, Portugala, Finske, Grčke, Irana, Makedonije, SAD, Slovenije, Belorusije...
Svojim predstavama svi oni kao da su doneli jedan mali grumen zlata i ostavili ga ovde kod nas. Ove godine naši gosti biće pozorišta iz Kine i Velike Britanije, s predstavama ‘’Makbet’’ i “Henri V”. Biće to još jedna prilika za jedinstven, pozorišni doživljaj, potpuno novo i neočekivano iskustvo. Upravo zbog toga je važno boriti se za Šekspir festival uprkos svemu“, izjavio je Nikita Milivojević, osnivač i direktor Šekspir festivala.
GLAVNI PROGRAM ŠEKSPIR GESTIVALA
Petak, 30. jun u 20:00
Vila Stanković, Čortanovci
Itaka art centar /Inđija
i Šabačko pozorište
Adaptacija, režija i scenografija: Nikita Milivojević
Kostimografija:
Jelena Stokuća
Muzika : Kosta
Pavlović
Asistent
reditelja: Vladimir Milojević
Igraju:
Aneta Tomašević,
Sonja Milojević, Ivan Tomašević, Ervin Hadžimurtezić, Dejan Šarković, Vladimir
Milojević, Deana Kostić, Miloš Vojnović, Strahinja Barović, Kristina Pajkić
trajanje: 1h 40'
Perikle je među najređe igranim Šekspirovim tekstovima. Predstava nastala
u saradnji Itaka art centra iz Inđije i Šabačkog pozorišta 2015. godine, bila
je prvo izvođenje ovog Šekspirovog komada u srpskoj pozorišnoj produkciji. Perikle je jedna od najnagradjivanijih
predstava proteklih sezona na pozorišnim festivalima Srbije i regiona.
"Nalazim da je
nekoliko poslednjih Šekspirovih komada (Simbelin, Zimska bajka, Perikle, Bura)
zaista vrlo posebno. U njima kao da nema stvarne istine, više su nekakave
fantastične priče prepune neverovatnih događaja, sa puno obrta i iznenađenja,
ali i sa dosta nedoslednosti i neusaglašenosti među događajima. Dosta toga je
vremenski i prostorno imaginarno i deluje kao 'bajka'.
Kako poslednjih
godina imam utisak da živim u jednoj 'bajkovitoj', prilično nestvaranoj
stvarnosti, u kojoj je sve moguće, odjednom su ovi poslednji Šekspirovi komadi
postali jedni od mojih omiljenih. Upravo mi ta 'neverovatnost događanja'
predstavlja jednu od njihovih posebnih draži."
Subota, 1. jul u 20:00
Vila Stanković, Čortanovci
Parrabolla
(London, Velika Britanija)
HENRI V ( ČOVEK I VLADAR )
Henry V (Men and
Monarch)
Igra: Bret Braun
/ Brett Brown
Režija: Filip Par
/ Philip Parr
Trajanje: 1 h.
O predstavi:
HENRI V (Čovek i vladar) je prikaz Šekspirovog dramskog dela Henri
V koji igra jedan glumac. Scenario je prilagođena verzija iz dela 1 i 2 iz
Henrija IV, Henrija V i dela 1 iz Henrija VI. Jedan glumac tumači više uloga i šeta se kroz istoriju.
Henri V se obično
smatra velikim engleskim kraljem-herojem. Kroz Šeksprirove reči istražili smo
složene elemente lika, situacije i ličnog životnog puta Henrija V. Mladost, raznolika
krunisanja, trijumf u Bitci kod Azenkura ...
Šekspirova
originalna publika, koja je bliža događajima iz ovog dela, sigurno bi ih
razumela na svoj istorijski način. Nama je bilo nemoguće da zanemarimo razne
događaje i godišnjice koje su se desile tokom trajanja ovog projekta do sada.
Pre svega, britanski referendum za izlazak iz EU je imao veliki uticaj na naše
mišljenje o Henriju. Kako bi on glasao- otići ili ostati? Prvi dani naših proba
poklopili su se sa stotom godišnjicom Bitke na Somi koja se odvila na istom
prostoru kao i Bitka kod Azenkura gde je trideset hiljada ljudi izgubilo život
prvog dana najveće bitke u Prvom svetskom ratu gde su učestvovali Britanci - u
,,ratu za okončanje svih ratova’’. Na dan kada smo došli da nastupamo na
Šekspir festivalu u Gjuli u Mađarskoj, saznali smo za tragične događaje u Nici.
Bilo je teško izgovarati tekst u kojem se nabrajaju Francuzi koji su poginuli u
bitci kod Azenkura a da ne razmišljamo o tom tako aktuelnom događaju. I svakog
dana ovo delo kao da ima novi savremeni dan- ekvivalent. I tako nam je postalo
jasno da se u ovom delu radi o vođstvu i izboru.
Šekspirov vanvremenski poklon je to što njegove reči održavaju relevantnost čak i za nas u naše vreme. Trijumf umetnosti je to što nas podstiče da istražujemo tu relevantnost u naše vreme.
Henri V (Čovek i vladar) učestvovao je na gotovo svim značajnijim
Šekspir festivalima u Evropi. Dobitnik je nagrade
Australijski
glumac i bariton, koga je Sidnejski časopis Morning
Herald opisao kao ,,zvezdu u usponu’’ koja ,, pevanjem, plesom i glumom skoro
svakoga može da satera u ćošak’’, Bret Braun je diplomac Kraljevske akademije
dramskih umetnosti (Royal Academy of Dramatic Art) u Londonu. Krećući se između
pozornice, ekrana, mjuzikla, opere, kabarea i radija, nastupao je sa
Australijskom operom, Kraljevskom Šekspirovom kompanijom, Šekspirovim Gloubom,
BBC-om, u pozorištima i mjuziklima londonskog Vest Enda i na pozorišnim
festivalima širom Evrope.
Bret je imao
filmski debi u Oskarom nagrađivanom filmu o Stivenu Hokingu “Teorija svega“
(Theory of Everything). Vrhunce njegove karijere takođe čine i pevanje sa
brodvejskom legendom Beti Bakli na britanskoj premijeri Džeri Hermanovog filma Dragi svet koji je režirao Dejm Gilijan
Lin DBE, saradnja sa nagrađivanim scenaristom Elizabet Kuti oko kreiranja uloge
Bena u Pantalonama od riblje kože i
kreiranje uloge Šaunarda za OperaUpCLose u njihovoj produkciji Pučinijevih Boema koja je dobila nagradu Olivier.
Prethodno je
sarađivao sa Filipom Parom u Buri za
Šekspirov festival u Gdanjsku u Poljskoj i Sanjaj
dalje za Šekspirov festival u Ostravi u Češkoj. Njegovo solo izvođenje
Fedre koju je napisao Janis Ritsos dobilo je priznanje kritičara na
Londonskom
festivalu umetnika u usponu. Iz Adelejda Bret se vraća u Veliku Britaniju zbog
izvođenja Henrija V (Čovek i monarh) i Bena
u Pantalonama od riblje kože u
Londonu.
FILIP PAR / PHILIP PARR - reditelj
Filip Par je
reditelj u pozorištu i operi, direktor Šekspir festivala u Jorku (Velika
Birtanija). Osnivač je i umetnički direktor Spitalfilds
Market opere, namenski izgrađene operske kuće u Londonu i prve operske kuće
izgrađene u tom gradu u poslednjih 100 godina, gde je režirao dela Mocarta,
Salierija, Gluka i Ofenbaha kao i prve nastupe prve Australijske opere,
austrijskog Don Džona u novom aranžmanu Ser Čarlsa Makerasa. Filip je stekao
naročitu reputaciju u pozorištu kao reditelj i umetnički direktor Parabole.
Danas Parabola obuhvata produkcije Šekspirovih komada Perikle i Zimska priča u
Gdanjsku (Poljska) i Ostravi (Češka),
kao i Romeo i Julija u Krajovi (Rumunija).
Filip Par je
član saveta i sekretar mreže evropskih
Šekspir festivala, bio je član BAFA (Britansko udruženje umetničkih festivala).
PARRABOLLA
Henri V (Čovek i monarh) predstava je u produkciji Parabole. Parabola
se koncentriše na pozorište koje istražuje fenomen ljudskih zajednica, bilo da
su one geografske, kulturne ili društvene. Veliki broj Parabolinih predstava se
izvodi širom sveta. Parabola je učestovala na International Community Arts Festival u Roterdamu gde je osvojila nagrade
žirija i publike za najbolju predstavu.
Nedelja, 2. jul u 20.00
Vila Stanković, Čortanovci
Tang Shu-wing
Theatre Studio (Hong Kong, Kina)
MAKBET
Macbeth 馬克白
Adaptacija i
režija: Tang Shu-wing
Izvodi: Ansambl
Tang Shu – wing Theatre Studio
Trajanje: 2 h 35'
sa pauzom
Ng Wai Shek -
Makbet / Ledi Makbet
Lai Yuk Ching –
Ledi Makbet / Makbet
Lam Pui Lim,
Anson - Dankan
Yuen Fu Wah, Ben
- Makdof
Leung Ho Pong -
Banko
Wong Siu Fai,
Masu – Veštica
Wong Chun Tat,
Ata - Ros
Chan Kin Ho,
Angus - Malkolm
Wong Kwok Kei,
Rocky - Angas
Poon Chun Ho –
Veštica / Siton
Ivy Pang - Ledi Makdaf
Chan Cham Man,
Peter - Veštica/ Lekar
Wong Chun Him,
Bosco - Lenoks
To Chun Yiu, Dee
- Donalbejn / Flians / Bankov sin / Mladi Sjuad/ Makdafov sin
Predstava Makbet nastala je u kopordukciji Umetničkog
festivala iz Hong Konga i Šekspirovog Globa iz Londona.
Tamo ju je video i Milivojević, i pošto je trupa bila na evropskoj turneji (Berlin, London, ukupno pet gradova) - pozvao ih je u Čortanovce!
Predstava je
premijerno izvedena 17. avgusta 2015. godine u Šekspirovom Glob Teatru u
Londonu.
O predstavi
Savremeni par
sanja o ulasku u svet Makbeta u zakopanoj prošlosti Kine. Uzevši uloge Makbeta
i Lejdi Makbet, par se suočava sa nizom događaja od kojih oboje postaju svesni
mračne strane svog uma i složenosti ljudske prirode. Nakon izlaska iz sna
moraju da se naviknu na svoje novootkrivene ličnosti u ovom uzbrukanom
savremenom svetu.
Inspirisana
raznim tradicijama azijskog pozorišta i sistemima fizičke pozorišne obuke, ova
interpretacija škotskog pozorišnog komada od strane čuvenog hongkonškog
režisera Tang Šu Vinga minimalizovana je u splet stilizovanih slikovitih
prikaza uz estetiku i mimiku koja bi se skoro mogla porediti i sa plesom,
otkrivajući multidimenzionalnost likova, vremena i prostora kroz jedinstvenu
interakciju tela, muzike i mizanscena.
U novoj verziji
koja je trenutno na turneji, glumci koji igraju Makbeta i Lejdi Makbet će
zameniti uloge u drugom činu i navesti publiku da ispitaju sterotipe o ulogama
polova u savremenom društvu kao i različite aspekte ljudske prirode u
psihološkom smislu.
Renomirani
pozorišni reditelj, predavač i glumac iz Hong Konga, Tang Šu Ving je osnivač i
umetnički direktor Tang Šu Ving Teatar Studija. Kao bivši dekan Škole drame na
Akademiji umetnosti u Hong Kongu tokom perioda 2009-2011, osnovao je Institut
za fizičko pozorište 2014. godine- do sada prvu instituciju za fizičku
pozorišnu obuku u Hong Kongu.
Tang je studirao
u Parizu između 1986. i 1992. godine kada je stekao obuku za glumu u školi
l’Ecole de la Belle de Mai i master diplomu pozorišnih studija na univerzitetu
Université de la Sorbonne Nouvelle. Kasnije je radio kao pomoćni režiser I
glumac u pozorištu Théâtre de la Main d’Or u Parizu pre nego što se vratio u
Hong Kong.
Tangovim uzorima
se mogu smatrati Mejerholjd, Siromašno
pozorište Grotovskog kao i Taj či, joga i meditacija. Za njega je pozorište
način da se život proživi kroz samootkriće. Tang, koga mediji zovu i
,,Alhemičarom minimalističkog pozorišta’’ i ,,jednim od najtalentovanijih
režisera iz Hong Konga’’, možda je najpoznatiji po svojoj maestralnoj
interpretaciji klasičnih pozorišnih predstava prikazanih kroz jedinstvenu
estetiku i metodologiju fizičkog teatra.
U poslednje dve
decenije Tang je režirao preko četrdeset pozorišnih dela uključujući dramu,
ples i operu. Njegova reprezentativna dela čine Fedra, Hamlet, Princeza Čang Ping, Tit Andronik, Tit Andronik 2.0,
Oluja, Zašto ti nisi Stiv Džobs?, Makbet, Datong i Antigona. Njegova dela
se prikazuju naširoko kako u njegovoj zemlji tako i u inostranstvu, a putovao
je i u Peking, Berlin, Bitom (Poljska), Edinburg, Fredrikstad (Norveška),
London, Makao, Neus, Njujork, Pitsburg, San Francisko, Šangaj, Singapur,
Sidnej, Tajpei, Taškent (Uzbekistan), Vankuver, Vroclav (Poljska) ...
Među brojnim nagradama i priznanjima koje je Tang dobio nalaze se i trostruka nagrada za najboljeg režisera (2006, 2007. i 2011. godine) na hongkonškim dodelama dramskih nagrada, nagrada za postignuća iz oblasti umetnosti (drame) od strane Saveta za razvoj umetnosti iz Hong Konga (2008), nagrada za produkciju na Plesnim nagradama 2010. godine u Hong Kongu, nagrada l’Officier de l’Ordre des Arts et des Lettres od strane Francuskog ministarstva kulture i komunikacije (2007), direktorsko priznanje za rad u oblasti društvenih delatnosti (2012), Šenžen-Hong Kong nagrada za životno delo: Ličnost godine iz oblasti umetnosti i kulture od strane novina Sadern Metropolis Dejli iz Guangžua (2012), Nagrada za izvanredno postignuće iz oblasti plesne režije na plesnim nagradama (2013) u Hong Kongu i nagrada za najboljeg umetnika godine (iz oblasti drame) na dodeli nagrada za Razvoj umetnosti (2012) u Hong Kongu. Imenovan je za počasnog člana Lingnan univerziteta u Hong Kongu 2013. godine i našao se na listi Debretovih ,,hongkonških 100’’ najinsiprativnijih i najuticajnijih ličnosti Hong Konga za 2015. godinu.
O Tang Šu Vingovom Teatar Studiju
Tang Šu Ving
Teatar Studio je humanitarna pozorišna grupa stacionirana u Hong Kongu,
osnovana od strane renomiranog reditelja Tang Šu Vinga. Nekada poznat i kao
No
Man’s Land, studio je
osnovan 1996. godine. Najznačajnija dela No Man’s Land su Tri žene u delti
Biserne reke (1997), Milenijumska autopsija (1999), Moja priča o ubistvu
(1999), Čas kada nismo znali ništa jedno o drugom (2000), Između života i smrti
(2002), Mrtva straža (2002) i Tri ili četiri načina kako voditi ljubav tokom
zalaska sunca (2003). Dela Ničije zemlje su predstavljena na međunarodnom
lutkarskom pozorišnom festivalu Henson u Njujorku, na festivalu Duhova u San
Francisku, na Festivalu umetnosti u Hong Kongu i Makau Frindž festivalu. Ova
dela su takođe dobila brojne nagrade na dodeli dramskih nagrada u Hong Kongu.
No Man’s Land je 2009. godine promenila ime u Tang Shu
-wing Theater Studio. Ustanovljen kao centar za pozorišna istraživanja i
produkciju, Studio se fokusira na poboljšanje javnog života kroz inspirativna
pozorišna iskustva. Studio godinama proizvodi dela koja su postigla značajne
rezultate kojima bi trebalo da teže svi oni koji praktikuju pozorišne
delatnosti u Hong Kongu: Tit Andronik, prva do sada kineska produkcija u Glob
Teatru u Londonu, prikazana je na Svetskom Šekspir festivalu kao vrhunac
Kulturne olimpijade 2012. godine. Kazneni pritvor je dva puta uzdrmao edinburšku
Frindž pozornicu 2012. i 2015. godine sa genijalnom kombinacijom fizičkog
teatra i komedije. Takođe u skorije vreme, Makbet, koprodukcija Umetničkog festivala
iz Hong Konga i Šekspirovog Globa iz Londona, nakon premijere u Glob Teatru
2015. godine posetiće šest gradova Evrope na leto 2017. godine.
Uz podršku
Springbord stipendije predviđene finansijskim planom razvoja umetničkih
kapaciteta razvijenim od strane Vlade specijalne administrativne oblasti Hong
Kong kao i Fondacije Li Hisan, Studio je 2014. godine osnovao Institut za
fizičko pozorište (PTI) čime je ponudio opsežne programe fizičke obuke za mlade
pozorišne interesente, amatere i profesionalce koji se bave ovom delatnošću,
što im je otvorilo mogućnost da unaprede svoje veštine na viši nivo i popločalo
put do uspešne karijere u domenu industrije umetnosti i kulture na duži rok.
Zahvaljujući ovim programima, Studio je dobio nagradu u oblasti obrazovanja u
umetnosti (Nominacije van školskog sistema) na dodeli nagrada za razvoj
umetnosti 2015. godine u Hong Kongu.
Tang Šu Ving
Teatar Studio ima finansijsku podršku Springbord stipendije predviđene
finansijskim planom razvoja umetničkih kapaciteta razvijenim od strane Vlade
specijalne administrativne oblasti Hong Kong.
“It is the best version of Macbeth I have
ever seen!“
Dominic Dromgoole, Artistic Director
of Shakespeare s Globe
“Tang Shu-wing’s staging has
a pleasing simplicity and uses dynamic vivid imagery to deliver the story.”
Financial Times
“This is by far the best
Macbeth I have ever seen”
Gu HaoHao, Director of
ShangHai Kunqu Opera Troupe
“Tang Shu-wing’s Macbeth
transcends a singular interpretation or “method” of performing Shakespeare”
Plays To See, International
Theatre Reviews
PRATEĆI PROGRAM ŠEKSPIR FESTIVALA
KUROSAVA I ŠEKSPIR
Akira Kurosava jedan je od najznačajnijih
autora japanske i svetske kinematografije.
Na zapadu prozvan Šekspirom modernog filma, tokom bogate karijere koja je trajala 57
godina, režirao je 30 ostvarenja.
Veoma značajno mesto u stavralaštvu
Kurosave zauzeo je Šekspir. U
ekranizaciji tri drame Šekpsira za koga
je Viktor Igo rekao da je posle Boga najviše stvorio ( Magbeta, Hamleta, Kralja Lira ), Kurosava je primenio isti postupak kao u filmu Idiot
-radnja filmova po Šekspirovim tragedijama odvijala se u Japanu. Tako je izmaštao...
Šekspirovi likovi u japanskoj
interpretciji ostavili su veliki utisak
ne samo na istočne, nego i na zapadne filmske gledaoce.
Krvavi
presto (1957) nastao je po motivima „Makbeta“a Ran (1985) prema “Kralju Liru”.
Svi
Kurosavini filmovi snimljeni po Šekspirovim tragedijama su veoma
značajni za svetsku kinematografiju.
Kurosava je ekranizaciju Šekspira podvrgavao japanskoj tradiciji , prenoseći radnju na japansko tlo, dajući večitim likovima najvećeg dramskog pesnika sveta japanska imena.
Zajedno s tim možemo govoriti i o razvoju
Kurosavine japanske verzije
šekspirizma i istorijskoj monumentalnosti
njegove koncepcije japanskog sveta .
PRATEĆI PROGRAM:
3. jul u 20.00
Kulturni centar Novog Sada
Uvodno predavanje prof. dr Živka Popovića Kurosava i Šekspir
Projekcija filma KRVAVI
PRESTO (1957)
Režija: Akira Kurosava
4. jul u 20.00
Kulturni centar Novog Sada
Projekcija filma RAN (1985)
Režija: Akira Kurosava
4. jul u 20.30
Itaka art centar Inđija
Uvodno predavanje Aleksandra Erdeljanovića, upravnika Arhiva
Jugoslovenske kinoteke
i
reditelja Nikite Milivojevića Kurosava i
Šekspir
Projekcija filma KRVAVI
PRESTO (1957)
"Ambijent i kvalitet predstava, pozorište pod otvorenim nebom nešto je čemu treba dati podršku", Sonja Marić, direktorka marketinga UNIQA osiguranja |
„Velika nam je čast i zadovoljstvo što smo već treću godinu za redom prijatelji ovako jedinstvenog pozorišnog festivala. Mi u UNIQA osiguranju, Šekspir festival prepoznali smo kao odličnu priliku da podržimo kulturna dešavanja, ali istovremeno da uživamo u odličnim predstavama pozorišnih trupa iz različitih krajeva sveta koji će nam predstaviti Šekspirova dela na svojstven način. Drago nam je što smo doprineli da ovaj festival uprkos poteškoćama opstane i nađe put do svoje verne publike. Podrškom Šekspir festivalu, uspeli smo da damo doprinos zajednici u kojoj poslujemo i omogućimo svim ljubiteljima teatra da uživaju Šekspirovim predstavama pod vedrim nebom. Zato i želim da pozovem ljubitelje pozorišta, da iskoriste ovu jedinstvenu priliku i posete Vilu Stanković i uživaju kako u ovom fantastičnom ambijentu, tako i u odličnim predstavama koje nas očekuju i ove godine“.
Gradonačelnik opšštione Inđija Vladimir Gek istakao je da pored industrijskih zona, kanalizacije i možda sporta treba podržati i kulturne projekte, poput ovog.Opština se postarala da spreči napade terorista iz vazduha (komaraca).
Na to je Sonja Marić primetila da možda treba razmotriti mogućnost da sponzor bude firma "Autan".
Ove godine festival će 30. juna
otvoriti predstava „Perikle“ u režiji Nikite Milivojevića. Pored toga,
posetioci će imati priliku da vide i predstavu „Henri V“, trupe
Parabola iz Londona, koja je na programu 1. jula, dok će ovogodišnji festival zatvoriti „Makbet“, Tang Šu Ving Teatar Studia iz Hong Konga u nedelju 2. jula.
GLAVNI PROGRAM
Petak
30. jun
|
20:00
trajanje: 1h 40'
|
Itaka art centar Inđija i Šabačko pozorište,
pod pokroviteljstvom Grada Novog Sada,
Srbija
PERIKLE
Režija: Nikita Milivojević
|
Vila Stanković, Čortanovci*
|
Subota
1. jul
|
20:00
trajanje: 1h
|
Parrabolla, London, Velika Britanija
HENRI V (ČOVEK I VLADAR)
Režija: Philip Parr
|
Vila Stanković, Čortanovci*
|
Nedelja
2. jul
|
20:00
trajanje: 2h
35'
sa pauzom
|
Tang
Shu-wing Theatre Studio, Hong Kong, Kina
MAKBET
Režija:
Tang Shu-wing
|
Vila Stanković, Čortanovci*
|
* U slučaju vremenskih nepogoda, umesto u
Vili Stanković, predstave će biti izvedene u Srpskom narodnom pozorištu u Novom
Sadu.
PRATEĆI PROGRAM
Ponedeljak,
3. jul
|
20.00
|
KUROSAVA I ŠEKSPIR
Uvodno predavanje prof. dr
Živka Popovića “Kurosava i Šekspir”
Projekcija filma: KRVAVI PRESTO (1957)
režija:
Akira Kurosava
|
Kulturni centar
Novog Sada
|
Utorak,
4. jul
|
20:00
|
KUROSAVA I ŠEKSPIR
Projekcija filma: RAN (1985)
režija: Akira Kurosava
|
Kulturni centar Novog Sada
|
Utorak
4. jul
|
20:30
|
KUROSAVA I ŠEKSPIR
Uvodno predavanje Aleksandra
Erdeljanovića, upravnika Arhiva Jugoslovenske kinoteke i reditelja Nikite
Milivojevića “Kurosava i Šekspir”
Projekcija filma: KRVAVI PRESTO (1957)
režija: Akira Kurosava
|
Itaka art centar
Inđija
|
Cene i popusti:
|
||||||||||||
Cene ulaznica za predstave na Glavnom programu: "Perikle” / “Makbet” .... 850 dinara
„Henri
V (Čovek i vladar)“ ..... 600 dinara
|
||||||||||||
Cena kompleta ulaznica (po jedna ulaznica za sve 3 predstave)
........ 2.000 dinara
|
||||||||||||
POČETAK
PRODAJE ULAZNICA: PONEDELJAK, 19. Jun
2017. od 12.00 h
Prodajna mesta:
Za
rezervacije i sve dodatne informacije možete se obratiti putem call centra: 09
00 11 00 11 Cena poziva iz fiksne i
mobilne mreže MTS-a iznosi 48,00 din/min. Porez je uračunat u cenu poziva.
Link
na spisak svih prodajnih mesta Eventima: http://www.eventim.rs/rs/prodajna_mesta/
Eventim Bilet – Kulturni centar Beograda
|
Novosadski Bilet servis
|
TQ City, Exclusive Change 13 (prizemlje)
|
Adresa: Trg republike 5
|
Adresa: Bulevar Mihajla Pupina (uz zelenu
|
Adresa: Vojvode Stepe 11
|
Radno vreme: ponedeljak – petak 09:00-20:00,
|
površinu, između ulaza u Tržni centar New Nork
|
Telefon: 022 210 00 00
|
subota: 10:00-20:00, nedeljom ne radi
|
i ulaza u Poštu, levo od ulaza u pothodnik)
|
Radno vreme: ponedeljak – subota 09:00-21:00,
|
Radno vreme: ponedeljak – subota: 10:00-20:00,
|
nedelja 09:00-15:00
|
|
Dom omladine Beograda
|
nedeljom ne
radi
|
|
Adresa: Makedonska 22/IV
|
||
Radno vreme: ponedeljak – subota 10:00-22:00
|
Delfi Novi Sad
|
|
(sem danima kada su na programu koncerti
|
Adresa: Zmaj Jovina 12
|
|
kada radi do 24:00), nedeljom radi samo ako
|
Telefon: 021 661 42 87
|
|
ima programa
|
Radno vreme: ponedeljak – subota 09:00-22:00,
|
|
nedelja 10:00-17:00
|
||
Eventim Arena (severna strana Kombank
|
||
Arene)
|
Delfi Big Shopping centar
|
|
Adresa: Bulevar Arsenija Čarnojevića 58
|
Adresa: Sentandrejski put 11
|
|
Radno vreme: ponedeljak – petak 10:00-20:00,
|
Telefon: 021 27 01 702
|
|
subota 10:00-15:00, nedeljom radi samo ako
|
Radno vreme: ponedeljak – nedelja 10:00-22:00
|
|
ima programa
|
||
Eventim Ušće – TC Ušće (II sprat)
|
||
Adresa: Bulevar Mihajla Pupina 4
|
||
Radno vreme: ponedeljak – nedelja 10:00-
|
||
22:00
|
||
PREVOZ
*Za sve predstave obezbeđen je ORGANIZOVAN
PREVOZ iz Beograda i Novog Sada. Povratna karta za organizovan
prevoz se može kupiti na svim prodajnim mestima Eventima po ceni od 250 dinara.
Broj mesta je ograničen!
Mesto i vreme polaska/povratka autobusa svake
večeri:
BEOGRAD :
Polazak: Crkva Sv. Marka, ispred
terminala AirSerbia (Bulevar Kralja Aleksandra 17) u 18:00
NOVI SAD :
Polazak:
Železnička stanica, kod Lokomotive u 19:00
*Iz Inđije
se može doći GRADSKIM PREVOZOM koji će biti specijalno prilagođen
programu festivala. Raspored autobusa gradskog prevoza biće objavljen na web
stranici festivala naknadno.
Dodatno:
1. Mesta su numerisana. PLAN GLEDALIŠTA
možete preuzeti sa sajta http://www.sekspirfestival.org/ulaznice.html
Нема коментара:
Постави коментар