понедељак, 26. јун 2017.

Свечано отварање XVII Mеђународног фестивала ДАНИ ОРГУЉА


ДАНИ ОРГУЉА – DIES ORGANORUM

Катедрала Блажене Дјевице Марије, Хаџи Милентијева 75
уторак, 27. јун 2017. у 20.30

МАРТИН ШМЕДИНГ (Немачка)

ОД БАХА И ДАЉЕ 

дела за оргуље заснована на Лутеровим коралима, од XVII до XX  века

Отварање фестивала Дани оргуља – Dies organorum је уједно и затварање мултидисциплинарног програма Јубилеј реформације 2017 који, у сарадњи са партнернима, реализује Goethe-institut у Београду. За ову прилику немачки оргуљаш Мартин Шмединг одабрао је композиције засноване на Лутеровим коралима, различитих аутора од 17. до 20. века, а концерт носи назив Од Баха и даље (Bach and Beyond). 

Програм:

Јохан Себастијан Бах
 (1685–1750)
Прелудијум у Ес–дуру, BWV 552

Дитрих Букстехуде (1673–1707)

Корална фантазија на Nun freut euch, lieben Christen g’mein, BuxWV210
Феликс Менделсон-Бартолди (1809–1847)

Анданте и Финале из Реформацијске симфоније, оп. 107
заснована на Лутеровом коралу Ein feste Burg ist unser Gott
Петр Ебен (1929–2007)

Валпургијска ноћ из циклуса Фауст (1987)
с цитатом Лутеровог корала Aus tiefer Not
Јохан Себастијан Бах
 
Канонске варијације на Vom Himmel hoch, BWV 769
Ернст Пепинг (1901–1981)

Токата на Mitten wir im Leben sind
Макс Регер (1837–1916)

Корална фантазија на Ein feste Burg, oп. 27

Мартин Шмединг
 (1975, Минден, област Вестфалија) студирао је црквену музику, музичку педагодију, блок-флауту (концертна диплома), оргуље (концертна диплома), дириговање, чембало и музикологију у Хановеру, Амстердаму и Диселдорфу. 
Учитељи су му, између осталих, били Улрих Бремштелер, Лајош Ровактај, др Ханс ван Нијевкоп, Жак ван Ортмерсен и Жан Боје.

Осам пута је освајао прво место на немачком савезном музичком такмичењу за децу и омладину Jugend muzicirt. Освојио је награде на такмичењима Феликс Менделсон-Бартолди у Берлину, Јохан Пахелбел у Нирнбергу, Георг Бем у Линебургу, Међународном такмичењу оргуљаша Август Готфрид Ритер у Магдебургу, Musica antiqua у Брижу и на другим.

Био је кантор и оргуљаш у цркви Назареткирхе у Хановеру, да би након тога деловао у два најзначајнија центра црквене музике у Немачкој: 1999. године наследио је музичког директора проф. Оскара Готлиба Блара на месту кантора и оргуљаша Неандерове цркве у Диселдорфу, а потом је био оргуљаш цркве Кројцкирхе у Диселдорфу (2002–2004), која се поноси музичком традицијом дугом 700 година. Шмединг је предавао на музичким академијама у Хановеру, Лајпцигу, Вајмару и Дрездену, а 2004. године изабран је за професора оргуља на Музичкој академији у Фрајбургу. На његову иницијативу на фрајбуршкој академији основан је Одсек за црквену музику (2012), а Шмединг је именован за управника.

Наступао је на телевизији и радију, а снимио је и бројне компакт-дискове. Снимио је целокупна дела за оргуље Ј. Брамса, Ф. Менделсона Бартолдија и Ф. Шмита, остварио је први снимак композиција за педални клавир Р. Шумана на оригиналном инструменту, као и снимак верзије за оргуље Голдберг варијација Ј. С. Баха. Осим тога, објављује радове у књигама и стручним часописима. Као солиста, камерни музичар и члан оркестара наступао је на концертима широм света. Такође је наступао на Баховом фестивалу у Лајпцигу, на Недељама Бахове музике у Тирингији, Фестивалу класичне музике у Брауншвајгу, Данима оргуља у Мерзебургу и другим. Држао је мајсторске курсеве и био је члан жирија на музичким такмичењима. Добио је Награду немачке критике за носаче звука (листа најбољих носача звука). За снимак Голдберг варијација Ј. С. Баха у аранжману за оргуље добио је награду Ехо класик за инструменталисту године. Од 2012. године Шмединг је титуларни оргуљаш Лудвигове цркве у Фрајбургу и на челу је Херденског вокалног ансамбла.

Нема коментара:

Постави коментар