Foto: Bojana Janjić / MSUB |
Salon Muzeja savremene umetnosti (Pariska 14)
Četvrtak, 24. oktobar 2019. godine u 18 časova
U Salonu Muzeja savremene umetnosti, u četvrtak 24.10. 2019. u 18 časova održaće se razgovor o tekućoj izložbi „Prizor“ i
slikarskoj praksi umetnika Nikole Markovića. U razgovoru učestvuju Ana
Ereš, autor pratećeg teksta za izložbu i naučni saradnik na Odeljenju
za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta u Beogradu, i umetnik Nikola
Marković. Razgovor moderira Una Popović, kustos Salona MSUB.
Nikola Marković se predstavlja u Salonu MSUB sa novom serijom slika i crteža koju ovom prilikom grupiše pod nazivom „Prizor“. Novom serijom radova Nikola Marković čini svojevrsni zaokret u svojoj slikarskoj praksi koji karakteriše interesovanje za figuraciju i pozivanje na primere iz istorije slikarstva.
Nikola Marković se predstavlja u Salonu MSUB sa novom serijom slika i crteža koju ovom prilikom grupiše pod nazivom „Prizor“. Novom serijom radova Nikola Marković čini svojevrsni zaokret u svojoj slikarskoj praksi koji karakteriše interesovanje za figuraciju i pozivanje na primere iz istorije slikarstva.
Njegova prethodna istraživanja odvijala
su se u najvećoj meri u polju apstraktnog slikarskog jezika bez direktne
reference na određenu tačku iz kompleksne prošlosti slikarstva ili
citiranja nekog od slikarskih uzora. Marković se ovom prilikom okreće
iskustvu firentinskog umetnika Đota di Bondonea i njegovom remek-delu,
ciklusu fresaka iz kapele Skrovenji u Padovi, koje prikazuju scene iz
života Hrista i Bogorodice (nastale 1303-1305. godine). Minuciozno
izučavanje Đotove slikarske metodologije koje kao polazište za izvođenje
svojih slika velikog formata ovom prilikom Marković sprovodi, odlikuje
atemporalni pristup. Markovića ne zanima kulturno-istorijska niti
stilska specifičnost Đotovog slikarstva. On pažljivom analizom Đotovog
pristupa građenju prostora slike teži da otkrije jedan specifičan način
mišljenja o slikarstvu koji je u isto vreme i moderan i klasičan.
Nikola Marković rođen je u Kopru, Slovenija, 1979. godine. Završio je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Od 2003. godine redovno izlaže u galerijama i institucijama kulture u zemlji i inostranstvu, kao sto su Muzej grada Beograda, 55. Oktobarski salon, Galerija Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu, Galerija Doma kulture Sudentski grad, Galerija Doma omladine Beograda, Cultural City Network u Gracu, Centro Expermimental de Arte y Pensamiento u Madridu. Radovi Nikole Markovića nalaze se u brojnim muzejskim i privatnim kolekcijama.
Ana Ereš je naučni saradnik na Odeljenju za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Odbranila je doktorsku disertaciju o istoriji izložbi u Jugoslovenskom paviljonu na Bijenalu u Veneciji (1938-1990) na istom fakultetu 2017. godine. Master studije iz istorije umetnosti i vizuelne kulture je završila 2011. godine na Humboltovom univerzitetu u Berlinu u okviru DAAD stipendije. Njene oblasti istraživanja obuhvataju: istoriju izložbi, jugoslovenski umetnički prostor u 20. veku i transnacionalne aspekte modernizma. Redovno objavljuje priloge u domaćim i inostranim naučnim časopisima. Dobitnica je Nagrade „Lazar Trifunović“ za kritičko pisanje o umetnosti (2017).
Nikola Marković rođen je u Kopru, Slovenija, 1979. godine. Završio je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Od 2003. godine redovno izlaže u galerijama i institucijama kulture u zemlji i inostranstvu, kao sto su Muzej grada Beograda, 55. Oktobarski salon, Galerija Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu, Galerija Doma kulture Sudentski grad, Galerija Doma omladine Beograda, Cultural City Network u Gracu, Centro Expermimental de Arte y Pensamiento u Madridu. Radovi Nikole Markovića nalaze se u brojnim muzejskim i privatnim kolekcijama.
Ana Ereš je naučni saradnik na Odeljenju za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Odbranila je doktorsku disertaciju o istoriji izložbi u Jugoslovenskom paviljonu na Bijenalu u Veneciji (1938-1990) na istom fakultetu 2017. godine. Master studije iz istorije umetnosti i vizuelne kulture je završila 2011. godine na Humboltovom univerzitetu u Berlinu u okviru DAAD stipendije. Njene oblasti istraživanja obuhvataju: istoriju izložbi, jugoslovenski umetnički prostor u 20. veku i transnacionalne aspekte modernizma. Redovno objavljuje priloge u domaćim i inostranim naučnim časopisima. Dobitnica je Nagrade „Lazar Trifunović“ za kritičko pisanje o umetnosti (2017).
Нема коментара:
Постави коментар