среда, 16. октобар 2019.

PREDIN: NA BEOGRADSKI KONCERT PONESITE DUŠU, SRCE, RUKE I GLASNE ŽICE




Tačno u podne u beogradskoj džez kantini Lisabon Zoran Predin predstavio je svoj album Zoran peva Arsena i beogradski koncert u novembru u Kombank dvorani. Nakon predstavljanja dao je i kraći  intervju za KulturniK.


Slovenački pevač i tekstopisac Zoran Predin danas je u Jazz kantini Lisabon novinarima, kolegama, prijateljima, ali i stručnoj javnosti predstavio 40. studijsko izdanje „Zoran peva Arsena“, uoči koncerta zakazanog za 15. novambar u Kombank dvorani.

Predin će Beograd u novembru posetiti u sklopu regionalne turneje u godini u kojoj istovremeno slavi 40 godina svoje uspešne karijere. Nakon promocije novog albuma i nove knjige „Glavom kroz zid“, kao i gala koncerta u koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, Predin će nastupiti i pred beogradskom publikom u pratnji benda Damir Kukuruzović Đango group.



Zoran Predin je u protekle četiri decenije sarađivao sa brojnim muzičarima i oprobao se u raznim pravcima, pisao muziku za pozorišne predstave i filmove i nastupao po celom svetu. Kako kaže uoči svoje turneje : „Najbolje tek dolazi.“



Za album „Zoran peva Arsena“, Predin je kao Arsenov prijatelj, kolega i srodna poetska duša iz njegovog šarolikog opusa odabrao 12 pesama od kojih su dve već predstavljene kao singlovi: „Kuća pored mora“ i „Pamtim samo sretne dane“. Ovo izvanredno delo nastalo je u saradnji sa Damirom Kukuruzovićem i pratećim bendom „Django Group“.




INTERVJU SA ZORANOM PREDINOM

 


Za Kulturnik vodi: Nataša Dimitrić

Uoči beogradskog koncerta Predin je na druženju u Jazz kantini Lisabon poručio:

Nije bilo lako iz Arsenovog opusa izabrati dvanaest pesama za album Zoran peva Arsena. Odabrao sam one u kojima sam pronašao najviše sebe. One, koje mogu da pevam kao da su moje. Šest mega hitova i šest manje poznatih, ali isto lepih i zanosnih. U gypsy swing ritmu poznate su pesme dobile neku novu energiju. Mogu reći da smo snimili nove originale. Čarobni prsti jednog od najboljih svetskih gypsy swing gitarista Damira Kukuruzovića i prekrasni aranžmani violiniste Brune Urlića, svakoj su pesmi dali neki novi život, koji modernom bojom zvuka osvaja i mlađu publiku.

Kako dodaje, dvosatni koncertni program činiće pesme sa albuma, odnosno neke pesme koje su Arsen i on pevali zajedno, a biće i nekoliko neočekivanih iznenađenja s kojima se diže publika na noge, uz savet:

Ukradite sudbini dva sata za sebe. Na koncert ponesite dušu, srce, ruke i glasne žice. Dušu za gledanje, srce za slušanje, ruke za pleskanje i glasne žice za pevanje.

Pesmu Kosa boje srebra ste posvetili Magi iz EKV, kakav je Vaš stav o starenju i gubicima kakvi su gubitak Magi, Milana iz EKV, Vlade Divljana, Arsena Dedića?

Svake godine mi teže pada, baš kada slaviš 40 godina karijere, kada počnu snimati film o tebi, onda prebrojiš ljude koji su nestali u medjuvremenu zbog raznoraznih tužnih razloga i shvatiš da zapravo onih najbitnijih, barem u mojoj karijeri, nekih od njih već dugo nema. 

Počelo je sa Darkom Glavanom, sa kojim smo se družili od samog početka, a kasnije i Dražen Dordoljan, pa Boško Petrović, sa kojim sam radio prvi gipsy swing Projekt. 

Naravno Vlado Divljan, sa kojim smo od početka bili vrlo srodne duše, prijatelji. Puno njih koji su označili i nekako uticali na mene, tako da kada sam sanjao Magi, kako je prošla pored mene na ulici i nije me prepoznala, odmah sam dobio ideju za tekst i napisao tu pesmu. Naslov sam dao kao aluziju na pesmu Oči boje meda – Kosa boje srebra i drago mi je da je to pesma koju ljudi pevaju na koncertima i da svima koji su je znali, da nadju u toj pesmi pravu poetiku, koja nju opisuje na najbolji način.

Emocije iz druženja sa porodicom Dedić?

To je stvar srodnih duša, to se dogodilo kada smo se upoznali početkom 80ih, prešao je iz jednog restorana na suprotnoj strani Lapidarija (novotalasni klub u Zagrebu), upoznao nas je Darko Glavan i rekao mi je Arsen da ga podsećam na Jim Morrison-a, iz Doors, to mi je bio Mega kompliment. 

Rekao mi je da mu se svidjaju moji tekstovi i to bi onda preraslo krajem 80ih u prvi zajednički album, u seriju koncerata koje su nažalost prekinuli ratovi, da bi mi onda nastavili sa manjim koncertima po Sloveniji. I ta poslovna saradnja dveju srodnih duša pretvorila se u porodično prijateljstvo. 

Matija je bio mali i onda je Matija postao jedan od najboljih pijanista i prihvatio moju ideju o projektu Tragovi u sjeti, tako da to još uvek sviramo. Mi smo jednostavno počeli sasvim prijateljski da se družimo, da to nadgradjujemo i stvaramo situacije u kojima se svi setimo Arsena i njegovih nestašluka.

Da li ste čuli obradu pesme Čekaj me, u izvedbi grupe Texas flood u bluz varijanti i kako Vam se dopada bluz?

Čuo sam, dopada mi se, apsolutno. Čuo sam jednu živu verziju pre nego što su ušli u studio i apsolutno mi se svidja, energija mi je dobra. Voleo bih da ih čutjem i uživo.




Na čije koncerte Vi volite da odete?

Tu imamo problem, tada kada su takvi koncerti, imam i ja koncerte. 90 % termina se preklapa. Ako slučajno uhvatim onda idem da slušam svoje kolege obavezno, idem da slušam neke mlade bendove. 

Ali toga nema puno, nema takvih situacija i onda na putovanjima pokušam sa svojom mladjom ekipom, nekako da popunim te rupe. Oni meni predstavljaju nove bendove, novu muziku, a ja njima stare. Tako da učimo jedni od drugih.

Pivo ili vino, koje Vam je omiljeno

Od piva KRAFT, ali u puno, puno manjim količinama. Inače čaša crvenog vina, uz ručak, ZAKON.

Dobronamerna napomena urednika Kulturnika

Jedan poznati ovdašnji novinar kaže da Predin neuspešno pere svoju biografiju neiskrenim odgovorom na poslednje pitanje. U to ime Živeli!



Нема коментара:

Постави коментар