уторак, 9. октобар 2018.

Javno predavanje Hou Hanrua / Kustoski Kurs „Šta Kustosiranje može/treba da bude?“



Muzej savremene umetnosti (Ušće 10)
Sala „Miodrag B. Protić“
Sreda, 10. oktobar 2018. u 18 časova

U saradnji sa Muzejom savremene umetnosti Beograd, četvrto predavanje u okviru serije javnih predavanja koje organizuje Šta kustosiranje može/treba da bude? biće Houa Hanrua (umetničkog direktora MAXXI – Nacionalni muzej za umetnost 21. veka i arhitekturu). Nakon predavanja o novim i drugačijim perspektivama u teoriji i praksi osmišljavanja izložbe, Hou Hanru će govoriti o programu MAXXI muzeja kao vizije i strategije koja stremi okretanju institucija umetnosti običnom društvu u vremenu „globalne krize”. U isto vreme, predstaviće neke od izazova prilikom vođenja institucija XXI veka, njenu kompleksnost, realnost i akciju.

Kako Hou Hanru objašnjava:

„Mislim da je društvu potrebna institucija ili organizacija koja može da sačuva i održi ono što bi trebalo biti eksperimentalno, komplikovano i, takođe, kontroverzno, kao deo bitnog znanja današnjice. Veoma je važno za muzeje da budu sposobni da pružaju ovakav vid uslova koji omogićavaju takvim intelektualno zahtevnim projektima da se dese. U suprotnom, skrenućemo s puta i usmeriti se industriji zabave.“

Hou Hanru je prolifični pisac i kustos sa sedištem u Rimu, Parizu i San Francisku. Trenutno je umetnički direktor MAXXI - Nacionalni muzej za umetnost 21. veka i arhitekturu, Rim, Italija. Hou Hanru je kurirao i ko-kurirao preko 100 izložbi u poslednje dve decenije širom sveta. Neke od najistaknutijih su: China/Avant-Garde (Nacionalni muzej kineske umetnosti, Peking, 1989); Cities On The Move (1997–2000); Drugo Bijenale u Johanesburgu (Hong Kong, itd.) (1997); Bijenale umetnosti u Šangaju (2000); Gvanđu Bijenale (2002); Bijenale savremene umetnosti u Veneciji (Paviljon Francuske, 1999; Z.O.U.—Zone Of Urgency, 2003; i Paviljon Kine, 2007); Drugo Gvangdžou Bijenale (2005); izložba i prateći program u Institutu za umetnost San Francisko (2006–2012); Deseto bijenale u Istanbulu (2007); Trans(cient)City (Luksemburg 2007); Deseto bijenale u Lionu (2009); Peto trijenale u Auklandu (Aukland, Novi Zeland, 2013); Open Museum Open City (MAXXI, Rim, 2014); Transformers: Choi Jeong-hwa, Didier Fuiza Faustino, Martino Gamper, Pedro Reyes (MAXXI, Rim, 2015–2016); Istanbul, Passion, Joy, Fury (MAXXI, Rim, 2015–2016); Please Come Back, the world as prison? (MAXXI, Rim, 2017); Piere Giraldi (MAXXI, Rim, 2017); Home Beirut (MAXXI, 2017–18); Growing in Difference, Sedmo Šenžen i Hong Kong Bijenale Urbanizacije i Arhitekture (UABB 2017–2018), itd. Hanru je kustos savetnik za zbirku kineske umetnosti u Gugenhajm muzeju u Njujorku, ko-kurirao je Tales of Our Time (2016), Art and China after 1989: Theater of the World (2017–18), i One Hand Clapping (2018).

Savetnik je mnogim kulturnim institucijama, i često piše za razne časopise kultunog i umetničkog karaktera. Predaje i nastupa u brojnim međunarodnim institutcijama. Njegove objavljene knjige uključuju Hou Hanru (Utopia@Asialink, and School of Culture and Communication, Univerzitet u Melburnu (2014)); Paradigm Shifts (Walter and McBean Galleries Exhibitions and Public Programs, Umetnički institut San Francisko (2011)); On the Mid-Ground (engleska verzija objavljena 2002 od strane Timezone 8, Hong Kong, i kineska verzija objavljena 2013, od strane Gold Wall Press, Peking); Curatorial Challenges (razgovor između Hou Hanrua i Hansa Ulriha Obrista, u Art-It časopisu kao “kustosi u pokretu” Japan, 2006–2012); itd.


Oktobar 2018

10

Muzej savremene umetnosti
Ušće 10, blok 15
Novi Beograd

Нема коментара:

Постави коментар