Na 24.
izdanju Pančevačkog džez festivala, koje će se održati od 4. do 7. novembra
2021. u Dvorani Kulturnog centra Pančeva, publika će u petak 5. novembra moći
da pogleda koncerte sastava Wolfgang Puschnig FULSOME X, Antonio Sanchez SHIFT
i LBT.
Program
druge festivalske večeri će u 19 časova u Dvorani Kulturnog centra Pančeva
otvoriti internacionalni sastav austrijskog saksofoniste Wolfganga Puschniga
„Fulsome X“. Još kao mladić ovaj saksofonista je bio jedan od suosnivača
čuvenog Vienna Jazz Orchestra, koji će i danas ostati upamćen kao jedan od
najkreativnijih sastava u istoriji evropskog džeza. Pored muzičara sa matične
scene, saradnici su mu bili i američki velikani Linda Sharrock i Jamaaladeen
Tacuma, a svirao je i u postavama legendarne Carle Bley. Od osamdesetih
paralelno gradi i bendlidersku karijeru. Projekat Fulsome X posvećen je
filadelfijskom gitaristi Ricku Iannaconeu i zasniva se na izvođenju njegovih
neobjavljenih kompozicija. Ovaj autor je stvarao u duhu „harmolodije“ koju je
krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih razvio fri-džez pionir Ornette
Coleman, neobičnim spajanjem slobodnog džeza i fanka.
Program
drugog dana festivala će u 21:50 u Foajeu KCP-a zatvoriti nemački trio LBT,
koji čine pijanista Leo Betzl, kontrabasista Maximilian Hirning i bubnjar
Sebastian Wolfgruber. Kroz samo naizgled jednostavan spoj klasičnog džez trija
i tehno muzike, LBT demonstrira bogatstvo sviračkih finesa i suptilnih
dinamičkih varijacija nastalih tokom osmogodišnjeg zajedničkog staža u bendu.
Njihova interakcija i improvizacija se rađa na muzici minimalističkog sadržaja,
koja u koncertnim izdanjima dobija novu dimenziju kroz pažljivo pozicionirane
sviračke bravure trojice muzičara.
Program treće festivalske večeri će u 19 časova u Dvorani Kulturnog centra Pančeva otvoriti Jelena Jovović i Jazz Junction. Poslednje dve decenije Jelena Jovović je sinomin za džez vokal na domaćoj muzičkoj sceni, a kulminacija njenog autorskog rada je album “Heartbeat” sa postavom Jazz Junction. Snažno utemeljena u najboljim momentima tradicije džez vokala, Jelena Jovović sa tih osnova diskretno nadograđuje svoj izraz post-bapom, fjužnom, fankom, pa i balkanskim melosom.
Od 20:30 u istom prostoru nastupiće italijanski saksofonista Francesco Bearzatti koji će se publici u Pančevu predstaviti sa svojim Tinissima Quartetom. U kontrastima dinamično odsviranog, poletnog džeza koji otvoreno koketira sa pop, rok i folk muzikom, i Bearzattijeve posvete istorijskim figurama i pokretima čiji je značaj danas društveno i politički relevantan, krije se posebna čar njegovog opusa. Bearzatti nas istovremeno zabavlja i obogaćuje doživljaj muzike velikim temama, a kroz pitke i komunikativne melodije i aranžmane nas uvodi u raskošne improvizacije u maniru najvećih majstora džeza.
Program trećeg dana festivala će u 21:50 u Foajeu KCP-a zatvoriti minhenski kolektiv Ark Noir, koji istražuje univerzum elektronske muzike u kombinaciji sa slobodom improvizacije. Ova jednostavna i jasna odrednica kojom se bend predstavlja, pozicionira ih kao reprezente aktuelnog muzičkog trenutka, u kome više nema klasičnih muzičkih žanrova kakve smo poznavali u 20. veku. Ark Noir se poigravaju osnovnim postulatima elektronike i kreiraju muziku koristeći klasične, žive instrumente, poput akustičnih bubnjeva, saksofona, električnih gitara i basova, ali i sintisajzera i pedala, preispitujući konvencije odnosa analognog i digitalnog u muzici poznog XX i ranog XXI. veka.
Poslednje festivalsko veče, u nedelju 7. novembra u 19 časova otvara postava LIUN + The Science Fiction Band, iza čijeg imena se krije duo vokalistkinje Lucie Cadotsch, dobitnice prestižne nemačke nagrade ECHO Jazz na najbolji vokal u godini kada snimila album “Speak Low”, i berlinskog saksofoniste Wanje Slavina, koji je na studijskom albumu grupe odsvirao i nasnimio ne samo saksofone, već i flautu, sintove, trubu, klarinet, perkusije, pa naposletku i ritmove. Njima se pridružuju i gostujući muzičari, koji u koncertnim formacijama kompletiraju klasičan kvintet. Ovaj kreativni poduhvat ujedno je i sjajna ogledna vežba o tome kako izgleda kada vedete savremene džez scene stvaraju pop muziku.
Festival će istog dana u 20:45 zatvoriti legendarni američki gitarista Marc Ribot sa svojim solo programom „Protest songs“. Mnogima je ovaj muzičar poznat kao gitarista Toma Waitsa, a tokom nekoliko decenija stekao je status jednog od najcenjenijih muzičara na njujorškoj avangardnoj džez sceni. Polazeći od alternativnog roka, bluza i amerikane, a potom i post-bapa, fjužna, kubanske muzike ili čak tradicionalne džez gitare u maniru Georgea Bensona, ovaj muzičar je oduvek imao istančan osećaj i pravu meru u stilskoj dekonstrukciji ovih sviračkih stilova. Marc Ribot muzičar je nastupio na neverovatnih 300 i više albuma kao prateći muzičar, ali i na nekoliko desetina albuma vlastitih postava i autorskih projekata, u kojima je neretko izražavao svoju buntovnu stranu. U svojim pesmama govori o prekarnoj poziciji slobodnih muzičara, ali i o gorućim političkim temama poput odnosa prema imigrantima, nezaobilaznog Donalda Trampa, ili univerzalne borbe protiv fašizma koja i dalje traje.
Ulaz na sve koncerte Jazz festivala je besplatan. Gratis karte se preuzimaju na blagajni Kulturnog centra Pančeva, i to na dan održavanja programa. Nije moguće uzeti karte za više dana odjednom, niti rezervisati karte. Mogu se preuzeti najviše dve ulaznice. U vreme održavanja festivala blagajna će raditi od 9 do 20 časova.
Pančevački
džez festival održava se u organizaciji Kulturnog centra Pančeva, uz
pokroviteljstvo Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, Grada
Pančeva i kompanije Brose kao generalnog sponzora, i uz podršku Italijanskog
instituta za kulturu u Beogradu, Goethe instituta i Austrijskijskog kulturnog
foruma.
Нема коментара:
Постави коментар