Странице

среда, 27. октобар 2021.

XXIV PANČEVAČKI JAZZ FESTIVAL



Na 24. izdanju Pančevačkog džez festivala, koje će se održati od 4. do 7. novembra 2021. u Dvorani Kulturnog centra Pančeva, publika će u petak 5. novembra moći da pogleda koncerte sastava Wolfgang Puschnig FULSOME X, Antonio Sanchez SHIFT i LBT.

 



Program druge festivalske večeri će u 19 časova u Dvorani Kulturnog centra Pančeva otvoriti internacionalni sastav austrijskog saksofoniste Wolfganga Puschniga „Fulsome X“. Još kao mladić ovaj saksofonista je bio jedan od suosnivača čuvenog Vienna Jazz Orchestra, koji će i danas ostati upamćen kao jedan od najkreativnijih sastava u istoriji evropskog džeza. Pored muzičara sa matične scene, saradnici su mu bili i američki velikani Linda Sharrock i Jamaaladeen Tacuma, a svirao je i u postavama legendarne Carle Bley. Od osamdesetih paralelno gradi i bendlidersku karijeru. Projekat Fulsome X posvećen je filadelfijskom gitaristi Ricku Iannaconeu i zasniva se na izvođenju njegovih neobjavljenih kompozicija. Ovaj autor je stvarao u duhu „harmolodije“ koju je krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih razvio fri-džez pionir Ornette Coleman, neobičnim spajanjem slobodnog džeza i fanka.

 


Od 20:30 u istom prostoru nastupiće jedan od najpoznatijih džez bubnjara današnjice, Antonio Sanchez, sa svojom postavom SHIFT i projektom “Bad Hombre” naslovljenim po istoimenom albumu ovog muzičara. Meksičko-američki bubnjar Antonio Sanchez slavu u svetu džeza je stekao sa legendarnim Patom Methenyjem Garyjem Burtonom,  Chickom Coreaom i mnogim velikanima žanra, dok ga je šira publika upznala kao autora vanserijske muzike za film “Čovek ptica” meksičkog reditelja Alejandra Gonzáleza Iñárritua, koji je potom osvojio i četiri Oskara, uključujući i glavnu nagradu za najbolji film. Na albumu  “Bad hombre” proslavljeni bubnjar je osmislio kompozicije, aranžmane i snimio sve instrumente, fokusirajući se na interakciju bubnjeva, klavijatura i elektronike. U Pančevu ćemo saznati kako ovakav individualni poduhvat može da zvuči uživo, kada će se Sanchezu na sceni pridružiti vokalistkinja Thana Alexa, klavijaturista BIGYUKI i basista Lex Sadler.

 


Program drugog dana festivala će u 21:50 u Foajeu KCP-a zatvoriti nemački trio LBT, koji čine pijanista Leo Betzl, kontrabasista Maximilian Hirning i bubnjar Sebastian Wolfgruber. Kroz samo naizgled jednostavan spoj klasičnog džez trija i tehno muzike, LBT demonstrira bogatstvo sviračkih finesa i suptilnih dinamičkih varijacija nastalih tokom osmogodišnjeg zajedničkog staža u bendu. Njihova interakcija i improvizacija se rađa na muzici minimalističkog sadržaja, koja u koncertnim izdanjima dobija novu dimenziju kroz pažljivo pozicionirane sviračke bravure trojice muzičara.


Program treće festivalske večeri će u 19 časova u Dvorani Kulturnog centra Pančeva otvoriti Jelena Jovović i Jazz Junction. Poslednje dve decenije Jelena Jovović je sinomin za džez vokal na domaćoj muzičkoj sceni, a kulminacija njenog autorskog rada je album “Heartbeat” sa postavom Jazz Junction. Snažno utemeljena u najboljim momentima tradicije džez vokala, Jelena Jovović sa tih osnova diskretno nadograđuje svoj izraz post-bapom, fjužnom, fankom, pa i balkanskim melosom.




Od 20:30 u istom prostoru nastupiće italijanski saksofonista Francesco Bearzatti koji će se publici u Pančevu predstaviti sa svojim Tinissima Quartetom. U kontrastima dinamično odsviranog, poletnog džeza koji otvoreno koketira sa pop, rok i folk muzikom, i Bearzattijeve posvete istorijskim figurama i pokretima čiji je značaj danas društveno i politički relevantan, krije se posebna čar njegovog opusa. Bearzatti nas istovremeno zabavlja i obogaćuje doživljaj muzike velikim temama, a kroz pitke i komunikativne melodije i aranžmane nas uvodi u raskošne improvizacije u maniru najvećih majstora džeza.




Program trećeg dana festivala će u 21:50 u Foajeu KCP-a zatvoriti minhenski kolektiv Ark Noir, koji istražuje univerzum elektronske muzike u kombinaciji sa slobodom improvizacije. Ova jednostavna i jasna odrednica kojom se bend predstavlja, pozicionira ih kao reprezente aktuelnog muzičkog trenutka, u kome više nema klasičnih muzičkih žanrova kakve smo poznavali u 20. veku. Ark Noir se poigravaju osnovnim postulatima elektronike i kreiraju muziku koristeći klasične, žive instrumente, poput akustičnih bubnjeva, saksofona, električnih gitara i basova, ali i sintisajzera i pedala, preispitujući konvencije odnosa analognog i digitalnog u muzici poznog XX i ranog XXI. veka.




Poslednje festivalsko veče, u nedelju 7. novembra u 19 časova otvara postava LIUN + The Science Fiction Band, iza čijeg imena se krije duo vokalistkinje Lucie Cadotsch, dobitnice prestižne nemačke nagrade ECHO Jazz na najbolji vokal u godini kada snimila album “Speak Low”,  i berlinskog saksofoniste Wanje Slavina, koji je na studijskom albumu grupe odsvirao i nasnimio ne samo saksofone, već i flautu, sintove, trubu, klarinet, perkusije, pa naposletku i ritmove. Njima se pridružuju i gostujući muzičari, koji u koncertnim formacijama kompletiraju klasičan kvintet.  Ovaj kreativni poduhvat ujedno je i sjajna ogledna vežba o tome kako izgleda kada vedete savremene džez scene stvaraju pop muziku.




Festival će istog dana u 20:45 zatvoriti legendarni američki gitarista Marc Ribot sa svojim solo programom „Protest songs“. Mnogima je ovaj muzičar poznat kao gitarista Toma Waitsa, a tokom nekoliko decenija stekao je status jednog od najcenjenijih muzičara na njujorškoj avangardnoj džez sceni.  Polazeći od alternativnog roka, bluza i amerikane, a potom i post-bapa, fjužna, kubanske muzike ili čak tradicionalne džez gitare u maniru Georgea Bensona, ovaj muzičar je oduvek imao istančan osećaj i pravu meru u stilskoj dekonstrukciji ovih sviračkih stilova. Marc Ribot muzičar je nastupio na neverovatnih 300 i više albuma kao prateći muzičar, ali i na nekoliko desetina albuma vlastitih postava i autorskih projekata, u kojima je neretko izražavao svoju buntovnu stranu. U svojim pesmama govori o prekarnoj poziciji slobodnih muzičara, ali i o gorućim političkim temama poput odnosa prema imigrantima, nezaobilaznog Donalda Trampa, ili univerzalne borbe protiv fašizma koja i dalje traje.

Ulaz na sve koncerte Jazz festivala je besplatan. Gratis karte se preuzimaju na blagajni Kulturnog centra Pančeva, i to na dan održavanja programa. Nije moguće uzeti karte za više dana odjednom, niti rezervisati karte. Mogu se preuzeti najviše dve ulaznice. U vreme održavanja festivala blagajna će raditi od 9 do 20 časova. 

Pančevački džez festival održava se u organizaciji Kulturnog centra Pančeva, uz pokroviteljstvo Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, Grada Pančeva i kompanije Brose kao generalnog sponzora, i uz podršku Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu, Goethe instituta i Austrijskijskog kulturnog foruma.




program XXIV PANČEVAČKOG JAZZ FESTIVALA



4. 11. Dvorana Kulturnog centra Pančeva
19.00 Srđan Ivanović Blazin’ Quartet (Srbija/Grčka/Italija/Bugarska)
20.30 Joel Ross Good Vibes (SAD)
22.10 Lakecia Benjamin: Pursuance – The Coltranes (SAD)
5. 11. Dvorana Kulturnog centra Pančeva
19.00 Wolfgang Puschnig FULSOME X (Austrija/SAD/Hrvatska)
20.30 Antonio Sanchez SHIFT (A Bad Hombre Project) with Thana Alexa, Lex Sadler, BIGYUKI
(Meksiko/Hrvatska/Japan/Australija)
Foaje Kulturnog centra Pančeva
21.50 LBT (Nemačka)
6. 11. Dvorana Kulturnog centra Pančeva
19.00 Jelena Jovović i Jazz Junction (Srbija)
20.30 Francesco Bearzatti Tinissima Quartet (Italija)
Foaje Kulturnog centra Pančeva
21.50 Ark Noir (Nemačka)
7. 11. Dvorana Kulturnog centra Pančeva
19.00 LIUN + The Science Fiction Band (Švajcarska/Nemačka/SAD)
20.45 Marc Ribot: Protest Songs (SAD)

Нема коментара:

Постави коментар