Odgovori na brojna pitanja koja prožimaju svakodnevicu u Srbiji stižu iz svih krajeva sveta u vidu izvanrednih filmova koje će publika Filmskog festivala Slobodna zona moći da pogleda od 4. do 9. novembra.
Zagađeni
vazduh i zatrovane vode, rizični uslovi rada i otkazi bez najave, mladi u
raskoraku između želja i mogućnosti, kao i oni koji odlaze na Zapad u potrazi
za snom, seksualna zlostavljanja u filmskoj industriji... Zvuči poznato?
U
okviru izuzetno bogate i raznovrsne selekcije ovogodišnjeg filmskog festivala
Slobodna zona biće prikazani i dokumentarci inostranih autora sa temama koje i
te kako rezoniraju i sa nama i našom turbulentnom svakodnevicom.
Fredrik
Gerten, švedski autor veoma potresnog dokumentarca Izbačeni prikazanog na
Slobodnoj zoni 2019, ovoga puta predstaviće na festivalu film Zlato
Johanesburga (Jozi Gold) koji je snimio sa Silvijom Volenhoven. Njih dvoje
uputili su se u Johanesburg da naprave priču o baki aktivistkinji koja se bori
protiv rudarske industrije. Naime, nakon što je u rudnicima Johanesburga
iskopana skoro trećina celokupnog zlata na svetu, zlata je ponestalo, rudnici
se raspadaju i gradu preti ekološka katastrofa zbog nagomilanog radioaktivnog
otpada koji zagađuje vazduh i truje vodu. A baka Mariet Liferink odlučna je da
prisili industriju zlata da počisti svoj opasni nered.
Zlato
Johanesburga biće prikazano u okviru pratećeg programa Zelena zona, uz
ostvarenja Starac i roda Tomislava Jelinčića i Snežni leopard Mari Amige.
Epidemija
virusa korona dovela je do ekspanzije fenomena gig ekonomije i stvorila tržište
frilenserske radne snage čija je vrednost pet biliona dolara na svetskom nivou!
Milioni ljudi danas rade onlajn u sistemima koje neki nazivaju i digitalnim
feudalizmom, zavedeni obećanjem nezavisnosti i kontrole nad svojim radnim
vremenom i primanjima, ali realnost je nešto sasvim drugo. U filmu kanadske
autorke Šenon Volš Zabavi je došao kraj (The Gig Is Up) radnici Ubera, Amazona
i mnogih drugih platformi sa četiri kontinenta govore o obećanom sjaju i
dobijenoj bedi: rizičnim uslovima rada, plati koja se menja bez obaveštenja,
otpuštanjima bez najave.
Film će biti prikazan u okviru pratećeg programa EU zona promena. U ovoj selekciji još su i Povratak u Rems Žan-Gabrijea Perioa, Prve 54 godine: skraćeni priručnik za vojnu okupaciju Avija Mograbija i Izgubljeno ostrvo Svetlane Rodine i Lorana Stupa.
Do koje mere je prihvatljivo forsirati glumce u ime kinematografije? I u kom trenutku se pređe ta granica između glume i zlostavljanja? Na ova pitanja pokušava da odgovori šest mladih glumica koje su na audicijama seksualno zlostavljane i uznemiravane, udarane, neprikladno dodirivane i primoravane da se svuku.
Među njima je i nemačka rediteljka Alison Kun, koja u filmu Slučaj: Ti (The Case You) istražuje kako su ova traumatična iskustva uticala na njihove živote danas.
Slučaj: Ti deo je pratećeg programa Ženska linija, zajedno sa ostvarenjima Radiograf jedne porodice Firuze Hosrovani, Mala mama Selin Sjame i Slušajte pažljivo Gunar Hal Jensen.
Talentovani
petnaestogodišnji baletski igrač Aleksis primoran je da napusti rodnu Kubu i sa
roditeljima ode na Floridu. Iako je primljen u tamošnju prestižnu baletsku
školu, nedostaju mu prijatelji i devojka, oseća se usamljeno jer ne govori
dobro engleski, a njegov kubanski stil igre ne podudara se sa američkim. Pošto
mu se roditelji žrtvuju i rade prekovremeno da bi mu obezbedili školovanje,
Aleksis zna da brzo mora da pronađe svoje mesto u snobovskom svetu američkog
baleta, ali istovremeno pokušavajući da ostane veran svojim korenima.
Sem Plesača sa Kube Roberta Salinasa u okviru pratećeg programa 14+ biće prikazani i STOP! Zemlja Katerine Gornostai i Ja nikada ne plačem Pjotra Domalevskog.
Dansko-francuski autor Jonas Poher Rasmusen snimio je dokumentarni animirani film Begunac (Flee) o svom bliskom prijatelju i školskom drugu, koga upoznajmo po pseudonimu Amin Navabi. Ovaj tridesetšestogodišnji uspešni akademik bori se sa bolnom tajnom koju je skrivao dvadeset godina i koja preti da uzdrma njegov i život njegovog budućeg muža. Amin sada prvi put priča o svom neverovatnom životnom putovanju od kada je kao dete izbegao iz Avganistana i pokazuje kako je samo kroz suočavanje sa prošlošću moguće isklesati svoju budućnost.
Prema
mišljenju mnogih, najbolji reditelji koje je Italija iznedrila poslednjih
godina, Pjetro Marčelo (Martin Eden), Frančesko Munci (Crne duše) i Aliče
Rorvaher (Srećan kao Lazaro), krenuli su na put širom Italije tokom februara
prošle godine da snime i sakupe utiske mladih ljudi iz svoje zemlje. Ispitivali
su ih o budućnosti – budućnosti onih rođenih posle 2000. godine. Tinejdžeri iz
svih delova zemlje i svih društvenih slojeva, pričali su o mestima na kojima bi
voleli da žive rastrzani između mogućnosti koje ih okružuju, snova o onome što
bi želeli da postanu, straha od neuspeha i prepreka koje se nadaju da će
savladati.
Begunac
i Budućnost biće prikazani u okviru pratećeg programa Zona bez granica u kojem
su još Lucu Aleksa Kamilerija, Bez kajanja Šarifa Korvera, Frida Aleksandre
Odić, Leto soula Kvestlava i Duga resa u produkciji Škarta.
Sve
ove filmove bioskopska publika moći će da pogleda od 4. do 9. novembra u
Beogradu, Nišu i Novom Sadu. Nakon toga, deo festivalskog programa biće
dostupan od 10. do 20. novembra i filmofilima širom Srbije putem onlajn
platforme KinoKauch. Ulaznice za festival već su puštene u prodaju, a sve
informacije o programu, rasporedu projekcija i lokacijama dostupne su na
zvaničnom sajtu festivala. Ovogodišnji festival su podržali: Ministarstvo
kulture i informisanja Republike Srbije, Rekonstrukcija Ženski fond,
Sekretarijat za kulturu Grada Beograda, Gradska uprava za kulturu Grada Novog
Sada, Filmski centar Srbije i Francuski institut.
Нема коментара:
Постави коментар