четвртак, 23. септембар 2010.

Da li je pišući "Magbet" Šekspir pisao o Srbima?


Švedsko kraljevsko dramsko pozorište iz Štoholma donelo nam je u Beograd krvavi duh Magbeta u minimalističkoj scenografiji, koja je još više naglašavala užas rata i ubistva. Stefan Valdmer Holm je napravio moderno, suptilno i autentično viđenje ove Šekspirove najkrvavije tragedije.

Ljudska opsesija moći i uništavanje humanosti radi toga, vodi u vrtlog ludila, zločina, rata i smrti.

Izvrsna Lena Endre kao Ledi Magbet, zaslepljena mogućnošću da stekne moć, postaje svirepa i hladna, a scena kada ona, sasvim luda, gola i krvava maše lampom po praznoj sceni, predstavlja i najsnažniji deo predstave. 

Muški likovi se kreću kroz klanicu rata obučeni u šinjele, mada radnja nije precizno vremenski određena. Vreme kad tanatos pobedi eros, a na zemlji nastupi mrak i strah. 

Kada žena oslepi od silne želje za vlašću, gubi atribute ženstvenosti i od muža napravi oružje svoje pohlepe i okrutnosti. Sve asocijacije nas vraćaju u, našu ne tako davnu, prošlost, koje se, nažalost, ni danas nismo rešili.

Nažalost predstava se pratila pomoću titla, koji se nalazio visoko iznad scene. Njegovo praćenje, značilo je propuštanje dešavanja na sceni. Jasno je da još nismo bogati da možemo pratiti ovakve događaje pomoću prevodioca i slušalica, pa je  sjajna prestava time  izgubila na punom sjaju.

Švedsko kraljevsko dramsko pozorište iz Štoholma donelo nam je u Beograd krvavi duh Magbeta u minimalističkoj scenografiji, koja je još više naglašavala užas rata i ubistva. Stefan Valdmer Holm je napravio moderno, suptilno i autentično viđenje ove Šekspirove najkrvavije tragedije.
Ljudska opsesija moći i uništavanje humanosti radi toga, vodi u vrtlog ludila, zločina, rata i smrti. Izvrsna Lena Endre kao Ledi Magbet, zaslepljena mogućnošću da stekne moć, postaje svirepa i hladna, a scena kada ona, sasvim luda, gola i krvava maše lampom po praznoj sceni, predstavlja i najsnažniji deo predstave. Muški likovi se kreću kroz klanicu rata obučeni u šinjele, mada radnja nije precizno vremenski određena. Vreme kad tanatos pobedi eros, a na zemlji nastupi mrak i strah. Kada žena oslepi od silne želje za vlašću, gubi atribute ženstvenosti i od muža napravi oružje svoje pohlepe i okrutnosti. Sve asocijacije nas vraćaju u, našu ne tako davnu, prošlost, koje se, nažalost, ni danas nismo rešili.
Nažalost predstava se pratila pomoću titla, koji se nalazio visoko iznad scene. Njegovo praćenje, značilo je propuštanje dešavanja na sceni. Jasno je da još nismo bogati da možemo pratiti ovakve događaje pomoću prevodioca i slušalica, pa je  sjajna prestava time  izgubila na punom sjaju. - See more at: http://www.nadlanu.com/pocetna/Da-li-je-pisuci-Magbet-Sekspir-pisao-o-Srbima.a-3468.43.html#sthash.CF1OLkfT.dpuf
Švedsko kraljevsko dramsko pozorište iz Štoholma donelo nam je u Beograd krvavi duh Magbeta u minimalističkoj scenografiji, koja je još više naglašavala užas rata i ubistva. Stefan Valdmer Holm je napravio moderno, suptilno i autentično viđenje ove Šekspirove najkrvavije tragedije.
Ljudska opsesija moći i uništavanje humanosti radi toga, vodi u vrtlog ludila, zločina, rata i smrti. Izvrsna Lena Endre kao Ledi Magbet, zaslepljena mogućnošću da stekne moć, postaje svirepa i hladna, a scena kada ona, sasvim luda, gola i krvava maše lampom po praznoj sceni, predstavlja i najsnažniji deo predstave. Muški likovi se kreću kroz klanicu rata obučeni u šinjele, mada radnja nije precizno vremenski određena. Vreme kad tanatos pobedi eros, a na zemlji nastupi mrak i strah. Kada žena oslepi od silne želje za vlašću, gubi atribute ženstvenosti i od muža napravi oružje svoje pohlepe i okrutnosti. Sve asocijacije nas vraćaju u, našu ne tako davnu, prošlost, koje se, nažalost, ni danas nismo rešili.
Nažalost predstava se pratila pomoću titla, koji se nalazio visoko iznad scene. Njegovo praćenje, značilo je propuštanje dešavanja na sceni. Jasno je da još nismo bogati da možemo pratiti ovakve događaje pomoću prevodioca i slušalica, pa je  sjajna prestava time  izgubila na punom sjaju. - See more at: http://www.nadlanu.com/pocetna/Da-li-je-pisuci-Magbet-Sekspir-pisao-o-Srbima.a-3468.43.html#sthash.CF1OLkfT.dpuf

уторак, 2. март 2010.

I'll fly 4 You – Reformation Tour 2010


I’m glad that you’re bound to return
Something I could have learned
You're indestructable
Always believe in…

Spandau Ballet, Beogradska arena 26. februar 2010. god



Dugo sam razmišljao da li da odem na koncert Spandau Ballet-a. Prvo, potajno sam se nadao da ću opet osvojiti besplatne karte za koncert, a misio sam njihovo vreme je nepovratno prošlo. Ne treba narušavati finu prašinu koja pokriva prošlost. Argument da, ipak, odem bio je sjajan koncert koji su davne 1986. godine održali u “Pioniru”. Londonska petorka bila je tada na vrhuncu slave. Setio sam se i nekih žurke, koje su se završavali njihovim baladama i plesom s nekim dragim osobama. Proradio je sentiment.


U intervjuima neskromno su tvrdili da su baš oni stvorili pokret “novog romantizma”. Ono što su svirali bila je čudna eklektika fanka, džeza, sola i sintipopa. Bili su jedan od najuspešnijih bendova osamdesetih. s 25 miliona prodatih ploča, šest višestruko platinastih albuma i 23 hit singlova. Ponovo su se okupili prošle godine i krenuli na turneju u okviru koje su posetili i Beograd. 


A u petak, 26. februara okupili su se vršnjaci, ali i mlađe generacije da se podsete tih zlatnih dana romantizma. Providna zavesa krila je raskošnu binu. Podsećanje je počelo filmčićem o istorijatu grupe. Pevač Toni Hedli, akcionar par pivara, predugo odsustvo je, nazdravljajući čašom viskijem, prokomentarisao rečima:

"Izvinite što nas nije bilo 23 godine. Imali smo baš dug odmor".


 Koncert je potrajao nepuna dva sata, a pubilka je zaigrala već od prvih taktova uvodne numere “To Cut A Long Story Short“ preko “I Don't Need This Pressure On”, “Tought the Barracades”, "Lifeline", “Communication” sve do “True”. A onda “duel" gitariste Garija Kampa i saksofoniste Steva Normana u prelepoj sol baladi "I'll Fly For You" iz 1984. godine. Sledi pomalo tugaljivu i na trenutke patetičnu nova numera “Once more”. Pa poletni duet simpatične pevačice i Tonija u numeri "Instinction"


Priznaju da se nisu rastali baš prijateljski i da do skora nisu ni razgovarali. Razlog je, kako to obično i biva, bio finansijske prirode. Ipak, na raskošnoj bini uspeli su da ožive nekadašnju čaroliju. Sve je tu bilo na mestu i svirka i sjajan Tonijev glas i moćni saksofon, sjajni prateći vokal, bajkovita igra svetla. I onda, pomračina, opraštanje i huk u areni sve do bisa i “Fight For Ourselves” i “Gold”.


Svirka u Beogradu bila je početak evropske turneje, simbolično nazvane "Reformation Tour". Po rečima samih muzičara i oni su otišli raspoloženi prijemom kod beogradske publike. Kao ilustracija kako je sve to izgledalo pogledajte ovde: 

a sa njihovog zvaničnog dnevnika za 1. mart 2010. godine izdvajam:

Reformation Tour 2010 Update

"The European leg of the Reformation tour kicked off last Friday night with a triumphant return for the boys in Belgrade. The tour then continues throughout March across mainland Europe before the boys hit the Southern Hemisphere in April for shows in Australia, New Zealand and South Africa."