24 ЧАСА ОГРАНИЧЕНА ЗОНА је пантомимска представа са елементима миме,
пантомиме и маски. У питању је дуо перформанс, у извођењу
Вонг Тинг Понга и Тсуи Ка Лока.
У основи приче лежи проблем астрономски високих цена
некретнина у
Хонг Конгу, због чега људи не могу да дођу до свог животног
простора. Велеград, многољудна популација и одсуство новца, доводе до скучемог простора: животног, пословног, у возилима јавног превоза, те неминовно долази до повишеног насиља.
Хонг Конгу такође недостају и јавне површине, а активности
људи који живе у изнајмљеинм становима ограничене су мерама владе и
власника станова. Штавише, хонгконшка влада продаје друштвену својину
великим компанијама, а оваква приватизација је потпуно уништила мале
продавнице, које су замењене трговинским ланцима. Као у свугде новац је тај који покреће свет. Живимо у свету где је скоро све ограничено, па тако и ресурси природе.
Ова ситуација навела је ауторе да осмисле перформанс
Зона ограничена 24 часа којим
описују стање по питању животног простора и своих осећања
поводом тога. Наш свет препун је баријера, омеђен је постављеним границама и границама у нашим главама које смо сами креирали.
Но и поред свега смо повезали и принуђени на заједничку судбину.
Преплашени свеопштим стањем око нас, често сами вршимо самокастрацију, поништавањем сопствене личности и сопственог става кроз аутоцензуру. Тиме се, логично, поставља питање слободе и њене могућности.
Ово је једна од ретких пантомима која се бави
политичком темом.
|
Fotografija Politika |
|
Извођачи:
ВОНГ ТИНГ ПОНГ (МАЈКЛ) и
ЦУИ КА ЛОК (ГАФЕР),
Хонг Конг
ВОНГ ТИНГ ПОНГ, Мајкл се 2004. године прикључио „Лабораторији
миме“, најстаријој пантомимичарској групи у Хонг Конгу, и почео да
наступа као глумац. Наступао је у представама: Рађање и смрт цвета
(2013), Луцкаста девојчица и смешно старо дрво (2012), Куда идем (2010),
Зашто да не 1.0 (2010), Зашто да не (2009) итд. Са овом трупом, Мајкл
је наступао и на међународним фестивалима, укључујући и фестивале у
Сеулу, Тајпеју, Шензену итд. Сарађивао је са корејским редитељима
Џонг-Јеон Јуном и Кимом Даегуном.
Од 2012. године изучава Бутох
плес, похађа радионице и мастер клас код Кацура Кана и Јумико Јошиоке,
јапанских мајстора Бутох плеса. Изучава, такође, кловновску уметност код
Шпанца Адреа Сегуре, а код Британке Пите Лили изучава миму. Од децембра
2016. Мајкл подучава мими затворенице „Тај Лам центра за жене“ – једног
од најбоље чуваних женских затвора у Хонг Конгу.
Уметнички је
директор Суперкловнова, хонгконшке кловновске групе, а режирао је једну
од најпопуларнијих кловновских представа у Хонг Конгу, Кловнбориџини, у
марту 2016.
Под утицајем уметности тишине – миме, Мајкл користи
„имитацију“ и „опсервацију“ (које су дух миме) да сам дође до
дизајнерских решења.
Добитник је више награда и признања на такмичењима и фестивалима.
Завршио
је и трогодишње студије уметности цветног дизајна, и наставља са
изучавањем боја, равнотеже, линије и облика, трудећи се да ова знања и
вештине пренесе на сцену.
ЦУИ КА ЛОК, Гафер је мимичар и жонглер. Придружио се
„Лабораторији миме“ 2003. године. Пасионирани је љубитељ позоришта и
воли да истражује живот, људе и време кроз миму.
Од 2009. до 2012.
похађао је неколико радионица у Кореји за истраживање телесног покрета, а
завршио је и курс за кловнове код мајстора миме и кловновске уметности
Британке Пите Лили 2013. Као извођач, учестоваво је у многим
представама, укључујући Куда идем (2010), Рушење (2011), Луцкаста
девојчица и смешно старо дрво (2012) итд., а режирао је представе Куда
идем (2010), Рођење и смрт цвета (2013) и Непознато (2014). Учествовао
је на многим фестивалима: Сеул, Тај Пеј, Макау итд., а са Хонгконшком
филхармонијом организовао је представе Барок за породицу, Џез за децу,
Чаплин за децу (2016). Са Хонгконшком драмом, Великом кинеском културном
глобалном асоцијацијом, Чои Хунг драмском асоцијацијом и француском
групом Обично позориште, наступао је у Кореји, Кини и Француској.
Са
пријатељем оснива жонглерску групу „Фрут Панч“ (2013), која изводи миме и
жонглерске комаде, а често наступају у рекламним спотовима.
Играо је главну улогу у филму Мјау (Meow) /2017/, чије ће приказивање почети овог лета.