понедељак, 2. децембар 2019.

Evropa: 30 godina posle pada Berlinskog zida




Regionalna konferencija Srpskog PEN centra Evropa: 30 godina posle pada Berlinskog zida održaće se u Sremskim Karlovcima i Novom Sadu od 3. do 5. decembra.
Učesnici Regionalne konferencije Srpskog PEN centra Evropa: 30 godina posle pada Berlinskog zida razmotriće iz različitih perspektiva društvene, kulturne i političke prilike na evropskom kontinentu trideset godina posle događaja koji je snažno uticao na savremenu evropsku mapu i kulturu, društvo i politiku. 




Pad Berlinskog zida označio je novo poglavlje evropske istorije. Najveći deo evropskih društava stupio je na tle parlamentarne demokratije, što je temeljno promenilo društveni i kulturni pejsaž ovih društava. Trideset godina posle pada Berlinskog zida evropske integracije su usporene, a različite krize – od ekonomskih do kriza izazvanih talasom populizma – prete stvaranjem novih stvarnih ili političkih zidova. To je kontekst u kome se organizuje konferencija Evropa: 30 godina od pada Berlinskog zida čiji je cilj da razmotri sadašnji evropski društveni trenutak, s posebnim osvrtom na pitanja Zapadnog Balkana. Učesnici konferencije su poznati pisci, kritičari, politikolozi i sociolozi iz Srbije, Srednje i Istočne Evrope. Regionalni karakter konferencije pogodan je kontekst za razmatranje i razumevanje različitih okolnosti koje su nastupile posle pada Berlinskog zida, kao i najvažnijih narativa u današnjoj evropskoj društvenoj, kulturnoj i političkoj stvarnosti. Konferencija nastaje kao deo višegodišnjih nastojanja Srpskog PEN centra da sličnim međunarodnim konferencijama i panelima otvara značajne savremene teme u našem društvu. Kao što pad Berlinskog zida u trenutku u kome se desio nije izazvao reakcije u našem društvu kakve je izazvao u najvećem delu Evrope, tako ni danas, trideset godina posle tog istorijskog događaja, u našoj javnosti nije bilo dovoljno rasprava o posledicama pada Berlinskog zida, niti o evropskim okolnostima u sasvim savremenom kontekstu.


Regionalna konferencija Srpskog PEN centra Evropa: 30 godina posle pada Berlinskog zida započeće književnom večeri učesnika u čitaonici Gradske biblioteke u Novom Sadu (Dunavska 1) u utorak 3. decembra s početkom u 19 časova. Na ovoj književnoj večeri učestvuju: Tone Peršak, Kristijan Eker, Elizabet Čičeri-Ronaj, Vida Ognjenović, Mihajlo Pantić, Vladimir Kopicl, Laslo Blašković, Mihal Ramač, Srđan V. Tešin, Duško Lopandić i Gojko Božović.




Radni deo regionalne konferencije Srpskog PEN centra Evropa: 30 godina posle pada Berlinskog zida otvoriće se panelom 4. decembra u 11 časova u konferencijskoj sali hotela „Dunav“ u Sremskim Karlovcima, gde će se održati i ostali paneli konferencije 4. i. 5. decembra. Učesnici konferencije su: Tone Peršak (Slovenija), Entela Kasu (Albanija), Kristijan Eker (Italija), Elizabet Čičeri-Ronaj (Mađarska), Mihal Ramač, Teofil Pančić, Srđan V. Tešin, Vida Ognjenović, Zoran Paunović, Mihajlo Pantić, Laslo Blašković, Vladimir Kopicl, Duško Lopandić, Vera Kopicl, Dragan Babić i Gojko Božović.
                            

1 коментар:

  1. Tko danas čita ovo svjedočanstvo, trebao bi slaviti sa mnom i mojom obitelji jer je sve počelo kao neki vic, a drugi su rekli da je to nemoguće. Ja sam Ruža Tomašić iz šibenske regije. Sretan sam u braku, s dvoje djece i lijepom žena. S mojom se obitelji dogodilo nešto strašno, izgubio sam posao, a supruga je napustila kuću jer se nisam mogla dobro brinuti o sebi i obitelji. nju i moju djecu u to određeno vrijeme. Uspio sam devet godina, nijedna supruga koja bi me podržala da se dobro brinem o djeci. Pokušavam poslati testnu poruku svojoj ženi, ali ona me sprečava da razgovaram s njom. Pokušavam razgovarati s njezinom prijateljicom i njenom obitelji, ali još uvijek znam da bi mi netko mogao pomoći i poslao sam zahtjev kasnije tolikim tvrtkama, ali još uvijek nemojte me zvati, sve dok ne dođe vjerni dan koji nikad u životu neću zaboraviti , Kad sam upoznao svog starog prijatelja kome sam objasnio sve svoje poteškoće, a on mi je pričao o velikom čovjeku koji mu je pomogao da se dobro zaposli u tvrtki Coca cola i rekao mi je svoj šarmaterski šarm, ali ja sam osoba koja nikad vjeruje u čaroliju, ali odlučio sam je isprobati i Drosagiede me uputio i pokazao mi što da radim u ova tri dana ručka čarolija. Slijedim sve upute i radim ono što je tražio da učinim dobro. Drosagiede bi bili sigurni da je sve dobro prošlo i da će me supruga opet vidjeti nakon predivnog djela Drosagiede. Supruga me zove nepoznatim brojem i ispričala se i rekla mi je da joj stvarno nedostaje, a naša djeca i moja supruga dođu kući. Nakon dva dana kad mi je tvrtka poslala zahvalno pismo, sada sam uzorni menadžer tvrtke ovdje u SAD-u. Savjetujem vam da ako imate problema pošaljite poruku na ovaj e-mail: doctorosagiede75@gmail.com ili whatsapp na +2349014523836 ili viber na +2349014523836 i dobit ćete najbolji rezultat. Uzmi stvari zdravo za gotovo i oduzet će ti se. Želim vam najbolje.

    ОдговориИзбриши