Mario Liguori i Jasmina Radojicic |
U
utorak 17. decembra održana je promocija novog romana Marija Liguorija
„Samo ubistvo“, kojim je pisac napravio stilski zaokret u pisanju. Taj
zaokret se, sudeći po ogromnoj gužvi u kafeteriji Bukmarker u knjižari
Delfi SKC, njegovim čitaocima izuzetno dopao. Osim autora, na promociji
su govorili urednica u Laguni Jasmina Radojičić i novinar Velja
Pavlović, dok je odlomke iz knjige čitala glumica Lena Bogdanović.
Lena Bogdanović |
„Pisac
mora da bude svestrana ličnost, ne sme stalno da piše istu priču“,
objasnio je na početku Mario Liguori zašto je napravio stilski rez i
napisao detektivski roman – uzbudljivu i napetu priču o napuljskoj
mafiji. „Treba prihvatati izazove, a ja oduvek imam i takmičarski duh.
Kao stari igrač, znam da je svaka utakmica nova avantura i da je
rezultat u startu 0 : 0, pa da uvek iznova moram da dokažem da mogu biti
bolji od protivnika, odnosno, to u ovom slučaju znači da treba da
dokažem da mogu da uspem. To je moja filozofija života. Međutim, nisam
izabrao nešto potpuno strano. Ova knjiga je moj povratak staroj ljubavi –
detektivskom žanru.“
Urednica
„Samo ubistva“ Jasmina Radojičić smatra da je Mariov novi stil uslovio
temu kojom se bavio.
„Mario je pisac koga zanima jezik, pa čak i kad ne
piše na svom maternjem, on dokazuje da je upravo to prostor na kome može
da pomera svoje granice. Promenom stila i načinom na koji je išao ka
jednostavnosti potvrdio je čuvenu Gogoljevu tezu da ’do jednostavnosti
treba narasti’. Mario je ovaj roman veoma zanimljivo nazvao
telegrafskim. Rečenice su mu kratke i jasne i gotovo svaka je paragraf.
Dakle, u savremenu srpsku književnu produkciju on je uneo novinu –
ovakvim jezikom je predstavio napuljski kraj i implementirao način da
prikaže napuljsku mafiju. Ono što je meni sa uredničke strane bilo važno
bilo je to da ovaj roman može da komunicira sa našim čitaocima, iako ne
žive pored mora, u podnožju jednog ugašenog vulkana.“
Novinar
Velja Pavlović rekao je da ova knjiga impresivna i drugačija od
ostalih:
„U ’Samo ubistvu’ sam otkrio ono o čemu nisam razmišljao kad
sam ranije čitao Liguorijeve knjige. Tada nisam razmišljao o njegovoj
hrabrosti i odgovornosti, a
jedan
od slojeva ovog romana jeste upozorenje u vezi sa mafijom, jednom od
najstrašnijih stvari u savremenoj civilizaciji. Italija se mnogo
promenila u poslednjih 50 godina, ali jedina konstanta je ostala mafija.
Velja Pavlovic |
Tako je i u Portugaliji, Grčkoj i Srbiji, što pisac takođe ističe. Ali
mafija nije holivudska priča. No, to opet nije glavna tema u ovoj
knjizi. Ovde imamo klasičnog Marija, učitelja života, i savremenici smo
jednog čuda da neko tako dobro piše na jeziku koji nije njegov maternji.
Srećan sam što živimo u dobu u kome je Mario Liguori jedan od
dominantnih pisaca naše kulture.“
Mario
je još istakao da mu je glavna ideja prilikom pisanja bila da čitaocima
pokaže da je život proizvod pozitivnih i negativnih aspekata.
„Mi ne
treba da budemo naivni, jer ne može svaki dan da bude sunčan i ne možemo
da verujemo da u Italiji svi jedu picu, sviraju i posmatraju more. Moji
čitaoci očekuju nešto više, očekuju priču iznutra. Ovo je jedna
unutrašnja predstava. Mi mislimo da je na Mediteranu sve u suncu i
kupanju, a Mediteranac zapravo čeka da prođe to ubitačno sunce da bi se
dogodile najvažnije stvari njegovog života.“
Нема коментара:
Постави коментар