Na XVII Beldocs festivalu u Beogradu, koji će se održati od 22. do 29. maja 2024.
godine u Beogradu i drugim gradovima u Srbiji, biće predstavljena selekcija Fokus
Češka: Eho Ji.hlave, odabir najboljih savremenih Čeških dokumentaraca prikazanih na internacionalnom
festivalu dokumentarnog filma Ji.hlava u Češkoj. Ovaj program ostvaruje se u
saradnji sa festivalom Ji.hlava i Češkim centrom u Beogradu.
„Beldocs je deo svetske porodice festivala i uvek nam je drago kada se ukaže
prilika za saradnju sa kolegama iz inostranstva. Ji.hlava je jedan od
najznačajnijih festivala dokumentarnog filma na svetu a savremena češka škola
dokumentarizma jedna od najuzbudljivijih, o čemu svedoče brojni češki filmovi
prikazani na Beldocsu“, izjavila je Mara Prohaska Marković, direktorka
Beldocsa.
Češki san (Czech Dream), dokumentarno ostvarenje iz 2004. godine, delo je dva autora – Vita
Klusaka i Filipa Remunde. Autori su inscenirali i dokumentovali takozvanu
umetničku prevaru kroz promociju lažnog supermarketa, šaljući poruku o
negativnim posledicama konzumerizma i moćima reklame. Ovaj film bio je
svojevremeno veliki Evropski hit, koji je skrenuo pažnju na Češku dokumentarnu
školu, a na Beldocsu će biti prikazan sa 35mm trake.
Debitantsko ostvarenje autorke Johane Ožvold, Zvuk je nedužan (The Sound
Is Innocent) iz 2019. godine, zamišljen je kao pregled razvoja
umetničke elektronske muzike, koji po originalnosti forme parira vizionarskim
kompozitorima o čijem radu govori.
Reditelj Nikola Klinger, koji potpisuje film La Reine (2023),
zabeležio je život Ijana, boema i bivšeg zavisnika od narkotika koji boravi na
jugu Francuske. Kroz prikazivanje Ijanovih sećanja i scena iz svakodnevnog
života, tematizuju se pitanja slobode, prirode, lekovitih biljaka i ljudske
zajednice.
Film rediteljke Klare Tasovske, Nisam sve ono što bih htela
da budem (I'm Not Everything I Want to Be) (2024), dokumentarni je
portret češke fotografkinje Libuše Jarcovjakove. Progresivne ideje i
nekovencionalan život ove umetnice prikazani su kroz serijal njenih fotografija.
Slaba petlja (Bedwetter) (2023) Jana
Hušeka tretira odnos savremenog društva prema pojmu muškosti. Služeći se svojim
iskustvom i pričama važnih muških figura iz svog života, reditelj istražuje navodnu
krizu muškosti u sistemu u kom muškarci još uvek imaju privilegovanu poziciju.
Rediteljski duo Ivan Ostrohovski i Pavol Pekarčik stoje iza filma Fotofobija
(Photophobia) (2023) koji prikazuje stvarnost jedne ukrajinske porodice
sakrivene od bombardovanja u tunelima metro stanice.
Film Ima li mesta za mene, molim vas? (Is There Any Place For Me, Please?) (2023) je
delo rediteljke Jarmile Štukove. Ilustrovan je život Martine kojoj je, usled
napada od strane bivšeg dečka, kiselina nagrizla veliki deo kože lica i tela.
Pokušavajući da nastavi dalje nakon nemilog događaja, uči da se nosi sa
gubitkom spoljašnje lepote i traga za novim horizontima.
Beldocs, jedan od vodećih međunarodnih festivala dokumentarnog filma u ovom delu Evrope, održava se svake godine u maju u Beogradu. Osnovan 2008. godine, podeljen je u 12 programskih celina, organizuje preko 100 premijernih projekcija svake godine, tokom osam dana trajanja festivala, koji se prikazuju na više od 7 lokacija. Festival Beldocs dodeljuje 6 nagrada u četiri takmičarska programa.
Osim filmskih projekcija organizuje niz panela i
Master Class predavanja, a u okviru Industry aktivnosti na radionicama,
dodeljuju se novčane nagrade za razvoj budućih filmova. Svake godine okupi
preko 150 međunarodnih stručnjaka u audio-vizuelnoj industriji, autora i
producenata. Više od 200 partnera u Srbiji, regionu i Evropi, podržava rad
Beldocs filmskog festivala. Kreativni tim od preko 20 članova organizuje
Beldocs festival, uključujući stručnjake iz oblasti filma, dizajna i umetnosti.
Beldocs je od 2017. partner u evropskim projektima: #europeanfilmchallenge, AVA
Doc, Moving Cinema, Young4Film i član je Evropske dokumentarne mreže. Više
informacija na www.beldocs.rs
Нема коментара:
Постави коментар