Premijera predstave Incident na granici Kirana Lina u režiji Stefana Gajića biće održana u subotu 25. novembra na sceni Studio JDP u 20:30.
U predstavi igraju Mina Obradović, Dragan Petrović i Vukašin Jovanović. Tekst je sa engleskog prevela Vesna Radovanović. Scenografkinja je Marta Dogan, kostimografkinja Biljana Grgur, kompozitorka Ana Krstajić a scenski govor je oblikovao Đorđe Marković.
KIRAN LIN O DRAMI INCIDENT NA GRANICI
Iako sam izvesno vreme proveo u Istočnoj Evropi, gde sam video kako
izgleda ponovno iscrtavanje granica, nisam bio inspirisan konkretnim događajem
iz realnog sveta. S druge strane, kada sam počeo da istražujem, pa čak i pošto
sam napisao ovu dramu, iznenadilo me je do koje mere je problem formiranja
novih i prekrajanja starih granica još uvek aktuelan širom sveta.
Likovi iz drame Incident na granici nisu zasnovani na stvarnim
osobama, premda je moguće da sam ponešto, nesvesno, uzeo od ljudi koje
poznajem. U svakome od njih ima ponešto zbog čega mi je svaki od njih drag, a
opet u svakom od ova tri karaktera ima i nečega što ne volim. Budući da veoma
cenim odlučnost kao karakternu osobinu, možda mi je najbliža Olivija, jer je u
komadu ona najodlučniji lik.
Naspram Olivije su Graničar i Artur, koji imaju pomalo detinji
odnos prema neobičnoj situaciji u kojoj su se našli, pa i prema oružju koje im
je dospelo u ruke, ili prema ratu koji se evidentno sprema. Problem ležernog
odnosa ljudi prema opasnostima koje vode u nasilje više me se tiče kao čoveka
nego kao pisca. Pišući, ne bavim se često nasiljem, premda nema sumnje da je
ono sve prisutnije u ogromnom delu naše svakodnevice. Nadam se da je moja drama
ipak daleko od svakodnevnog života i da se odluke o upotrebi nasilja ili
pokretanju rata donose sa mnogo više odgovornosti no što je to slučaj u mom
komadu. No, bojim se da to nije uvek slučaj!
(Iz intervjua sa
Kiranom Linom, april 2015)
IZ REDITELJSKE BELEŠKE
Dok bežimo od stvarnosti i ignorišemo probleme jer nas se oni
„direktno ne tiču“, dok pristajemo na zatupljenost i odsustvo kriterijuma i
znanja, dok ostajemo ubeđeni u tačnost vlastitih mišljenja i gledišta, bez
provere da li su ona tačna ili su pogrešna, dok ne budemo spremni da čujemo i
tuđa mišljenja, apsurd neće biti pobeđen, i dalje će nas činiti otuđenima,
ješće nas i ubijati kao patke (like a sitting duck).
Danas smo prisiljeni da živimo u sistemu koji se protivi svemu što
je sveto, normalno, humano, pa povlačimo granicu kroz park i rušimo ga upravo
zato što više ništa nije sveto, a rat o kojemu pričamo je rat protiv čoveka i
čovečnosti.
Kiran Lin (Kieran Lynn, Liverpul, Velika Britanija), dramski pisac,
dramaturg i reditelj, školovao se za glumca na Kraljevskoj škotskoj akademiji
za muziku i dramu. Pohađao je niz značajnih programa i rezidencija za dramske
pisce (Royal Court-a, mentorskog programa Studija dramskih pisaca u Škotskoj,
rezidencijalnog kursa BBC-a Sparks i 24-časovnih predstava Old Vic-a,
jednogodišnji program u teatru Hampstead).
Njegovi komadi, uključujući Incident na granici, izvođeni su
u mnogim teatrima Velike Britanije i širom sveta. Sa uspehom su izvedene
Kiranove drame The Recurring Rise and Fall (Hampstead Theatre), An
Advert for the Army (Oran Mor, Glazgov), A Volunteer from the Audience
(Everyman Theatre, Liverpool) i Pushing Up Poppies (Hill Street Theatre,
Edinburgh i Theatre 503), The Last Great Dictator (Oran Mor, Glazgov), The
Bicycle Thieves - po istoimenom filmu Vitoria de Sike (Create Festival,
London), a za dramu Bunnies (Bike Shed Theatre), Kiran je dobio Nagradu
„Peter Brook Empty Space“ (The Empty Space Peter Brook Award). Dela Kirana Lina
objavljuje izdavačka kuća „Oberon Books”.
Premijera Incidenta na granici na sceni Studio
Jugoslovenskog dramskog pozorišta, prvo je izvođenje neke od drama Kirana Lina
u Srbiji.
Stefan Gajić je diplomirao pozorišnu i radio režiju na Fakultetu
dramskih umetnosti u Beogradu u klasi profesora Dušana Petrovića i profesorke
Ane Tomović, a zatim upisao master studije iz iste oblasti.
Redovne akademske studije obogaćuje angažmanom na različitim
projektima u Jugoslovenskom dramskom pozorištu kao asistent reditelja na
predstavama Kralj Betajnove i Selestina u režiji Milana
Neškovića, i Kako je poludeo gospodin R u režiji Boba Jelčića.
Na završnoj godini studija režira komad Sada nije juli Đorđa
Kosića u Gradskom pozorištu „Semberija“, u Bjeljini.
Diplomsku predstavu, Usamljeni zapad Martina Mekdone, režira
u Narodnom pozorištu Sombor.
U pozorištu „Bora Stanković“ u Vranju režirao je Avanture
Sedrika Ridla po motivima literarne fantastike za decu u dramatizaciji
Bojana Tasića. U Beogradskom dramskom pozorištu je na scenu postavio dramu
Gorana Starčevića U se, na se i poda se. Incident na granici je
njegova prva režija u Jugoslovenkom dramskom pozorištu.
Kiran
Lin
INCIDENT
NA GRANICI
(An
Incident at the Border)
Prevela:
Vesna Radovanović
Režija i adaptacija:
Stefan Gajić
Scenografkinja: Marta Dogan
Kostimografkinja:
Biljana Grgur
Kompozitorka: Ana Krstajić
Scenski govor: Đorđe
Marković
Dizajn svetla: Jovan
Stankić
Igraju:
- Olivija.........................Mina Obradović
- Artur...........................Dragan Petrović
- Graničar....................Vukašin Jovanović
Radio spikerka: Marta Dogan
Tekst pesme Odlazim:
Stefan Gajić
Muzičari (audio snimak):
Dušan Svilar (vokal), Dragan Gagi Hajnrih (gitare), Peđa Milutinović
(bubnjevi), Petar Krstajić (bas)
Inspicijentkinja:
Daša Velimirović
Organizatorka: Ana Matić
Majstor svetla: Aleksandar
Simić
Majstor tona: Nikola
Mijušković
Asistentkinja scenografkinje i kostimografkinje:
Teodora Knežević
Нема коментара:
Постави коментар