Italijanski institut za kulturu u Beogradu predstavlja i podržava ekskluzivno izvođenje opere „Madam Baterflaj“ Đakoma Pučinija u nedelju, 28. novembra, u 19.00 časova u Narodnom pozorištu u Beogradu.
Postavka „Madam Baterflaj“ u Narodnom
pozorištu u Beogradu je produkcija Fondacije Pučinijevog festivala iz Tore del
Laga Pučini, mesta u kojem je Pučini živeo i komponovao svoja nezaboravna dela,
u saradnji sa Italijanskim institutom za kulturu u Beogradu i Narodnim
pozorištem u Beogradu. Pučinijev festival iz Tore del Laga, koji se svake
godine održava u prelepom ambijentu Gran Teatra pod vedrim nebom u prisustvu
više hiljada posetilaca, najznačajniji je događaj posvećen ovom operskom
kompozitoru XX veka, čija se dela najviše izvode i koji je omiljen kod publike
širom sveta. Đakomo Pučini je duge tri godine istraživao i detaljno proučavao
navike i običaje Japana kako bi stvorio Ćo-Ćo San, svoju heroinu koja nakon 117
godina od svog prvog izvođenja, 17. februara 1904. u Milanskoj skali, i 101
godinu od svog prvog predstavljanja u Narodnom pozorištu u Beogradu, 11.
februara 1920, čuva i dalje svoj neodoljivi šarm.
Biće ovo jedinstvena prilika da se
čuju glasovi izuzetnih solista, Šoko Okade (Ćo-Ćo San), Vinčenca Kostanca
(Pinkerton) i Arijane Manganelo (Suzuki), pod dirigentskim vođstvom maestra
Fabricija Venture i u režiji Manu Lali. Narodno pozorište u Beogradu učestvuje
sa svojim orkestrom i horom. Veličanstvena italijanska scenografija sa
predivnom šumom od živog drveća biće upotrebljena na sceni Narodnog pozorišta.
Kostimi su originalne kreacije Pučinijevog festivala.
Fabricio Ventura je posle studija klavira i kompozicije
diplomirao na odseku za dirigovanje orkestrom i horom na Muzičkoj akademiji u
Beču. Njegov repertoar je izuzetno širok i kreće se od perioda baroka pa do
naših dana i obuhvata više od 90 operskih naslova kao i svu najznačajniju
simfonijsku produkciju. Od 1998. do 2002. je bio prvi dirigent Nacionalnog
teatra u Nirnbergu i nastavio je kao njihov saradnik sve do 2005. godine kao
gostujući dirigent. Godine 2002. postaje glavni dirigent Nacionalnog teatra u
Memingenu, a u tom periodu sarađuje i sa drugim operskim kućama kao što su
Kraljevska operska kuća u Londonu, Edinburški festival, Kraljevski teatar u
Kopenhagenu, Stokholmu, Opera u Oslu, Pragu, Sidneju, ali i u Rimu, sarađuje sa
Fondacijom Arena u Veroni, Teatro Verdi u Trstu, Bolonji itd. Kada je
simfonijska produkcija u pitanju sarađuje sa mnogim evropskim simfonijskim i
kamernim orkestrima iz Minhena, Štutgarta, Hamburga, Krakova, Ciriha, Beča,
Bratislave, kao i sa Sicilijanskim simfonijskim orkestrom, Regionalnim toskanskim
orkestrom, Omladinskim orkestrom EU i brojnim drugim orkestrima. Takođe
sarađuje sa brojnim sastavima koji izvode baroknu muziku, a sam je osnivač
Festivala duhovne muzike u Minsteru (Nemačka). Umetnički je direktor
Filharmonijskog društva grada Bijene (Švajcarska) još od 1990. godine.
Manu Lali
je na scenu postavila prozna dela, operske predstave, kao i druge brojne
predstave koje promovišu muziku i nauku u saradnji sa mnogim organizacijama,
fondacijama, nacionalnim i međunarodnim prestižnim institucijama, dovodeći na
scenu hiljade dece, mladih ljudi i odraslih svih godina starosti. Njen rad kao
stiliste predstavlja svojevrsne edukativne projekte napravljene po meri:
intenzivan istraživački rad baziran na pozorištu i muzici kao načinu odrastanja,
razvoja i otkrića, na promociji kulture mira i tolerancije i na priznavanju
različitosti i velikih potencijala u izražavanju i komunikaciji. Poslednjih
godina se u saradnji sa asocijacijom Venti Lućenti specijalizovala na
projektima u okviru muzičkog obrazovanja i promociji operske i simfonijske
muzike, priređujući predstave koje uključuju učešće nekoliko stotina dece pored
profesionalnih pevača i muzičara u saradnji sa mnogim značajnim institucijama
poput Fondacije Mađo Muzikale iz Firence, Akademija Nacionale di Santa
Čečilija, Regionalni orkestar Toskane, Nacionalni simfonijski orkestar RAI. Ova
režiserka retkog senzibiliteta u 2019. godini potpisuje novu postavku
Pučinijevog remek dela Madam Baterflaj, za koje je, pored režije, radila i
scenografiju i kostim.
Šoko Okada, sopran, školovala se u rodnom Japanu gde je diplomirala solo
pevanje i završila master studije na
Nacionalnom univerzitetu za lepe umetnosti i muziku u Tokiju, a dalje je
pohađala master klas Monserat Kabalje u Saragosi i Akademiju Pučini u Tore del
Lago. Dobitnica je mnogih stipendija za usavršavanje Vlade Japana i
međunarodnih fondacija, i nagrađivana je na značajnim međunarodnim
takmičenjima: prva nagrada „Mikelanđelo Kupisti“, Pučinijeva akademija Tore del
Lago, dva puta na takmičenju u Pistoji, na Italijansko-japanskom takmičenju
itd. U periodu od 2007. godine pa do danas imala je brojne značajne koncerte u
Japanu i u inostranstvu, najviše u Italiji gde i sada živi i radi. Neke od
najvažnijih uloga koje je do sada ostvarila u svojoj karijeri su: Ćo-Ćo San u
Madam Baterflaj, naslovne uloge u operama Turandot, Toska, Sestra Anđelika,
Aida, Lejdi Magbet, zatim uloga Mimi u Boemima, Abigejl u Nabuku, a pevala je i
u Verdijevom Rekvijumu. Sarađuje sa značajnim dirigentima i operskim kućama,
kao i međunarodnim muzičkim festivalima.
Vinčenco Kostanco je rođen 1991. godine i jedan je od najmlađih
tenora na međunarodnoj operskoj sceni. Sa šest godina postao je član dečijeg
hora Teatra San Karlo u Napulju. Kao solista debitovao je sa samo jedanaest
godina u jednoj savremenoj operi u istom ovom teatru. Diplomirao je na
konzervatorijumu a paralelno je učio pevanje sa Marčelom Ferarezijem i usavršavao se kod Pjera Đulijačija. Osvojio
je Oskar za operu (nagrada Tenore New Generation) u Dohi (Katar) 2014.godine.
Iako veoma mlad, sarađivao je sa svetski poznatim rediteljima i dirigentima kao
što su: Miung-vun Čung u Teatru La Feniče u Veneciji i u Tokiju, Džejms
Konlonal u Teatru Real u Madridu, Ema Dante u Teatru Masimo u Palermu, Daniel
Oren i Franko Zefireli u Areni u Veroni i Liliana Kavani u Gran Teatru del Liseo
u Barseloni. Peva u najboljim teatrima širom sveta.
Arijana Manganelo, mladi mecosopran, započela je učenje solo
pevanja sa Lukrecijom Rafaeli u Čelenu, da bi zatim nastavila na Visokoj školi
Veki Toneli u Modeni, u klasi Raine Kabaivanke i Marije Kostance Noćentini, gde
je i diplomirala sa najvišim ocenama. Poslednjih nekoliko godina je pevala
veoma važne uloge u klasičnim operskim predstavama u pozorištima u Italiji:
Teatro Ređo u Parmi, Teatro Pavaroti u Modeni, Teatro Rosini u Pezaru, kao i u
inostranstvu – uloga Suzuki u Pučinijevoj Madam Baterflaj na Operskom festivalu
u Japanu, a tokom operske sezone 2020/21. godine pevala je značajne uloge pri
Berlinskoj operi. Pobednica je X Međunarodnog konkursa za operske pevače Pienca
2019. godine, kao i finalista takmičenja Otavio Ziino.
Нема коментара:
Постави коментар