Početak prvog septebarskog vikenda započeo je naizgled haotičnom vožnjom
kombijem, koji kao da je pristigao iz poseda Topalovićevih i panoramskim
razgledanjem šireg zaleđa Novog Sada. Usledio je kontrapunkt oličen u prijatnom događaju oličenom u dvema intrigantnim predstavama savremenog
plesa, jednoj domaćoj i jednoj sa strane. Prepuno energije koja se preliva na
publiku. Predstave istražuju ljudsko
telo, njegova usloovljena ograničenja, pokrete koji pamte proživljena iskustva,
interakciju sa prostorom.
Treće izdanje međunarodnog
festivala savremenog plesa Tanz Platz u produkciji SKCNS, usled renoviranja
Kineske četvrti i prostora SKCNS Fabrika, održava se van svoje matične scene u
KS "Svilara" 5. septembra i u pozorišnoj sali Gimnazije "Laza
Kostić" 6. i 7. septembra 2019. Predstave koje ćemo videti izabrane su od
500.
Festival počinje predstavom iz
Srbije Not The Right Leg, autobiografskim solo performansom Danke Sekulović, cirkuske akrobatkinje
suočene sa profesionalnom povredom na probi (kidanje ligamenata).
Performans
opisuje proces oporavka i sve ono što on nosi, postavljajući ključno pitanje da
li je povređeno izvođačko telo i dalje funkcionalno izvođačko telo. Režiju
potpisuje Ana Popović. Ovo je predstava koja govori o kršenju ograničenja
izvođačke zone komfora, ali i o iskonskom nagonu tela za kretanjem.
Za sve
generacije, ova topla i na trenutke vesela predstava govori sa kakvim se sve
preprekama umetnik suočava, ali da ne očajava,
već se bori. Danku je na sceni
pratio kompozitor i harmonikaš Branko
Džinović, za scenografiju je bio zadužen Karkatog kolektiv, kostime je
osmislila Senka Radivojević, lutke Lana Rakanović, a art direktor i fotografije
je uradila Slavica Dolašević.
Iste večeri, posle kraće pauze,
predstaviće se i komad oslobađajujuće energije i ekstremne preciznosti Restraint
/ Suzdržavanje, iz Berlina, koji dolazi kao deo selekcije Aerowaves
platforme najboljih 20 plesnih radova u 2019. Komad čiju koreografiju potpisuje
kolumbijska umetnica Lina Gomez sa privremenim boravkom u Berlinu, a izvode
poljska plesačica Julek Kreucer i bubnjar Mikelanđelo Kontini iz Italje
postavlja pitanja ponovnog izmšljanja i promišljanja sebe.
Delo se održava u
jasno definisanom malom prostoru scene, pokret je kontinurian, ali ukroćen i
vođen živim bubnjarskim bravurama, a zahteva zavidnu fizičku kondioiju
izvođačice, bez ikakvih improvizacija. Performans produbljuje istraživanje kroz
dalja ograničenja u pokretu, samo jednog igrača i jednog muzičara, pokušavajući
da nasluti kako se ova tela, zadržavajući svoja sećanja, ali lišena prisustva
drugih, uspeti s tim da se izbore i prevaziđu na svoj način. Ples je lišen
gracioznih, feminiziranih pokreta već više asocira na kapueru i plesove drevnih
zajednica. Svetlo: Bruno Pocheron.
Usledeo je i razgovor sa
izvođačima u kojima se diskutovalo o cilejvima, dometima ovakvih predstava,
načinima njihovog stvaranja, kao i efektima koje izazivaju kod publike.
Нема коментара:
Постави коментар