Ovogodišnji Festival autorskog filma 23. po redu predstaviće 90- tak filmova u 9 bioskopskih sala svrstanih u osam
programskih celina. Festival otvara film izraelskog reditelja Samuela Maoza „Fokstrot“ 24. novembra u Domu omladine Beograda. Festival
se ovija u „duhu 67“, te će ga svečano otvoriti dramska autorka, scenaristkinja
i pesnikinja Milena Marković.
Direktor FAF-a Igor Stanković bio je glasnik loših vesti. Maoz,
autor“Fokstrota” ne može da
dođe u Beograd, pošto je već počinje
trka za Oskara, te njegov producent Soni smatra da je težište treba staviti na Ameriku.
Neće doći ni iranski reditelj Rafi Pits, prošlogodišnji pobednik FAF-a,
koji je voiđen za predsednika žirija. On je u Americi zatražio azil u Americi i
ne sme da je napušta.
Predsednik Saveta FAF-a Srdan Golubović imao je lepši zadatak.
Da saopšti ko onda dolazi i da se pohvali još boljom prodajom ulaznica nego
ranijih godina. Listu gostiju otvara kanadski reditelj Denis Kote (“Tako meka koža”),
Teona Strugar Mitevska (Makedonija), Ivana
Mladenović (Srbija/Rrumunija), Igor
Bezinović (Hrvatska), Janez Burger
(Slovenija), Ben Rasel (SAD), Aktan Arim Kubat (Kirgistan), koji će
biti predsednik glavnog žirija.
Pored već postojećih uvodi se i
nagrada profesora Vlade Petrića za najsinematičniju sekvencu. Biraće se iz
tri selekcije filmova: glavnog programa, kao i iz programa Bande a part i Hrabri Balkan. O
dobitniku će odlučiti reditelj Slobodan
Šijan.
Odgovorni urednik programa DOB-a Dragan Ambrozić konstatovao je:
“Očekuju nas gledanje najboljih
filmova i najkreativniji doživljaji koje može da pruži filmska umetnost u
autorskom smislu.“
Drama "Fokstrot",
koja je osvojila Gran pri žirija
festivala u Veneciji, snažna je i potresna priča je o roditeljima vojnika za
kojeg se smatra da je „pao“ na dužnosti. Film, se bavi izraelskim traumama hroničnog ratnog stanja, koju tek oformljene devojke i mladiće oblači u vojne uniforme i šalje u opasne misije.
Govoreći, uz diskretan humor, o dramatičnim promenama u
sumornom okruženju (nalik na ono iz "Libana"), istražuje načine na koje ljudi reaguju na tugu, kako je
prenose na okruženje, i kako na proživljavanje bola reaguju različiti karakteri
i različite generacije.
Ime duguje jednostavom plesu napred desno, nazad, levo,
koji nalikuje na lisičji hod. U pitanju je živahan salonski ples u 4/4 takta,
poreklom iz Amerike. Simbolički ljudske jedinke prinuđene su da plešu ovaj
ples, po ritmu koji im diktira sam život. Da li neki ishitreni i nepromišljeni potezi mogu biti okidač za kobne događaje?
Reditelj Maoz je film
okarakterisao kao "ples čoveka sa sudbinom". Kako kaže, u pitanju je
filozofska parabola koja pokušava da dekonstruiše ovaj nejasan koncept pod
nazivom "sudbina", kroz priču o ocu i sinu.
"Fokstrot" je kandidat
izraelske kinematografije za nagradu Oskar u kategoriji stranog filma.
Šamuel Maoz, reditelj i
scenarista, rođen je u Tel Avivu, gde je studirao kameru. Radio je kao dizajner
produkcije na filmu i televiziji, a režirao je i nekoliko dokumentaraca,
televizijskih serija i pozorišnih predstava. "Liban" je njegov prvi
dugometražni film, za koji je u Veneciji 2009. godine osvojio "Zlatnog
lava".
U okviru Festivala autorskog
filma od 24. novembra do 2. decembra, domaću premijeru imaće novi film Mile Turajlić „Druga stana svega“. Nakon svetske premijere filma, novog ostvarenja autorke "Cinema
Komunisto“, na Festivalu u Torontu, ovaj dokumentarac biće prikazan
pred domaćom publikom u okviru Festivala autorskog filma, 29. novembra u 20h, u
Velikoj sali Sava Centra.
Na konferenciji za medije u Domu omladine Beograda
autorka ovog filma došla je pravo iz Amsterdama, gde je na upravo održanom svetskom
festivalu dokumentarnog filma 30. IDFA
pobedila, želeći da im “da drugu stranu istorije Srbije.” Kaže da je na ovom uglednom festivalu prvi put
bila prisutna respektabilna srpska delegacija. Na pitanje novinara kako je
majku nagovorila na saradnju kaže da je „u pitanju emotivno izmanipulisan odnos
ćerke i majke.“
Zaključana vrata u jednom stanu u
Beogradu već 70 godina predstavljaju barijeru koja jednu porodicu odvaja od
njene prošlosti, otkrivaju istoriju te porodice i burnu političku prošlost naše
zemlje. Kroz intimne razgovore majke i ćerke, dokumentarni film "Druga
strana svega" ispituje ishode političkog angažovanja u vremenu
nacionalizma, građanskog rata i diktature. Dok rediteljka traži odgovore od
svoje majke o njenoj borbi i razočarenjima, hronika jedne porodice postaje i
portret jednog društva tokom političkih nemira i postavlja pitanje da li, i
kako nove generacije nastavljaju i oblikuju borbu za budućnost zemlje u kojoj
žive, pište u saopštenju "Megakoma", organizatora Festivala autorskog
filma. O ovom filmu autorka kaže:
“Davno sam započela taj film, još
pre ‘Sinema komunisto’, ali sam tada shvatila da još nisam dorasla toj priči.“
Rediteljka je svoje drugo
ostvarenje snimala više od pet godina. Film je finansijski podržao Filmski
centar Srbije, a iza produkcije filma stoje beogradska producentska kuća
Dribbling Pictures i francuska kuća
Survivance. Posebno je značajno da je koproducent na filmu HBO Europe
kome je ovo prva saradnja sa nekim projektom iz Srbije.
Beogradskoj premijeri na
Festivalu autorskog filma u Sava centru 29. novembra u 20 časova, će osim
rediteljke i članova ekipe, prisustvovati i potpredsednica i izvršna
producentkinja dokumentarnog filma HBO Europe Hanka Kastelicova. Ona će
najaviti i premijerno emitovanje filma na HBO-u u Srbiji.
Više o festivalu pogledajte OVDE.
Нема коментара:
Постави коментар