Bitef teatar i Centar za kulturu Tivat
4. novembar u 20h, Bitef teatar
Plesna predstava, po motivim drame Vilijama Šekspira
MAGBET
Koreografija: Miloš Isailović
Kompozitor: Draško Adžić
Dramaturgija: Jelena Kajgo
Scenografkinja: Jasmina Holbus
Kostimografkinja: Slavna Martinovic
Scenografkinja: Jasmina Holbus
Kostimografkinja: Slavna Martinovic
Reditelj na predstavi: Luka Mihovilović
Izvršna produkcija: Jovana Janjić i Vojislav Kaluđerović
Foto i dizajn: Slavica Dolašević
Igrači: Miloš Isailović, Dejan Kolarov, Ana Ignjatović-Zagorac, Nataša Gvozdenović, Tamara Pjević, Jelena Bulatović, Miona Petrović i Branko Mitrović
BITEF DENS KOMPANIJA / BITEF DANCE COMPANY
Bitef
dens kompanija osnovana je 2009. godine kao prva trupa savremene igre u
Srbiji koja je vezana za jednu instituciju kulture, i koja je omogućila
da publika tokom cele pozorišne sezone može da prati kvalitetan plesni
teatar. Tokom sedam godina postojanja Bitef dens kompanija je
realizovala čak dvadeset šest plesnih produkcija i preko sto gostovanja u
zemlji i svetu, (Slovenija, Hrvatska, Crna Gora, Poljska, Švedska,
Mađarska, Japan, Bosna i Hercegovina, Makedonija...). Kompanija je
ostvarila saradnju sa nekim od najeminentnijih domaćih, regionalnih i
evropskih koreografa, poput Gaja Vajcmana, Roni Haver, Jasmin Vardimon,
Isidore Stanišić, Edvarda Kluga, Matjaža Fariča, Dalije Aćin, Zorana
Markovića, Maše Kolar, Branka Potočana, Lea Mujića...
Predstave Mirisi cimeta, Otelo, Božanstvena komedija, Karmen u IV runde, Alfa bojsi, Yesterday, Don Žuan, Ptice...,
doprinele su da se formira nova publika koja redovno prati plesni
repertoar, a otvorena je i plesna scena za decu koja ima za cilj da
najmlađoj publici približi umetnost igre.
Bilans
rada Bitef dens kompanije nakon osam godina čini veliki broj nagrada -
čak dvadeset tri. Od toga - tri nagrade „Dimitrije Parlić“, koreografima
Edvardu Klugu, Jasmin Vardimon i Milošu Isailoviću, devet nagrada
igračima kompanije za plesne interpretacije, nagrade na festivalima za
predstave u celini, kao i dve Specijalne nagrade za inovativni pristup u
savremenom plesnom teatru koreografkinjama Isidori Stanišić i Daliji
Aćin.
MAGBET
"Plesna predstava Magbet,
nastavak je repertoarske politike Bitef dens kompanije, koja ima za
cilj da publici predstavi nove pravce razvoja plesnog teatra, kroz
koreografske inscenacije velikih dela svetske književnosti. Do sada su
realizovani Šekspirov Otelo, Danteova Božanstvena komedija, Molijerov Don Žuan, Aristofanove Ptice...
Koreografija predstave Magbet
poverena je mladom koreografu Milošu Isailoviću, koji je u Bitef dens
kompaniji ostvario veliki broj izuzetnih igračkih uloga, a za svoju prvu
koreografsku postavku Dunjaluk u produkciji Bitef teatra, dobio je nagradu Dimitrije Parlić.
I u ovoj plesnoj postavci, baziranoj na klasičnom dramskom konceptu, Magbet
će biti samo idejno polazište za razvoj autorovog viđenja savremenog
sveta, u kontekstu atmosfere koja vlada u ovom čuvenom Šekspirovom delu –
to je mračni svet zavere, zločina, psiholoških devijacija,
vlastoljublja, strasti...
Savremeno koreografsko tumačenje Magbeta
nudi pregršt scenskih mogućnosti. Lik Ledi Magbet uvek je izazivao
posebnu pažnju, a svakako vrlo je atraktivna i pojava tri veštice, koje
će, kao i svi ostali likovi, biti vizuelno uklopljene u vanvremenski
okvir, pružajući publici osećaj modernosto, savremenosti i nadasve
univerzalnosti Šekspirovih ideja."
Jelena Kajgo, umetnička direktorka Bitef dens kompanije
REČ AUTORA
"Magbeta
doživljavam kao priču o unutrašnjoj borbi dvoje ljudi. Ljudi sa velikim
ambicijama. Cela priča je prožeta ženskim principom, odlučnošću, ali i
manipulacijom. Sve je dozvoljeno u borbi za presto, ili danas u borbi za
vlast i visoku poziciju. I na kraju se plaća previsoka cena,
kraljevstvo je dobijeno u krvi, ludilu i kajanju. Šekspir nas kroz priču
o Magbetu upozorava da ko želi vlast pod svaku cenu nikad nema dobre
namere, i spreman je na sve. I upozorava da pazimo na svoje želje i
žudnje, jer nam se mogu ostvariti. A na vrhu ostajemo sami, tu duvaju
jaki vetrovi, i na toj čistini vidi se sva naša prljavština.", Miloš Isailović
Нема коментара:
Постави коментар