Pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije organizuje se izložba radova istaknutog vajara KOSTE BOGDANOVIĆA (1930-2012), pod nazivom ''Skulpture i reljefi 1960-2012''. Otvaranje je zakazano za utorak, 14. novembra 2017. u 19 časova u Galeriji 212, Vlajkovićeva 25. Izložba radova će biti otvorena do 28. novembra 2017.
Skulpture i reljefi 1960-2012
U Galeriji 212, u znak sećanja na vajara, istoričara
umetnosti i teoretičara vizuelne kulture Kostu Bogdanovića (1930-2012), biće
predstavljen deo radova iz njegovog bogatog opusa u izboru magistra istorije
umetnosti Marka Bogdanovića.
Izložba skulptura i reljefa nastalih u periodu od
1960. do 2012. godine pruža uvid u put umetničkog razvoja, kroz odnos prema
omiljenom materijalu-drvetu u potrazi za kategorijama lepo i uzvišeno u
skulpturalnoj formi, autora jedinstvene estetike i umetničkog izraza koji je
svojim celokupnim delovanjem značajno obeležio našu umetničku scenu XX i
početka XXI veka.
Radovi na ovoj izložbi
predstavljaju pet decenija umetničkog razvoja kao i odnos umetnika prema
materijalu. Traganje
za sopstvenim izrazom počinje još u ranim radovima, dok je originalnost izraza
čitljiva u formama zrelog perioda njegovog stvaralaštva.
Drvo postaje medijum kroz koji progovaraju davno
zaboravljena ljudska iskustva i principi, kao i teme preuzete iz istorije
umetnosti čiji nazivi poput Vizanteme, Forma islamika, Forma japanika ili Forma
arhitektonika označavaju cikluse inspirisane umetnošću određenih civilizacija
ili samom arhitekturom.
Odnos prema plavoj boji, koja je u Kostinom sistemu
neraskidivo povezana sa odrednicama “tiho” i “uzvišeno”, proizilazi iz
vizantijskog estetskog principa.
Iz kataloga mr Marko Bogdanović, istoričar umetnosti
Kosta Bogdanović (1930, Osijek kod Sarajeva - 2012,
Beograd) diplomirao je na Filozofskom fakultetu u Beogradu 1962, Odeljenje
za istoriju umetnosti. Vajarstvo
je učio u ateljeu Sretena Stojanovića u Beogradu od 1958. do 1961.
Bio je član AICA-e (Međunarodnog
udruženja likovnih kritičara), ULUS-a (Udruženja likovnih umetnika Srbije) i
ULUPUDS-a (Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera
Srbije). Radio je u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu od 1967. do 1994. kao
kustos, muzejski savetnik i direktor (1985-1987).
Bio je profesor na Akademiji likovnih umjetnosti u
Sarajevu, na Akademiji umjetnosti u Banja Luci,
na postdiplomskim studijama na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, na
postdiplomskim studijama na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu i na doktorskim
studijama pri Rektoratu Univerziteta umetnosti u Beogradu.
Osnovao je Centar za vizuelnu kulturu i informacije u
Muzeju savremene umetnosti u Beogradu 1974.
Ustanovio je predmet Vizuelna kultura, koji je prvi
put uveo na Akademiju likovnih umjetnosti u Sarajevu 1982. Postavio je i
temelje predmeta Teorija vizuelne kulture, koji je prvi put uveden na
postdiplomskim studijama Akademije umetnosti u Novom Sadu 1992.
Izlagao je na oko
60 samostalnih i
nekoliko stotina grupnih izložbi u zemlji i inostanstvu: Beograd, Niš, Novi
Sad, Kruševac, Zrenjanin, Loznica, Podgorica, Bar, Nikšić, Sarajevo, Skoplje,
Zagreb, Zadar, Ljubljana, Beč, Grac, Varšava, Prag, Moskva, Olbani, itd.
Dobitnik je mnogih domaćih i internacionalnih nagrada,
među kojima se ističu: Srebrna plaketa i specijalna diploma grada Varšave i
Udruženja likovnih umetnika Poljske, Varšava, 1968; Zlatni beočug, Beograd, 1974; Politikina
nagrada, Beograd, 1993, Nagrada ULUPUDS-a za životno delo, Beograd, 1998;
Nagrada grada Beograda za likovno i primenjeno stvaralaštvo, vizuelne i
proširene medije za 2009. godinu, Beograd , 2010; Gran pri na 11. Međunarodnom
bijenalu umetnosti minijature, Gornji Milanovac, 2012.
Dela mu se nalaze u značajnim muzejskim zbirkama i
privatnim kolekcijama u zemlji i inostranstvu.
Autor je više od deset knjiga iz oblasti vizuelne
kulture, istorije i teorije umetnosti.
Нема коментара:
Постави коментар