Gunar Kvaran, istoričar umetnosti iz Norveške koji je izabran za
selektora 57. Oktobarskog salona u Beogradu 2018. godine, dolazi nam opet
u Beograd 2. novembra kako bi radio na pripremi novog izdanja Oktobarskog
salona.
On uveliko radi na “Čudesnoj
kakofoniji” koja će se dešavatii u zgradi Muzeja
grada i Kulturnom centru Beograda
kao što je bio slučaj i sa Oktobarskim salonom 2016. godine.
Sam naziv “Čudesna kakofonija”
polazi od ideje da danas ne postoji nikakav centar umetnosti, niti dominantan
umetnički pravac. Umetnici žive širom planete i govore univerzalnim umetničkim
jezikom, ali s različitim izrazima. Stoga
je njegova ideja da najrazličitije umetničke centre spoji u jednoj kakofoniji
sa različitim temama koje su sve zajedno čudesne.
Kvaran, koji je inače direktor
privatnog muzeja Astrup Fernli u Oslu
od 2001. godine, ima bogato kustosko iskustvo. Bio je kustos Bijenala u Lionu, ko-kustos Bijenala savremene umetnosti u Moskvi,
kustos izložbe “Los Anđeles fikcija”,
izložbe “Joko Ono – uputstva za
upotrebu” u Meksiko Sitiju, Buenos Ajresu i Rejkjaviku.
Muzej “Astrup Fernli” u Oslu osnovan je u želji vlasnika - privatnog
kolekcionara, da predstavi američku umetnost kao dopunu norveškoj. Politika
Muzeja ovog muzeja je takva da ne predstavlјa međunarodnu umetnost ni po
hronologiji, niti po umetničkim pokretima, već se koncentriše na individualne
umetnike i otkupljuje njihove radove.
Kolekcija Muzeja “Astrup Fernli” sadrži radove od 60-ih
godina do danas među kojima su američka savremena umetnost poslednjih decenija,
odnosno autori poput Ričarda Princa,
Sindi Šerman, Metjua Barnija, i dela mlađih umetnika koji još nisu velike zvezde,
ali se bore za poziciju u umetničkom svetu. Kvaran uvek ističe kako je Norveška
specifična socijalistička zemlјa koja ima interesantnu kulturnu politiku, koja
podržava umetnike, alternativne prostore, nezavisne kustose... Privatni muzeji
u tom kontekstu nisu uobičajena pojava.
Нема коментара:
Постави коментар