четвртак, 29. фебруар 2024.

Tri Festove zvezdice

 


Jedna se novinarka čudom čudila odakle toliko interesovanje za jedan film, uz to još biografski, te su karte rasprodate.

Struka je, valjda vođenja sopstvenim vizurama i dometima, spremna da omalovažava, podcenjuje publiku, zaboravljajući da su danas informacije "na izvol'te" i prenebegavajući da kulturne događaje prate radoznali, inteligentni ljudi.
I da svi nisu potonuli u blato svakodnevnice. Da u ovog gradu žive ljudi čije ovo vreme svakoko nije i koji nisu promoteri prostakluka, a nisu ni potpisali kapitulaciju.


*UKUS LJUBAVI



Ljubav na usta ulazi. Jedan gastronomski. Himna ljubavi i gastronomiji. Za spravljanje hrane kao i za knjiženost, muziku, glumu, slikarstvo treba imati dar. Ne možе to svako da razazna arome, teksture, različite temperature, složi smele kombinacije. Da istančana čula uživaju u harmoniji.
Godine 1885, kuvarica bez premca Evgenija (Žilijet Binoš ) radi za čuvenog gurmana Dodina. Tokom 20 godina njihovog poznanstva, gastronomska praksa i uzajamno divljenje prerasli su u putenu vezu. Njihova povezanost stvara jela, jedno ukusnije od drugog, koja zbunjuju čak i najslavnije kuvare na svetu.
Ali Evgenija voli svoju slobodu i nikada nije želela da se uda za Dodina. Možda i zato što poremetilo njihovu gastronomsku sinergiju. Dodin, nošеn strašću donosi odluku da uradi nešto što nikada ranije nije radio: da kuva za nju i tako je nagna da se predomisli.

*SVETA PORODICA




Onda nešto sasvim drugačije: Sveta porodica. Brak s momkom koji je opterećen, za selo u kojem živi, sramotnom tajnom, zbog koje je talac patološki tradicionalne i pobožne majke i beskrupuloznog ali šarmantnog oca, za nadničarku Janju biće zamka laži, mračne požude, tradicionalizma i devijantne pobožnosti. Još jedan regionalni film o porodičnim odnosima.
Kad shvati da je izabrana samo da im dopuni sliku njihove “svete porodice“, situacija izmiče kontroli a slika postaje ruglo. Porodica je rasadnik sreće, ali i nesreće i bola.

*BONAR



Opet se vraćamo na teren umetnosti. Još jedan umetnik koji je inspiraciju našаo u žеni.
Kada je francuski slikar Pjer Bonar (1867-1947), postimpresionista upoznao Martu de Melinji, bio je impresioniran, ali nije slutio da će ta samoproglašena aristokratkinja postati njegova muza. Jedan je od osnivača umetničke grupe Le Nabi (nabisti). Bio je pod uticajem japanske grafike.
Toliko je bio opčinjen njome da se ona pojavljuje se u više od trećine njegovih dela. Zajedno su do svog umetničkog ostvarenja došli zahvaljujući živopisnoj ljubavi, različitoj od standarda njihovog vremena, negujući veliku misteriju oko svoje veze. Možda je zato imao veliki broj plagijatora. Ali jedan je orginal.




Нема коментара:

Постави коментар