Četvrtak, 19. oktobar u 20h
PREMIJERA U BITEF TEATRU
(prva repriza 21. oktobra)
Plesna predstava ZIDANJE
SKADRA
Najveći sukob u Zidanju Skadra,
iako se u pesmi nikad direktno ne aktualizuje - je onaj između Vile i mlade
Gojkovice. To je sukob epskih proporcija između pozicije koja zahteva sve i
pozicije koja daje sve, svemoćnog boga i žrtvovanog sina, beskrajnih nebesa i
podatne, plodne zemlje koja se bezuslovno i iznova - žrtvuje. U odnosu na taj
sukob - svi ostali akteri su figurice na tabli za igru. Odjednom sve sitne i
diskretne strategije, skrivanja, došaptavanja, ćutanja, postaju izložena,
vidljiva i ljudska. I na tome je sazdana civilizacija, zakon, red, ne samo na
velikim gestovima podizanja grada.
Težina ovog plesnog dela oslikava
se odnosima poverenja, ljubavi, nade,i stradanja zbog istih.
“Ove sezone Bitef dens kompanija je ostvarila jedan,
mogli bismo reći mali podvig, a to je da smo realizovali čak tri izuzetno
kvalitetne plesne produkcije. Posle predstave Alfa Grls koja je u bitefovskoj
estetici i novom, uzbudljivom plesnom jeziku predstavila rad naših mladih
koreografa Tamare Pjević i Jakše Filipovca, ušli smo u rad na još dve
produkcije. Prvo smo premijerno izveli predstavu Skenderbeg, u junu u Budvi, u
saradnji sa Jadranskim festivalom igre. Predstava koju je osmislila i
koreografski postavila Isidora Stanišić, naišla je na divan prijem Budvanske
publike, a imali smo to zadovoljstvo da je sa igračima na sceni nastupao i
Vasil Hadžimanov, koji je radio za Skenderbega originalnu muziku. Ova predstava
je ovacijama ispraćena i na festivalu Balet Fest u Sarajevu u septembru, kada
smo je odigrali na sceni Narodnog pozorišta.
Sada, 19. oktobra, očekuje nas beogradska premijera
predstave Zidanje Skadra, koju smo radili u koprodukciji sa festivalom
Ćirilicom iz Budve i koja je svoju premijeru imala u Budvi u avgustu. To je
takođe bio pravi pozorišni doživljaj, jer smo imali dodatne scenske efekte koje
samo otvoreni prostor može da pruži: kameni zidovi dve crkve okruživali su
scenu, umesto kulisa talasi mora pred nevreme silovito su udarali na obali,
vetar je nosio haljine igračica, mesečina je mogla da zameni reflektore, i na
kraju, u finalu predstave, pala je kiša. Zaista nesvakidašnji doživljaj koji je
publika ispratila ovacijama.
Naravno, i scena Bitef teatra ima svoju posebnu atmosferu u kojoj će ovo poetično delo sigurna sam lepo zaživeti. Drago mi je što se ove sezone kroz plesni jezik podsećamo nekih ličnosti i dela iz naše istorije, i što ih tumačimo kroz modernu vizuru. Miloš Isailović naš eminentni mladi koreograf, impresivne biografije, postavio je delo koje će sigurna sam dugo ostati na repertoaru Bitef teatra i imati lepu budućnost na scenama u regionu“ . kaže umetnička direktorka Bitef dens kompanije- Jelena Kajgo.
MILOŠ ISAILOVIĆ je rođen je 1988. godine u Loznici.
Tokom školovanja u srednjoj baletskoj školi Lujo Davičo
postaje stipendista prestižne Baletske Akadamije u Cirihu. Po povratku iz
Ciriha diplomirao je u baletskoj školi Lujo Davičo, a od 2009. do 2011. godine
stalni je član baleta Narodnog pozorišta u Beogradu kao i paralelno član Bitef
dens kompanije.
Kao solista Narodnog pozorišta igrao je u brojnim baletima,
Uspavana lepotica , Labudovo jezero, Žizela, Don Kihot... Solističke uloge
ostvario je u baletima Interval, Z.Marković & M.Kolar, Viva la Vida!,
A.Ilić, Ko to tamo peva, S.Zurovac…
U Bitef dens kompaniji igrao je u gotovo svim plesnim
produkcijama, Otelo, Božanstvena komedija, Alpha Boys, Soneti , Ako bi smo svi
malo utihnuli, Yesterday, Don Žuan, Ptice, Izgubljeni pejzaži…
Kao koreograf postavio je plesne predstave Dunjaluk u produkciji
Bitef teatra, Magbet i Životinjska farma u produkciji Bitef teatra i Centra za
kulturu Tivat, Stranac u produkciji Nacionalne fondacije za igru i Hartefakt
fonda, predstavu Glad u produkciji centra Modus i Zagrebačkog plesnog centra i
predstavu Triptih u produkciji Narodnog pozorišta u Beogradu.
Predstava Dunjaluk dobila je nagradu Dimitrije Parlić koju
dodeljuje UBUS – Udruženje baletskih umetnika Srbije, dok je predstava Magbet
dobila Specijalnu nagradu na festivalu Purgatorije u Tivtu.
Kao igrač dobitnik je brojnih nagrada, uljučujući i nagradu
Smiljana Mandukić, koju dodeljuje UBUS, a od 2016. godine radi kao asistent
koreografa Edvarda Kluga sa kojim postavlja balete u Mariborskom Baletu,
Nacionalnom Baletu u Rigi, Bečkom i Ciriškom Baletu, Baletu Novosibirska, kao i
u Boljšoj teatru u Moskvi.
Radio je koreografije za dramske predstave sa rediteljima
Dinom Mustafićem i Kokanom Mladenovićem, a kao pedagog sa uspehom vodi brojne
seminare savremene igre u baletskim centrima Balkana, Evrope i Amerike.
Koncept i koreografija: Miloš Isailović
Muzika: Irena Popović Dragović
Dramaturgija: Bojan Đorđev
Scenografija: Andreja Rondović , Jovana Višnjić
Kostim: Selena Orb,
Asistent: Anđela Bajagić
Izvođači: Tamara Pjević, Jakša Filipovac, Ivana-Savić Jaćić,
Milica Jević-Drndarević, Branko Mitrović, Staša Ivanović, Dejan Bošković i
Katarina Anić
Dizajn svetla: Dragan Đurković
Fotografija i grafički dizajn: Slavica Dolašević
Organizacija: Miona Đenisijević
Trajanje: 75'
Нема коментара:
Постави коментар