Странице

среда, 18. октобар 2023.

Zidanju Skadra u Bitef teatru

 


Četvrtak, 19. oktobar u 20h

PREMIJERA U BITEF TEATRU

(prva repriza 21. oktobra)

Plesna predstava ZIDANJE SKADRA

 


Najveći sukob u Zidanju Skadra, iako se u pesmi nikad direktno ne aktualizuje - je onaj između Vile i mlade Gojkovice. To je sukob epskih proporcija između pozicije koja zahteva sve i pozicije koja daje sve, svemoćnog boga i žrtvovanog sina, beskrajnih nebesa i podatne, plodne zemlje koja se bezuslovno i iznova - žrtvuje. U odnosu na taj sukob - svi ostali akteri su figurice na tabli za igru. Odjednom sve sitne i diskretne strategije, skrivanja, došaptavanja, ćutanja, postaju izložena, vidljiva i ljudska. I na tome je sazdana civilizacija, zakon, red, ne samo na velikim gestovima podizanja grada.

Težina ovog plesnog dela oslikava se odnosima poverenja, ljubavi, nade,i stradanja zbog istih.

 


“Ove sezone Bitef dens kompanija je ostvarila jedan, mogli bismo reći mali podvig, a to je da smo realizovali čak tri izuzetno kvalitetne plesne produkcije. Posle predstave Alfa Grls koja je u bitefovskoj estetici i novom, uzbudljivom plesnom jeziku predstavila rad naših mladih koreografa Tamare Pjević i Jakše Filipovca, ušli smo u rad na još dve produkcije. Prvo smo premijerno izveli predstavu Skenderbeg, u junu u Budvi, u saradnji sa Jadranskim festivalom igre. Predstava koju je osmislila i koreografski postavila Isidora Stanišić, naišla je na divan prijem Budvanske publike, a imali smo to zadovoljstvo da je sa igračima na sceni nastupao i Vasil Hadžimanov, koji je radio za Skenderbega originalnu muziku. Ova predstava je ovacijama ispraćena i na festivalu Balet Fest u Sarajevu u septembru, kada smo je odigrali na sceni Narodnog pozorišta.

 


Sada, 19. oktobra, očekuje nas beogradska premijera predstave Zidanje Skadra, koju smo radili u koprodukciji sa festivalom Ćirilicom iz Budve i koja je svoju premijeru imala u Budvi u avgustu. To je takođe bio pravi pozorišni doživljaj, jer smo imali dodatne scenske efekte koje samo otvoreni prostor može da pruži: kameni zidovi dve crkve okruživali su scenu, umesto kulisa talasi mora pred nevreme silovito su udarali na obali, vetar je nosio haljine igračica, mesečina je mogla da zameni reflektore, i na kraju, u finalu predstave, pala je kiša. Zaista nesvakidašnji doživljaj koji je publika ispratila ovacijama.

 


Naravno, i scena Bitef teatra ima svoju posebnu atmosferu u kojoj će ovo poetično delo sigurna sam lepo zaživeti. Drago mi je što se ove sezone kroz plesni jezik podsećamo nekih ličnosti i dela iz naše istorije, i što ih tumačimo kroz modernu vizuru. Miloš Isailović naš eminentni mladi koreograf, impresivne biografije, postavio je delo koje će sigurna sam dugo ostati na repertoaru Bitef teatra i imati lepu budućnost na scenama u regionu“ .  kaže umetnička direktorka Bitef dens kompanije- Jelena Kajgo.




MILOŠ ISAILOVIĆ je rođen je 1988. godine u Loznici.

Tokom školovanja u srednjoj baletskoj školi Lujo Davičo postaje stipendista prestižne Baletske Akadamije u Cirihu. Po povratku iz Ciriha diplomirao je u baletskoj školi Lujo Davičo, a od 2009. do 2011. godine stalni je član baleta Narodnog pozorišta u Beogradu kao i paralelno član Bitef dens kompanije.

Kao solista Narodnog pozorišta igrao je u brojnim baletima, Uspavana lepotica , Labudovo jezero, Žizela, Don Kihot... Solističke uloge ostvario je u baletima Interval, Z.Marković & M.Kolar, Viva la Vida!, A.Ilić, Ko to tamo peva, S.Zurovac…

U Bitef dens kompaniji igrao je u gotovo svim plesnim produkcijama, Otelo, Božanstvena komedija, Alpha Boys, Soneti , Ako bi smo svi malo utihnuli, Yesterday, Don Žuan, Ptice, Izgubljeni pejzaži…

Kao koreograf postavio je plesne predstave Dunjaluk u produkciji Bitef teatra, Magbet i Životinjska farma u produkciji Bitef teatra i Centra za kulturu Tivat, Stranac u produkciji Nacionalne fondacije za igru i Hartefakt fonda, predstavu Glad u produkciji centra Modus i Zagrebačkog plesnog centra i predstavu Triptih u produkciji Narodnog pozorišta u Beogradu.

Predstava Dunjaluk dobila je nagradu Dimitrije Parlić koju dodeljuje UBUS – Udruženje baletskih umetnika Srbije, dok je predstava Magbet dobila Specijalnu nagradu na festivalu Purgatorije u Tivtu.

Kao igrač dobitnik je brojnih nagrada, uljučujući i nagradu Smiljana Mandukić, koju dodeljuje UBUS, a od 2016. godine radi kao asistent koreografa Edvarda Kluga sa kojim postavlja balete u Mariborskom Baletu, Nacionalnom Baletu u Rigi, Bečkom i Ciriškom Baletu, Baletu Novosibirska, kao i u Boljšoj teatru u Moskvi.

Radio je koreografije za dramske predstave sa rediteljima Dinom Mustafićem i Kokanom Mladenovićem, a kao pedagog sa uspehom vodi brojne seminare savremene igre u baletskim centrima Balkana, Evrope i Amerike.

 


Koncept i koreografija: Miloš Isailović

 

Muzika: Irena Popović Dragović

 

Dramaturgija: Bojan Đorđev

 

Scenografija: Andreja Rondović , Jovana Višnjić

 

Kostim: Selena Orb,  Asistent: Anđela Bajagić

 

Izvođači: Tamara Pjević, Jakša Filipovac, Ivana-Savić Jaćić, Milica Jević-Drndarević, Branko Mitrović, Staša Ivanović, Dejan Bošković i Katarina Anić

 

Dizajn svetla: Dragan Đurković

 

Fotografija i grafički dizajn: Slavica Dolašević

 

Organizacija: Miona Đenisijević

 

Trajanje: 75'

 

 

 

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар