понедељак, 8. август 2022.

Izložba “THE SUBTERRANEANS”

 

 

 

Od 9. do 21. avgusta 2022. / Otvaranje u utorak, 9. avgusta u 19h

 

Galerija Doma omladine Beograda       

 

Izlažu: Iva Kuzmanović, Marija Šević, Mihailo Prostran, Raško Milatović i Bojana Janjić

 

Izložba “The Subterraneans” predstavlja referencu na značajne promene koje su nastale u drugoj polovini XX veka, a koje su uticale na sveobuhvatni koncept kulture i umetnosti do danas.

 

Imajući u vidu pomeranje granica koje su redefinisale društvene normative, prezentacijom vizuelnog sadržaja na izložbi se uspostavlja vremenska dijagonala između prošlosti i sadašnjosti, a time i podseća na važnost kontrakulture i njenog uticaja na savremeno društvo.

 

Radovi umetnika na izložbi svakako upućuju na mladost, buntovništvo, sazrevanje, unutrašnja stanja protagonista i disfuncionalnost društva, koje postaju karakteristične za svakodnevicu. Time nas narativni sklop navodi na razmišljanje o poziciji različitih ideologija i preispituje naše lične težnje za oslobađanjem od nametnutih normativa. Upravo se ovakav vid intencionalnog stava može iščitati u potkulturalnim praksama.

 

 


 

 

Iva Kuzmanović (1984, Beograd)-Godine 2011. diplomirala je na Odseku za slikarstvo u klasi profesora Čedomira Vasića, na Fakultetu likovnih umetnosti. Od 2007. je član NKA/ICA, organizacije koja je pod pokroviteljstvom i vođstvom Biljane Tomić tokom deset godina (2000-2010) organizovala internacionalne radionice na kojima je Iva Kuzmanović učestvovala kao umetnik i kulturni medijator. Od 2012, kao suosnivač Umetničkog prostora U10 i redovan član Kolektiva U10, učestvovala je kao organizator, kustos ili umetnik u preko sto pedeset grupnih i samostalnih izložbi i drugih projekata u kulturi i umetnosti. Trenutno pohađa umetničke doktorske studije na Odseku za slikarstvo Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu.

 

Osnovni medij koji Iva Kuzmanović koristi je slika, najčešće ulje na platnu. U svojoj praksi izražava se i kroz proširene medije upotrebom zvuka, videa, neonskog svetla i drugih materijala i elemenata za svoje ambijentalne instalacije. Apstraktni pejzaži pustinje, tradicionalni memento mori motivi, prikazi džungle ili avionskih nesreća su česti motivi koje umetnica koristi obrađujući kroz svoju praksu teme temporalnosti, eskapizma i fatalističkog.

 

 


 

Marija Šević (1987, Aranđelovac)-Diplomirala je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 2011. godine. Usavršavala se na Akademiji lepih umetnosti u Monpeljeu, i kao stipendista francuske vlade boravila je na Akademiji lepih umetnosti u Parizu u klasi profesora Kloda Kloskija i Džejmsa Rajlija. Suosnivač je Umetničkog prostora i kolektiva U10 gde od 2012. godine radi na uređivanju programa. Učestvovala je na samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu.

 

 


 

Bojana Janjić (1982, Beograd)-Radila je u medijima kao foto urednica i fotoreporterka. Janjićeva je ušla u svet fotografije slikajući portrete, pre 17 godina. Kasnije ju je ljubav prema muzici, navela na fotografisanje koncerata. U njenom profesionalnim radu ističe se pre svega zanimanje za rok, koncertnu fotografiju kojom se autorka u kontinuitetu bavi više od 10 godina. Osim utilitarnog i informativnog karaktera koju ova fotografija ima u novinarskom-reporterskom angažmanu, za Janjićevu ona sve više predstavlja osnovnu temu ili motiv umetničkog izražavanja. Sliku sa rok događaja autorka tretira kao sliku o emociji, a kroz pokret teži da uhvati psihologiju pojedinca koja se krije iza konstruisanog imidža ali i rađa kroz simbiozu sa gomilom, publikom pred scenom.

 

Jedna je od domaćih najaktivnijih i najproduktivnijih rok fotografkinja čiji rad je dosta zapažen u svetu muzičkih događaja. Pojedine fotografije sa rok koncerata  bile su objavljivanje u onlajn medijima, štampanim, nedeljnicima itd…

 

Kao fotografkinja koncerata snimila je fotografije mnogih poznatih bendova i izvođača, od Nika Kejva, Igija Popa, bendova Depeche Mode, Ramštajn i The Kills do Noela Galagera i mnogih drugih… Fotografisala je koncerte u Srbiji i inostranstvu, kao i različite festivale za potrebe dokumetovanja ali sve više za potrebe promišljanja ovakvih događaja van poslovnog angažmana strogo kroz službu i estetiku intimnog fotografskog jezika.

 

Od 2018. godine radi kao oficijelni fotograf u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu.

 

 


 

Mihailo Prostran (1995, Beograd) je multimedijalni umetnik, koji je poznat po street art–u i ilustracijama. Kroz lucidne stripove, Mihailo kreira jedistveni imaginarni i nadrealni svet. Njegovi radovi obuhvataju polje grafita, crtanih ilustracija i animacija, slikanja i fotografije, koje su objavljivane u brojnim internacionalnim magazinima, publikacijama, filmovima i spotovima. Izlagao je na nekoliko grupnih izložbi. Takođe je ilustrovao omot albuma Hali Gali kompilacije, čiji su izdavači “Kišobran” i “Pop Depresija” (2019).

 

 


 

Raško Milatović (1984, Beograd)-Filmski i televizijski reditelj.

Poslednjih 12 godina bavio se snimanjem porteta beogradskog umetnika Nenada Džonija Rackovića. Rad će konačno biti realizovan u vidu dugometražnog dokumentarca tokom 2023. godine, a film ujedno predstavlja i Raškov prvi autorski projekat.

Video rad Džoni na betonu je niz prizora, tj. isečaka iz aktuelnog filma.

Pored višegodišnjeg profesionalnog rediteljskog iskustva, Raško se bavio i izlaganjem svojih video kolaža – različitih verzija rada Džoni na betonu.

 



Нема коментара:

Постави коментар