Danas, 29. marta tačno u podneu
klubu Zaokret svečano je uručena nagrada 50. Bitefa „Na leđima mahnitog bika“ -Grand prix „Mira Trailović“ i 39.
Politikina nagrada za najbolju režiju reditelju Dušanu Davidu Paržižeku za predstavu Urnebesna tama u produkciji
Burgteatra iz Beča.
Žiri 50. Bitefa u sastavu: Jun
Čeo Kim iz Južne Koreje (predsednik žirija), Aleksandar Denić iz Srbije, Tomas
Irmer iz Nemačke, Aleksandra Jovićević iz Srbije i Femi Osofisan iz Nigerije,
razmotrio je svih 12 predstava i doneo odluku da samo četiri predstave
zavređuju da budu razmotrene za neku od nagrada. Od te četiri je, velikom
većinom, odlučeno da Grand Prix „Mira Trailović“ bude dodeljen predstavi
Urnebesna tama reditelja Dušana Davida Paržižeka, u produkciji Burgteatra iz
Beča.
Politikin žiri u sastavu Ana
Tasić, predsednik, Dijana Milošević, Iva Milošević, Borka Golubović Trebješanin
i Radojica Džunić, jednoglasno je odlučio da se ovogodišnja 39. Politikina
nagrada za najbolju režiju na Bitefu dodeli Dušanu Davidu Paržižeku za
predstavu Urnebesna tama, Burgteatra iz Beča.
Žiri je obrazložio da Paržižekova režija spretno i razigrano scenski izražava složena značenja Locove drame, savremene, pomalo naivne, vrlo ironične i politički prilično nekorektne avanturističke pripovesti koja odražava nagomilane apsurde postkolonijalnog sveta. Rediteljski izbor da četiri glumice igraju različite muške likove je intrigantan, pojačava scensku teatralnost i uspostavlja jaču gledalačku distancu prema događajima. Jaz između fizičke pojave glumica i likova koje predstavljaju jako je stilizovan, komičan i tipičan za Paržižekou režiju, izgrađenu na šaroliko razmaštanim i često lucidnim rešenjima.
Nakon
dodele nagrada, svi prisutni su mogli da uživaju uz zvuke džeza i bluza
uz koktel i posluženje koje je za ovaj događaj obezbedio restoran Miam
Miam.
Žiri je obrazložio da Paržižekova režija spretno i razigrano scenski izražava složena značenja Locove drame, savremene, pomalo naivne, vrlo ironične i politički prilično nekorektne avanturističke pripovesti koja odražava nagomilane apsurde postkolonijalnog sveta. Rediteljski izbor da četiri glumice igraju različite muške likove je intrigantan, pojačava scensku teatralnost i uspostavlja jaču gledalačku distancu prema događajima. Jaz između fizičke pojave glumica i likova koje predstavljaju jako je stilizovan, komičan i tipičan za Paržižekou režiju, izgrađenu na šaroliko razmaštanim i često lucidnim rešenjima.
Miloš Latinović,
direktor Bitef teatra, u ime Bitef
teatra i Bitef festivala, pozdravio je okupljene zvanice i pozdravio
predstavnike Grada Beograda, predstavnike Ministarstva za kulturu i
informisanje, koji pomažu u realizaciji ove kulturne manifestacije, kao i sve
prisutne sponzore, donatore, novinare i brojne prijatelje koji su dugi niz
godina uz Bitef festival, izuzetnu manifestaciju za naš grad i našu državu.
Umetniči direktor Bitefa
Ivan Medenica, izjavio je da je
današnji susret posvećen predstavi Urnebesna tama, dvostrukog
laureata 50. jubilarnog Bitefa, u režiji Dušana
Davida Paržižeka. Medenica se zahvalio
klubu Zaokret, rekavši da je Bitef oduvek tragao za novim prostorima i tragaće
ubuduće, ali ne samo za novim prostorima za izvođenje predstave, već i
prostorima za druženje.
On se osvrnuo na medijsku
recepciju festivala, i na veliki broj medijskih objava i kritika kako u
domaćim tako i u stranim medijima. 28. međunarodni Kongres pozorišnih
kritičara, tokom 50. Bitef festivala okupio je preko 100 kritičara iz celog
sveta, te se o 50. Bitefu pisalo u Kanadi, Sad, Španiji, Italiji, Engleskoj,
Švedskoj, Grčkoj, Indiji, Iranu i mnogim drugim zemljama. Recepcija 50.
Bitef festivala, po rečima Ivana Medenice je bila izuzetna i Bitef je imao
veliki međunaroni odjek. Time je doprinela i festivalska produkcija tj.
postprodukcija predstave “Sloboda je najskuplja kapitalistička reč”, autorskog
projekta dramaturškinja Olge Dimitrijev ić i Maje Pelević, zasnovanom na
njihovom istraživačkom putovanju u Pjongjang (Severna Koreja). Predstava je premijerno izvedena na
50.Bitefu, nakon čega su usledlia gostovanja u Solunu (Grčka) na
Dimitria festivalu, te u Tisuru (Kerala, Indija) u okviru ITFoK
festivala (International Theatre Festival of Kerala) na kojima je
naišla na odličan prijem.
Ivan Medenica spomenuo
je da Bitef festival ima novu funkciju, festivalskog dramaturga, Filipa
Vujoševića, koji je zadužen za saradnju sa njim na izboru predstava za naredni
51.Bitef, ali i na festivalskim produkcijama.
Grand
prix „Mira Trailović“ (autor skuplpture Nebojša Mitrić) uručen je
višestruko priznatom reditelju Davidu Dušanu Parižeku. Paržižek je
rekao da mu je velika čast što je bio deo Bitefa i zahvalio se na nagradi u ime
Burgeatra, kome je ovo bio prvi natup na Bitef festivalu.
Žarko
Rakić, v.d. glavnog i odgovornog urednika Politike, dodelio je Dušanu Davidu
Paržižeku 39.Politikinu nagradu, izjavio je da je pola veka
postojanja i trajanja Bitef festivala redak i veliki jubilej , koji je Politika
od početka pratila, rekavši da mu je izuzetno drago što se dva žirija poklopila
u svojoj oceni za najboljeg reditelja.
Нема коментара:
Постави коментар