Kako živimo ove svoje jedinstvene
ovozemaljske živote? Da li smo ukopani u šančevima ili dišemo punim plućima? Da
li „život teče“ kao što bi poručio Zvonko Bogdan sa etikete istoimenog vina?
Uspeva li nam da savladamo vlastite strahove, da li držimo vlastiti život pod
kontrolom? Da li smo zadovoljni i da li smo uspeli u životu?
Predstava rađena po tekstu Filipa Vujoševića, u režiji Jelene Bogavac, liči na probu, na glumačko razigravanje. Naizgled opušteno, pomalo zbrda-zdola ("da vidimo gde će to da nas odvede u pozorišnom smislu"). No, kada se malo bolje udubite, kada zagrebete po površini, naslutite da komad baca svetlo na savremeni pozorišni trenutak i svet u kojem živimo. Glumci na sceni su ogoljeni, svesni da nisu oni koji se vuku po medijima i tabloidima i logično popularni. Ne libe se da progovore i o svojim mizernim prihodima.
Za sve vreme u pozadini ide prikaz imena pobijenih u Srebrenici. I kako što se već zbilo sa jednom predstavom ovog alternativnog teatra, neko bi mogao da prigovori,
odakle smeh, odakle takve, neprimerene, trivijalne teme (poput ličnih sudbina) u pozadini
takve velike tragedije. Ne shvataju, da pozorište i treba da bude provokativno, da
podstakne i probudi. Da se velike teme i velike tragedije ne mogu uniziti i
uvrediti umetničkim delom, već to možemo učiniti samo mi sami. Što nam vrlo uspešmo polazi za rukom. Kako smo se,
već, mi unizili zločinom u Srebrenici, ili „međunarodna zajednica“ sa masnim obmanama
i bezočnim i plitkim lažima koje vređaju i prosečnu inteligenciju (doznajemo kada glumac Slaven
Došlo briljanto citira čitavu rezoluciju 1244 sa svim pripadajućim aneksima). Posle
koje sledi gromoglasni aplauz publike, koja ne uspeva da prikrije mučni grč na licu.
Šta je, onda, prema tim
nacionalnim tragedijama, jedna lična, poput propasti braka, gubitka posla ili
teške bolesti? Pa, ništa, ako vi niste baš osoba koja se nalazi u toj ulozi! A kada
glumcima, na rubu egzistencije ponestane inspiracije i elana, u pomoć im priskače
nesuđeni violinista, kamufliran u odelo bankarskog službenika. I sa puno žara
okončava ono što njima nije pošlo za rukom. Da li smo osuđeni na to da stvari večno
rešavaju amateri? Da li smo svi mi kockari spremni da rizikuju sve i sve izgube? Da li mirno spavamo?
Interaktivna predstava koja
direktno, britko, duhovito, na trenutke i oporo komunicira sa publikom i uvlači je
da sa njima prožive „pozorišni trenutak“. Nekima se, svakako, neće dopasti. Najpre
su to oni koji zabijaju glavu u pesak pred problemima, pred našom neveselom
sadašnjošću.
„I pasivni posmatrači su, takođe, učesnici“, podseća nas glumica
Jelena Bogavac. Pozorište se ispostavlja kao svojevrsna psihoterapija, a za duh
predstavlja isto ono što i teretana za telo. Neophodnost.
Za ulogu u ovoj predstavi Slaven Došlo
je osvojio Sterijinu nagradu za najboljeg mladog glumca. Sasvim zasluženo,
usudio bih se da dodam. Predstava "Život stoji, život ide dalje" je
na ovogodišnjem Sterijinom pozorju osvojila i specijalnu nagradu za pozorišni
iskorak u formalnom i sadržajnom smislu. Zato, očekujte neočekivano...
Odlomak iz predstave možete pogledati ovde
Režija: Jelena Bogavac
Dramaturgija: Slobodan Obradović
Zvuk: Vojno Dizdar
Video: Igor Marković
Dizajn svetla: Nikola Zavišić
Organizacija: Tamara Pović
Igraju: Suzana Lukić, Miloš Timotijević, Aleksandar Đinđić i Slaven Došlo
P.S. Sada mi je mnogo jasnija i "Vlažnost". Pa, Miloš i Slaven su komšije.
P.S. Sada mi je mnogo jasnija i "Vlažnost". Pa, Miloš i Slaven su komšije.
Нема коментара:
Постави коментар