понедељак, 14. март 2016.

Vere i zavere




Konačno da dočekamo da pogledamo nešto smisleno na TV-u! Radio televizija Vojvodina se pokazala kao ozbiiljna medijska kuća i po romanu Aleksandra Tišme „Vere i Zavere“ realizovala seriju od 12 epizoda. Tom prilikom, okupila je respektabilnu glumačku ekipu: Ninu Janković, Gorana Bogdana, Nebojšu Dugalića, Ivana Đorđević, Dragana Dabovića, Nikolu Rakočeviać, Bojana Žirovića, Radoja Čupića, Miru Furlan, Mira Banjac. Režiju potpisuju  Ivan Živković i Žanko Tomić.

 

Knjiga i dramski serijjal donose nam životnu priču o Sergiju Rudiću, o Inge, o Pataku, priča o nasleđu, imovinskim odnosima, priča o jednom ljubavnom susretu,  te priča o jednom slučaju, poprima obrise svojevrsnih fundamentalnih pitanja, svojevrsnih rasprava o birokratizovanim imovinskim i pravnim odnosima, o trajanju usred nasilja spoljnjeg sveta, o sudarima mentaliteta, o pobudama i nagonima, o poraznosti ličnih stremljenja, o lažima i istini, o ubistvima, o zločinu iz nužde i interesa, kao i o nekažnjenom zločinu, o nepromenljivosti i zadatosti sudbine koja podređuje svako ljudsko nastojanje da se ovlada sobom i društvenim okolnostima.

 

Roman „Vere i zavere“ objavljen je 1993. Aleksandar Tišma (1924-2003) jednom prilikom je o svom delu napisao sledeće:

„Gotovo sve što sam tu napisao zasniva se na činjenicama iz moje okoline. Život sam dovodi do takvih apsurdnosti, ako je to apsurd. Sada je najveći apsurd da ljudi koji su se kleli u komunizam i internacionalizam postaju nacionalisti. Gde ćete većeg apsurda i veće istine.“

 
O svom učešću u ovakvim projektima hrvatski gumac, Goran Bogdan kaže:

"Mislim da je to geneološka nužnost, da smo mi neodvojivi jedni od drugih, uprkos nekim političkim previranjima. Mi gravitiramo jedni drugima, mi smo u najpozitivnijem smislu reči osuđeni jedni na druge. Šta god da se forsiralo sa političke strane, mi ćemo uvek da se vraćamo jedni drugima, kao neki magneti."



Delić iz serije možete pogledati ovde.

Нема коментара:

Постави коментар