четвртак, 5. септембар 2019.

INTERVJU ZA GORANOM KARANOM POVODOM KONCERTA U KOMBANK DVORANI




Nakon uspešnog beogradskog koncerta decembra 2018. godine Goran Karan je ponovo (uslovno rečeno) gost Beograda. Povodom koncerta koji će biti održan 06. novembra u Velikoj sali Kombank dvorane Kulturnikova novinarka Nataša Dimitrić vodila je razgovor sa splitskim tenorom Goranom Karanom u sredu 04. septembra u 12h u Jazz kantini Lisabon. 

A u novembru beogradska publika moći če da čuje i hitove poput: „Vagabundo“, „Kad zaspu anđeli“, „Ako to je sve“. „Gorko more“, „Lipa si lipa“, „Par je božji dar“.

Rođeni Beograđanin (2. april 1964.), jedan od najnagrađivanijih hrvatskih pop pevača i kantautora, ali i veliki humanista, 2019. godine postao je vlasnik prestižne nagrade Porin za album Glas juga, ali osvojio je i Gran Prix Splitskog festivala sa pesmom Kuća naše pesme. Autor muzike i stihova za ovu pesmu je sam Karan, a u pesmi pevaju još i Tedi Spalato i ansambl Sveti Juraj HRM.

Karijeru je započeo u bendovima Epicentar, Crna udovica i Zippo, a popularnost je stekao kao pevač grupe Big Blue. Samostalnu karijeru otpočinje 1997. godine kada je osvojio prvu nagradu na „Zadar-festu“ sa pesmom „Kazna mi je što te ljubim“.


Karan je sarađivao sa Arsenom Dedićem, Oliverom Dragojevićem, Kemalom Montenom, Zdenkom Runjićem, Rajkom Dujmićem i mnogim drugima...






Kako birate sale, prostore u kojima ćete održati koncert?

Većinom ja kada budem pitan kažem da li se slažem sa tim ili ne, jedino u Splitu utičem na to, možda donekle u Zagrebu, jer sam u sredini koja mi je poznata, u kojoj živim, pa onda mogu to napraviti tako. U ovom slučaju govorimo o Beogradu, Domu sindikata-devojačko, udato Kombank dvorana, moram reći da bez ikakvog preterivanja, ta vrsta posetilaca i ta vrsta prostora mi je najdraža. Putujem, gledam koncerte...gde mogu videti izvođača svojim očima, smatram to dobrim, pravi se jedna vrsta prisnosti, personalizacija celog odnosa i još ako ljudi sede, pa ne morate trčati nigde, nije problem i zaplesati. Ovo je meni jedna divna Dvorana, u kojoj sam gledao par koncerata (dobrih koncerata), gde kažem nema onog međuprostora koji se odnosi na produkciju i osiguranje, to odigra nažalost ulogu prezervativa u tom odnosu. 

Da li postoji još neki prostor u Beogradu u kojem biste voleli da održite koncert?

Ima par manjih teatara, međutim postavlja se pitanje, nakon njih nećeš napisati ljubavnu pesmu, pitanja koliko ljudi stane, koliko košta karta da bi došli, prelazimo iz slova u brojeve, a onda kada gledaš u brojeve nećeš napisati VOLIN TE. 

Da li imate neku pesmu koju posebno volite da izvodite, a da nije na spisku omiljenih vaše publike?

Svako mesto nosi svoju specifičnost, negde neke pesme bolje poznaju, neke negde uopšte ne poznaju (a tebi su bile bitne), onda moraš pritisnuti bend da uvežbaju nešto, a onda opet ti se događa ta situacija kada ispilaš ljude da napravite to kako bog zapoveda, to nije lako, moraš ih staviti u ravan sa pesmama koje su usvirane, pročišćene od svih zabluda, ako se dogodi da na koncertu izvedemo to nešto po mom ukusu, a da nije po mom standardu, onda se odričem toga jer me čini nesigurnim i imam osećaj da ne pružamo ljudima najbolje što možemo. Onda se osetim dužnim. Zato smo za ovaj koncert napravili mail adresu moja.pesma@yahoo.com sa namerom da nam publika kaže koja je to njihova pesma, da izaberu i uslov je da napišu što je to njihova pesma, da ja znam šta je vama bilo uz tu pesmu, šta se dogodilo, da ja imam tu anegdotu u svome trezoru dragih podataka. To su moje nagrade. Ovo su dragulji koje čuvaš, koji traju. 

Poslednji album je izdat u februaru 2018. 

Imam 40 pesama u ovom trenutku, možda budem snimio 10, 15 najviše. Danas je situacija takva da ako pesma nije stavljena sa spotom i odigrana cela marketinška kampanja oko nje, ona se neće puštati. Sa poslednjeg albuma 2 pesme za koje nisam snimio spot, nije bilo niti jedno puštanje na radiju. Pesme Moj slatki lopove i Još si lipa vilo moja. Mi smo ih svirali par puta i potrudili se oko tih pesama. Potrebno je najmanje 4 meseca da pesma prođe ako nema spot. 4 meseca puta 3 je 12 meseci, cela godina. Ja imam materijala za 10 godina. Srećom, pišem i za druge ljude, tako da neke stvari koje ja radim u ovom trenutku moje karijere meni ne trebaju, a nekome drugom bi to bilo nešto što nema. Najviše se radujem pisanju, zanima me da li mi je stvarno tako kako se osećam. Osećam se da mogu reći nešto o svemu tome skupa, o svome životu na lep način. 

Da li će biti gostiju na koncertu?

Neće, svi smo domaći. U ovom trenutku nismo ništa planirali. Imam jednu malu idejicu, ali neka ostane samo ideja. 

Na čije Vi koncerte volite da odete u našem regionu?

Ima puno stvari. Kada smo zajedno negde, samo čas........dobro pitanje, zaguljeno. 


Koji je to poslednji koncert bio?

Nije bio poslednji, ali je bio dobar, pre par godina gledao sam Stefana Milenkovića u Splitu, bila je dobra svirka. Klape čujem s vremena na vreme. Češće putujem i slušam nego što kući slušam, ja kada dođem kući ja sam socijalno zasićen. Idem ujutru na more, jedini razlog nesporazuma može biti daljinski upravljač. 

Strašno mi se svideo DETOUR, imaju tako dobar, zdrav pop i malu koja peva koja je zvezda. 

Gde ste njih slušali?

U Zagrebu i Splitu. Sve mi je bilo u redu. DA i DA. Pevačica nije lepotica da iskače na način da ima sve, više ima tipološki stone (kao Sofija Vergara ili Eva Mendes). Ima nešto što je unutra živo i  vrlo, vrlo interesantno.   
   
     

Нема коментара:

Постави коментар