четвртак, 7. фебруар 2019.

Trideset godina Bitef teatra: tridesetočasovni multimedijalni događaj – izloženi teatar – izložba u teatru I DALJE U ZAVERI sa pozorišnim duhom




Beograd, 11-12. mart 2019. godine
Autorke izložbe:  Vesna Bogunović i Jelena Stojanović

Teatar na Skveru Mire Trailović, jedna je od ključnih tekovina Beogradskog internacionalnog teatarskog festivala – BITEF-a. Nastao na inicijativu Mire Trailović, u vrlo specifičnom, burnom  i deli¬katnom periodu, svečano je otvoren 3. marta 1989. godine multimedijalnim događajem „Rađanje pozorišta”. Kao najmlađe beogradsko pozorište „koje misli, govori i sporazumeva se jezikom budućnosti“ od nastanka okuplja različite pozorišne grupe, trupe i umetnike kako iz institucionalne, tako i sa alternativne teatarske scene koji deluju u teatru i na pozornici neobične arhitekture koristeći multi-medijske načine izražavanja, s jednim od najvažnijih ciljeva – da podstaknu individualno učestvovanje pojedinca i njegov lični izbor.

Kratko vođenje kroz multimedijalni događaj

„Kada prvi građanin našeg grada, otvori ovo pozorište i preda ga pozorišnim umetnicima i svima onima čijoj tragalačkoj umetnosti odgovara ovaj prostor, neće ga predati meni, danas već veteranu mnogih pozorišnih pokušaja, već pre svega mladima po godinama ili po duhu, svejedno. Kada nas oni koji dolaze prevaziđu maštom, snagom i umećem, biću srećna.“

U rečima upućenim mladosti kojim se u svom govoru Mira Trailović obratila kao naslednicima i daljim radnicima na razvijanju ideja koje su je dovele na Skver, Bitef teatar nalazi polazište za ovaj multimedijalni događaj. Sledeći upravo te ideje, prirodno su se nametnule tri celine prikazane kroz različite segmente i medije: Mira Trailović i koncept Teatra, njegovo predstavljanje javnosti kroz svečanost otvaranja, a potom i sprovođenje tokom trideset godina kroz različita tumačenja i primenjujući široki spektar svojih programskih delatnosti - od tzv. tradicionalne do novih umetničkih vrsta, praksi i procesa. 

Koristeći različita sredstva, a u duhu koncepta koji opstaje u Bitef teatru već trideset godina, pomenute celine biće predstavljene pored grafički oblikovanih panela, svetlosnim instalacijama, audio i video prilozima postavljenim na sceni i u drugim prostorima zgrade. U okviru celine posvećene produkcijama, pored fotodokumentacije i video materijala, pažnja je skrenuta i na segmente koji su često zapostavljeni poput plakata i drugih formi iz domena primenjenih umetnosti. Poseban prostor i tretman dobila je muzika koja je od početka bila prisutna kao neodvojivi deo teatra, a sada dostupna i van samog izvođenja predstave. Kuriozitet, a možda i glavni razlog za višestruku definiciju, je segment sa živim delom postavke u kome će poput eksponata kroz performativni čin biti izloženi/predstavljeni zaposleni i saradnici Bitef teatra.


Нема коментара:

Постави коментар