петак, 6. октобар 2017.

Vensan David - još jedna francuska zvezda saksofona na zatvaranju Belgrade SAXperience festivala


BELGRADE SAXPERIENCE 2017 / Četvrti međunarodni festival saksofona u Srbiji 

SUBOTA, 7. oktobar, 20.00, Svečana sala Skupštine grada Beograda

FROM CLASSICAL TO MODERNITY

Vensan David, saksofon (FRA)
Vincent David, saxophone
Milan Savić, saksofon (SRB)
Milan Savić, saxophone
Uki Ovaskainen, klavir (FIN)
Uki Ovaskainen, piano

Četvrto veče festivala Belgrade SAXperience posvećeno je klasičnoj muzici. Publika će u Svečanoj sali Skupštine grada Beograda imati jedinstvenu priliku da čuje premijeru kompozicije za sopran saksofon i klavir Ognjena Popovića a koju će izvesti saksofonista Milan Savić i Uki Ovaskainen a zatim dela Mocarta, Ravela i Mendelsona koja će izvesti veliki virtuoz i profesor saksofona u Versaju, Vensan David takođe uz pratnju pijaniste Ukija Ovaskainena.

Vensan David, saksofon (FRA)
 
Vensan David je jedan od vodećih saksofonista svoje generacije, koji razvija muzičke i tehničke mogućnosti svog instrumenta. Kao solista je nastupao sa Filharmonijskim orkestrom Radio Francuske, Nacionalnim orkestrom Tuluza, Nacionalnim orkestrom Strazbura, Orkestrom romanske Švajcarske, filharmonijama Helsinkija i Štutgarta, Nacionalnim simfonijskim orkestrom Tajvana, Mornaričkim orkestrom Vašingtona, orkestrom Camerata Aberta iz Sao Paula. Sarađivao je sa mnogim poznatim savremenim kompozitorima, a kao plod te saradnje nastala su dela poput Dialogue de l’ombre double Pjera Buleza, Troisième round Bruna Mantovanija i Trame XIII Martina Matalona. Od 1998. godine je član orkestra Intercontemporain Ensemble pod vođstvom dirigenata kao što su Pjer Bulez, Džonatan Not i Dejvid Robertson. Bio je i član Filharmonijskog orkestra Radio Francuske pod vođstvom Vladimira Spivakova, kao i Orkestra Pariske opere pod vođstvom Džefrija Tejta. Vensan David diriguje, a takođe i komponuje za saksofon. Aktivan je i kao izvođač muzičkih improvizacija (džez, savremena muzika). Osnivač je kvarteta Fireworks (Žan-Šarl Rišar, Stefan Gijom i Batist Erben). Održao je brojne majstorske kurseve širom sveta. U svom radu na Konzervatorijumu u Versaju nesebično se posvećuje podsticanju umetničke radoznalosti kod svojih studenata.
 

Milan Savić, saksofon (SRB)


Milan Savić je diplomirao saksofon na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi Gordana Tudora, a klarinet na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi Ante Grgina. Od 2006. godine radi u Muzičkoj školi Josip Slavenski kao profesor klarineta i saksofona. Kao saksofonista do sada je nastupao i držao majstorske kurseve u zemlji i inostranstvu (Alpen Classica Fest, Italija, Olimpic Saxophone Festival, Grčka), a iza njega je i koncertna turneja u Francuskoj sa pijanistom Ukijem Ovaskainenom. Kao solista je nastupao u Zadužbini Ilije M. Kolarca sa Simfonijskim orkestrom RTS-a, kamernim orkestrom Metamorfozis i Velikim kamernim orkestrom u sali Beogradske filharmonije. Snimao je za Radio Beograd i premijerno izveo kompozicije Ivana Jevtića, Ivana Brkljačića, Ante Grgina, Aleksandra Sedlara i drugih. Milan Savić je direktor Međunarodnog festivala Belgrade SAXperience.

 

Uki Ovaskainen, klavir (FIN)


Uki Ovaskainen je laureat i dobitnik specijalne nagrade Kontemporanea i nagrade publike na takmičenju Premio Haen u Španiji. Redovno nastupa kao solista i kamerni muzičar u Srbiji i širom Evrope. Studirao je na Muzičkoj akademiji Sibelijus u Helsinkiju, na Kraljevskom danskom konzervatorijumu u klasi prof. Hozea Ribere i na solističkom odseku na Visokoj školi za muziku i teatar u Hanoveru u klasi prof. Matija Rekalija. Radio je sa istaknutim umetnicima i pedagozima poput Pnine Salcman, Andraša Šifa, Emanuela Krasovskog, Čarlsa Rozena, Jalija Vagmana i Fua Conga. Ovaskainen je svirao kao solista sa simfonijskim orkestrima Sjelanda i Olborga, nastupao u Koncerthausu u Beču, na koncertima kamerne muzike Bečkog kamernog orkestra. Radio je kao korepetitor Opere Faber u Portugaliji, svirao u okviru profesionalnih orkestara u Danskoj i Srbiji, radio sa profesionalnim horovima i nastupio na preko 200 koncerata na četiri kontinenta sa horom Tapiola. Umetnički je organizator turneje kamerne muzike u Danskoj, koja nosi njegovo ime. Pored toga što je angažovan kao viši umetnički saradnik na Katedri za gudačke instrumente Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu, redovno nastupa sa eminentnim srpskim i inostranim instrumentalistima i pevačima.

Ognjen Popović

Ognjen Popović (Pančevo, 1977) je završio nižu i srednju muzičku školu u rodnom gradu. Studije je nastavio u Štutgartu, a diplomirao i magistrirao na Visokoj akademiji za muziku u Minhenu, u klasi prof. Ulfa Rodenhojzera. Doktorirao je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu 2012. godine. Svirao je širom sveta kao solista i član kamernih sastava. Kao solista je nastupao sa Minhenskom filharmonijom, Evropskim kamernim orkestrom, Radio orkestrom Valensije, Beogradskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom RTS-a, Gudačima Sv. Đorđa i drugima. Od 2002. godine je solo klarinetista Beogradske filharmonije, a iste godine je osnovao ansambl za kamernu muziku Balkanska kamerna akademija. Sa poznatim nemačkim kamernim ansamblom Villa Musica je nastupao na koncertima u Nemačkoj i Španiji, a takođe je snimio i nekoliko CD-a. Popović je umetnički direktor festivala kamerne muzike Classic fest u Pančevu. Od 2015. godine vodi internacionalnu radionicu za klarinet Deliblatska peščara - Čardak. Bio je angažovan i kao gostujući docent na akademiji za kamernu muziku Villa Musica u Majncu. Sa izdavačkom kućom Köbl iz Minhena ima ugovor o štampanju njegovih kompozicija. Od 2010. godine predaje klarinet na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu.

Delo je nastalo početkom 2017. godine, većim delom u Španiji. Komponovano u maniru prepoznatljivom za moja dela, u kojima se prožimaju klasika, džez i tradicionalna muzika. Ime Zamburiñas sam izabrao po istoimenim morskim školjkama, u kojima sam uživao boraveći u Španiji. Te školjke predstavljaju morski specijalitet u tradicionalnoj kuhinji Galicije. Iako napisana za sopran saksofon i klavir, pogodna je i za izvođenje na klarinetu.

Нема коментара:

Постави коментар