BELGRADE
SAXPERIENCE 2017 / Četvrti međunarodni festival saksofona u
Srbiji
SUBOTA, 7. oktobar, 20.00, Svečana sala
Skupštine grada
Beograda
FROM CLASSICAL TO MODERNITY
Vensan
David, saksofon (FRA)
Vincent
David, saxophone
Milan
Savić, saksofon (SRB)
Milan
Savić, saxophone
Uki
Ovaskainen, klavir (FIN)
Uki
Ovaskainen, piano
Četvrto
veče festivala Belgrade SAXperience
posvećeno je klasičnoj muzici. Publika će u Svečanoj
sali Skupštine grada
Beograda imati jedinstvenu priliku da čuje premijeru
kompozicije za sopran
saksofon i klavir Ognjena Popovića a koju će izvesti
saksofonista Milan Savić i
Uki Ovaskainen a zatim dela Mocarta, Ravela i Mendelsona
koja će izvesti veliki
virtuoz i profesor saksofona u Versaju, Vensan David
takođe uz pratnju
pijaniste Ukija Ovaskainena.
Vensan David, saksofon (FRA)
Vensan
David je jedan
od vodećih saksofonista svoje
generacije, koji razvija muzičke i tehničke mogućnosti svog
instrumenta. Kao
solista je nastupao sa Filharmonijskim orkestrom Radio
Francuske, Nacionalnim
orkestrom Tuluza, Nacionalnim orkestrom Strazbura, Orkestrom
romanske
Švajcarske, filharmonijama Helsinkija i Štutgarta, Nacionalnim
simfonijskim
orkestrom Tajvana, Mornaričkim orkestrom Vašingtona, orkestrom
Camerata
Aberta iz Sao Paula. Sarađivao je sa mnogim poznatim
savremenim
kompozitorima, a kao plod te saradnje nastala su dela poput Dialogue
de
l’ombre double Pjera Buleza, Troisième round
Bruna Mantovanija i Trame
XIII Martina Matalona. Od 1998. godine je član orkestra
Intercontemporain
Ensemble pod vođstvom dirigenata kao što su Pjer Bulez,
Džonatan Not i
Dejvid Robertson. Bio je i član Filharmonijskog orkestra Radio
Francuske pod
vođstvom Vladimira Spivakova, kao i Orkestra Pariske opere pod
vođstvom
Džefrija Tejta. Vensan David diriguje, a takođe i komponuje za
saksofon.
Aktivan je i kao izvođač muzičkih improvizacija (džez,
savremena muzika).
Osnivač je kvarteta Fireworks (Žan-Šarl Rišar, Stefan
Gijom i Batist
Erben). Održao je brojne majstorske kurseve širom sveta. U
svom radu na Konzervatorijumu
u Versaju nesebično se posvećuje podsticanju umetničke
radoznalosti kod svojih
studenata.
Milan Savić, saksofon (SRB)
Milan
Savić je
diplomirao saksofon na Akademiji
umetnosti u Novom Sadu, u klasi Gordana Tudora, a klarinet na
Fakultetu muzičke
umetnosti u Beogradu, u klasi Ante Grgina. Od 2006. godine radi
u Muzičkoj
školi Josip Slavenski kao profesor klarineta i
saksofona. Kao
saksofonista do sada je nastupao i držao majstorske kurseve u
zemlji i
inostranstvu (Alpen Classica Fest, Italija, Olimpic
Saxophone
Festival, Grčka), a iza njega je i koncertna turneja u
Francuskoj sa
pijanistom Ukijem Ovaskainenom. Kao solista je nastupao u
Zadužbini Ilije M.
Kolarca sa Simfonijskim orkestrom RTS-a, kamernim orkestrom Metamorfozis
i Velikim kamernim orkestrom u sali Beogradske filharmonije.
Snimao je za Radio
Beograd i premijerno izveo kompozicije Ivana Jevtića, Ivana
Brkljačića, Ante
Grgina, Aleksandra Sedlara i drugih. Milan
Savić je direktor Međunarodnog festivala Belgrade
SAXperience.
Uki Ovaskainen, klavir (FIN)
Uki
Ovaskainen je
laureat i
dobitnik specijalne nagrade Kontemporanea i nagrade
publike na
takmičenju Premio Haen u Španiji. Redovno nastupa kao
solista i kamerni
muzičar u Srbiji i širom Evrope. Studirao je na Muzičkoj
akademiji Sibelijus
u Helsinkiju, na Kraljevskom danskom konzervatorijumu u klasi
prof. Hozea
Ribere i na solističkom odseku na Visokoj školi za muziku i
teatar u Hanoveru u
klasi prof. Matija Rekalija. Radio je sa istaknutim umetnicima
i pedagozima
poput Pnine Salcman, Andraša Šifa, Emanuela Krasovskog, Čarlsa
Rozena, Jalija
Vagmana i Fua Conga. Ovaskainen je svirao kao solista sa
simfonijskim
orkestrima Sjelanda i Olborga, nastupao u Koncerthausu u Beču,
na koncertima
kamerne muzike Bečkog kamernog orkestra. Radio je kao
korepetitor Opere Faber
u Portugaliji, svirao u okviru profesionalnih orkestara u
Danskoj i Srbiji,
radio sa profesionalnim horovima i nastupio na preko 200
koncerata na četiri
kontinenta sa horom Tapiola. Umetnički je organizator
turneje kamerne
muzike u Danskoj, koja nosi njegovo ime. Pored toga što je
angažovan kao viši
umetnički saradnik na Katedri za gudačke instrumente Fakulteta
muzičke
umetnosti u Beogradu, redovno nastupa sa eminentnim srpskim i
inostranim
instrumentalistima i pevačima.
Ognjen Popović
Ognjen
Popović (Pančevo, 1977) je završio nižu i
srednju muzičku školu u rodnom gradu. Studije je nastavio u Štutgartu, a
diplomirao i magistrirao na Visokoj akademiji za muziku u Minhenu, u klasi
prof. Ulfa Rodenhojzera. Doktorirao je na Fakultetu muzičke umetnosti u
Beogradu 2012. godine. Svirao je širom sveta kao solista i član kamernih
sastava. Kao solista je nastupao sa Minhenskom filharmonijom, Evropskim
kamernim orkestrom, Radio orkestrom Valensije, Beogradskom filharmonijom,
Simfonijskim orkestrom RTS-a, Gudačima Sv. Đorđa i drugima. Od 2002.
godine je solo klarinetista Beogradske filharmonije, a iste godine je osnovao
ansambl za kamernu muziku Balkanska kamerna akademija. Sa poznatim
nemačkim kamernim ansamblom Villa Musica je nastupao na koncertima u
Nemačkoj i Španiji, a takođe je snimio i nekoliko CD-a. Popović je umetnički
direktor festivala kamerne muzike Classic fest u Pančevu. Od 2015.
godine vodi internacionalnu radionicu za klarinet Deliblatska peščara -
Čardak. Bio je angažovan i kao gostujući docent na akademiji za kamernu
muziku Villa Musica u Majncu. Sa izdavačkom kućom Köbl iz Minhena
ima ugovor o štampanju njegovih kompozicija. Od 2010. godine predaje klarinet
na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu.
Delo
je nastalo početkom 2017. godine, većim delom u Španiji. Komponovano u maniru
prepoznatljivom za moja dela, u kojima se prožimaju klasika, džez i
tradicionalna muzika. Ime Zamburiñas sam izabrao po istoimenim morskim
školjkama, u kojima sam uživao boraveći u Španiji. Te školjke predstavljaju
morski specijalitet u tradicionalnoj kuhinji Galicije. Iako napisana za sopran
saksofon i klavir, pogodna je i za izvođenje na klarinetu.
Нема коментара:
Постави коментар