|
Posle devet uzbudljivih
festivalskih dana "Epsko putovanje" je završeno. Predstavom Istrebljenje mladog nemačkog
reditelja turskog porekla Ersana
Mondtaga na Velikoj sceni Narodnog
pozorišta završen je 51. Bitef
održan pod sloganom Epic Trip od 22. do 30.
septembra. Pored jednodnevne predstave „Olimp- u slavu kulta tragedije“, ovogodišnji
Bitef 51 po redu ostaće upamćen i po tome što su među sedam predstava u
takmičarskoj konkurenciji, četiri uradila dva reditelja: Jernej Lorenci ("Biblija, prvi pokušaj" i "Carstvo
nebesko") i Ersan Mondtag ("Sneg" i "Istrebljenje").
|
„Olimp- u slavu kulta tragedije“ flamanskog umetnika Jana Fabra u produkciji TRUBLEJN / JAN FABR (BELGIJA) trostruki je pobednik
ovogodišnjeg Bitefa. Stručni žiri (Maria
Ševcova,predsednica, Margaret
Sorenson, Ivana Sajko, Draško Adžić i Igor Koruga) dodelio joj je većinom
glasova Gran-pri "Mira
Trailović", Fabr je jednoglasnom odlukom "Politikinog"
žirija (Dijana Milošević, Iva Milošević,
Borka Golubović Trebješanin, Batić Bačević i Ana Tasić) proglašen za
najboljeg reditelja, a ovo ostvarenje osvojilo je i najviše simpatija publike.
Predstava ISTREBLJENJEPhoto: Jelena Jankovic Photography |
Evo i obrazloženja Stručnog
žirija:
„Predstava impresionira svojom jednostavnošću i jasnoćom, koristeći
minimum napora da prenese maksimum informacija o odnosima među ženama u
društvenom kontekstu sumnje, nadzora i nesigurnosti. To je učinjeno u odnosu na
Iran ali se ne vezuje samo za njega, te stoga poprima širi društveni značaj.
Tekst je hrabar, a njegova fragmentarna struktura i obrasci ponavljanja
povezuju vizuelne i telesne prizore, kao i tehnologiju sa rečima na suptilan i
promišljen način. Fina, tanana gluma u saglasju je sa piscem-rediteljem koji
ovo delo prikazuje iz ženske perspektive – što za savremenu pozorišnu praksu
predstavlja važan korak napred.“
|
A članovi „Politikinog“ žirija izdvajaju:
„Fabrov pozorišni jezik oživljava avangardno nasleđe, eklektični je eho
Artoovog teatra surovosti i i magijske, ritualne prakse. Fabrovu estetiku
karakteriše upadljiva telesnost. Nameću nam se žive skulpture nagih tela
glumaca, ali i odurni komadi odranih životinja, koji grade ritualni prostor.
Dvadesetčetvoročasovno trajanje predstave takođe je u vezi sa ritualnim
aspektom značenja. Rituali podrazumevanju transcedenciju, promenu svesti, što
je proces koji traži predanost kroz vreme. Dug je put otkrivanja arhetipskog u
nama, povratka nama samima, izgubljenima u haotičnosti savremenog sveta.
Fabrova predstava je sredstvo na tom putu, mesto otpora protiv društvene
fragmentacije, isečenosti vremena, raskomadanosti života. "Olimp" je
prostor utopije i područje slobode u vremenu neslobode.“
GLASOVI PUBLIKE
51BITEF17
Amir Reza Kuhestani Photo: Jelena Jankovic Photography |
- Olimp –u slavu kulta tragedije 4,73
- (Sa)slušanje 4,27
- Carstvo nebesko 4,09
Specijalna nagrada "Jovan
Ćirilov" jednoglasno je otišla u ruke iranskog reditelja Amira Reze Kuhestanija, u produkciji POZORIŠNE TRUPE MEHR (IRAN). za njegovu
predstavu "(Sa)slušanje".
Žiri, gosti Bitefa, novinari i
Bitef tim uživali su u svečanoj atmosferi zatvaranja 51. Bitef festivala uz
funky zvuke Soul Kitchen benda i atmosferi domaćina kluba Papalada.
Нема коментара:
Постави коментар