Galerija Canvas u saradnji sa Vladimirom Vasićem priredjuje izložbu radova na papiru Ivana Radovića,nastalih u periodu 1915-1925. Postavku čine dvadeset i pet radova iz privatnih kolekcija.
Izložba će biti otvorena u utorak, 17. oktobra 2017. u 19h u galeriji Canvas.
"Izložba radova na papiru, crteža i akvarela, Ivana Radovića pruža uvid u ranu praksu umetnika, u njegov umetnički i stilski razvoj, naročito tokom eksperimentalne faze koju je artikulisao modulacijom i sintezom forme. Dosadašnja istraživanja okakakterisala su Radovićev opus od 1918. godine do 1925. godine kao period traženja i eksperimenta, koji je umnogome bio rezultat umetnikovog školovanja u dva značajna srednjoevropska umetnička centra, Budimpešti i Pragu (Ćetković 1989, 29; Gvozdenović 2008; Jovanov 2012, 7)...
"Izložba radova na papiru, crteža i akvarela, Ivana Radovića pruža uvid u ranu praksu umetnika, u njegov umetnički i stilski razvoj, naročito tokom eksperimentalne faze koju je artikulisao modulacijom i sintezom forme. Dosadašnja istraživanja okakakterisala su Radovićev opus od 1918. godine do 1925. godine kao period traženja i eksperimenta, koji je umnogome bio rezultat umetnikovog školovanja u dva značajna srednjoevropska umetnička centra, Budimpešti i Pragu (Ćetković 1989, 29; Gvozdenović 2008; Jovanov 2012, 7)...
...Crtež koji je razvijao od ranog perioda postao je značajna metodološka komponenta i odlika Radovićeve umetničke prakse, on je služio kao sredstvo za rešavanje određenih likovnih problema. Radović je finom i eteričnom linijom, koja je oscilirala u intenzitetu i hitroći, ispoljavao ne samo crtačko već i slikarsko osećanje, u ranim studijama linija je istog intenziteta sa ritmom i mekoćom forme (Ćetković 1989, 24)...
... Polazeći od crteža kao značajne metodološke komponente u eksperimentisanju i istraživanju formalnih potencijala slike Radović je pripadao struji srpskih umetnika koji su težili da umetnost oslobode lokalnih vrednosti i usko nacionalnih granica. Do 1925. godine u Radovićevim delima dolazi do vraćanja na unutrašnje zakonitosti slike, krećući se od kubističkih napora, ekspresionizma forme, zatim apstrakcije, pa realističkih portreta i recentnijih pejzaža, on odbacuje ono što je efemerna slučajnost da bi došao do osnovnog izraza sinteze – suštine i novog značaja oblika."
Izložba će trajati do 18. novembra.
Нема коментара:
Постави коментар