Na zatvaranju 49.
BEMUS-a, u petak 20. oktobra u Kolarčevoj zadužbini, nastupiće
Simfonijski orkestar RTS i dirigent Bojan Suđić, a kao
solista će se predstaviti mlada zvezda klasične muzike, ruski violinista
Jurij Revič. Pored kompozicija Paganinija i Prokofjeva, na tom
koncertu biće premijerno izvedeno i novo delo, porudžbina BEMUS-a,
„Matematički san“ Damjana
Jovičina.
Iako ima tek 26 godina,
Jurij Revič koncertira širom sveta od najranije mladosti- u
Karnegi Holu je debitovao 2009, u milanskoj Skali 2013, a zatim
su usledili nastupi i u drugim čuvenim dvoranama kao što su Berlinska
filharmonija i Koncerthaus (Berlin),
Muzikferajn i Koncerthaus u Beču, ciriški
Tonhale, Gevandhaus u Lajpcigu,
Sala Čajkovski u
Moskvi...
Revič je rođen u porodici
muzičara, počeo je da svira violinu u petoj godini, a u sedmoj je upisao
Centralnu muzičku školu pri Moskvskom konzervatorijumu. Kasnije je studije
nastavio kod Pavela Vernjikova u Beču, gde i danas
živi.
Šta očekujete od
narednog gostovanja na BEMUS-u?
Nije prvi put da dolazim u
Srbiju, zahvalan sam na svim prilikama za nastupe koje mi se pružaju. Drago mi
je što se vraćam u Beograd, radujem se sledećem koncertu i još jednom susretu sa
vašom publikom. Grad mi se veoma dopada, ima bogat muzički život i visok
kvalitet muzičkog školovanja.
Sa kojim izazovima se
susreće solista u Paganinijevom Koncertu za violinu i orkestar br. 2 koji ćete
svirati u Beogradu?
Koncert predstavlja veliki izazov za izvođača, tehnički je vrlo zahtevan. Najpoznatiji je po svom poslednjem stavu “La Campanela“, svetski poznata melodija koja je aranžirana veliki broj puta za različite instrumente i ansamble, korišćena u filmovima, kao melodija za zvono na mobilnim telefonima itd. Veliko je iskušenje za muzičara kada treba da svira tako poznatu kompoziciju koja je izvedena mnogo puta. Izazov je uneti nešto novo, pokazati svoju individualnost i muzikalnost, a u isto vreme ostati skoncentrisan na tehničke aspekte izvođenja. Drugi stav koncerta je zaista lep, lirski, u njemu violina, na neki način, imitira ekspresivnost ljudskog glasa.
U kojoj vrsti
muziciranja najviše uživate- solističkoj, kamernoj, nastupima sa
orkestrom?
U Nemačkoj najviše nastupam
sa orkestrom i na resitalima, najčešće kao član dua, to je moja strast. Volim da
komponujem, kao i da izvodim novu muziku, uživam da radim sa kompozitorima na
njihovim novim delima.
Нема коментара:
Постави коментар