Na današnjoj konferenciji za
medije održanoj u Zvezdara teatru,
dok je napolju dosadna kiša zasipala slučajne prolaznike (predviđanja su sa po
60 l/m2) direktor pozorišta Dušan
Kovačević i dizajner Slavimir
Stojanović Futro govore o redizajnu vizuelnog identiteta Zvezdara teatra. Od kada se ova
pozorišna kuća odvojila do UK Vuk 1984.
prolazila je kao i cela zemlja kroz turbulentna vremena.
„Možda publika ne zna, ali u
periodu od 2000.-2012. tretirani smo kao divlja gradnja“, u tonu koji
zvuči šaljivo, a to nije započinje Dušan
Kovačević i nastavlja: „Nema više pozorišnog života kao nekad.
Glumci sa snimanja dolaze na predstave i opet odlaze na snimanja. Mnogi će,
bojim se, u toj trci da izginu. Ovo pozorište počiva na igri glumačkih zvezda.
Jedna od njih Danilo Bata Stojković nastupao je ovde više od 1100 puta. Mnogi
su svoje najzvezdanije trenutke ovde načinli. Pozorište, kao i svaka kuća,
treba da ima svoj sopstveni identitet. Posle rada u Ateleju, već 30 godina sam
u ovoj kući.“
Pa je, pored građeviskih radova,
rešio da je renovira i dizajnerski. Tu reć preuzima Slavimir Stojanović Futro konstatacijom da realno ne veruje da je
tu. Da pretoči u dizajn duh sredine. Predstave su uglavnom satirične, a igraju
se dugo, te su tako evergrin. On svedoči o decentnom radu u cilju da se svi ovi
zahtevi sublimiraju u vizuelnom identitetu Zvezdara teatra. Da se, onaj star 33
godine, osveži i pročisti, radi preciznije komunikacije i suočenja s novim
tehnoligijama:
„Zvezde su u se u prethodnom
logotipu nalazile između slova, koja su tako konstruisana da su međusobno
stvarala zvezdice. Uzeo sam ih i napravio novi, s četvorokrakim zvezdama na
nebu, kao sinonim za Zvezdaru, kraj grada u kome se Zvezdara teatar nalazi. Kao
sinonim za glumačke zvezde na pozorišnom nebu, hit predstave sa pet zvezdica. Kompozicija
zvezdica smišljeno je napravljena u dekonstruktivističkom maniru,da bi se
minimumom grafičkih elemenata, dobila metafora zvezdanog neba i nepredvidiva
lucidnost pozorišne umetnosti. Simboli dobro podnose i umanjenja i uvećanja. Slova
su čitljiva, osnova je sfont Sugo. Logotip, istovremeno, odlično funkcioniše i u ćiurilici
i u latinici, u pozitivu i negativu, u vertilkalnim ili horizontalnim kompozicijama diktiranim
prostorom za njegovu primenu. Tipografski dokumantaristički karakter, koji unosi
satiričnu notu duguje monospejs fontu Decima Mono Round. Sistem boja je smešten
u tamniju gamu, čiji zagasiti pastelni tonovi sugerišu ranovrsnost programa i
daju dramatičnost kompletnom estetskom utisku. Grafički sistem čine tanki
linijski beli okvir. Dizajn istovremeno deluje i savremeno i arhaično. Osmislio
sam i slogan „Galaksija legendarnih trenutaka““.
Dizajn je potpun, kako oznake na samoj zgradi , tako i
detalji u enterijeru. Dizajn ćete primetiti i na plakatima, repertoaru, ulaznicama
i svemu onome s čim se Zvezdara teatar obraća publici.
Redizajniran je i Internet sajt Zvezdara teatara.
Slavimir Stojanović rođen je
u Beogradu 1969. godine. Srednju
dizajnersku školu u Beogradu, Odsek ambalaža pohađao je od 1984 do 1987.godine.
Školovanje je nastavio na Fakultetu
primenjenih umetnosti u Beogradu, smer Grafičke
komunikacije, kod profesora Miloša
Ćirića, (diplomirao je posle mnogo društvenih lomova i ličnih preispitivanja juna 2017. godine). Pohađao je jednogodišnje studije na Visokoj školi za dizajn, Univerziteta u
Geteborgu, kod profesora Hansa
Kristera Eriksona.
Od 1993 do 1999. nalazi se na
poziciji regionalnog dizajn-direktora u marketing agenciji “S Team Bates Saatchi & Saatchi Belgrade”. Nastavlja karijeru u
Ljubljani, prvo u regionalnom ogranku “S
Team Bates Saatchi & Saatchi”, potom kao umetnički direktor u
agencijama “Kompas Design” i “Arih Advertising”, da bi 2003. godine osnivao
dizajn-studio “Futro – Creative Service
Unit”.
Godine 2006 osniva dizajn-studio “Futro ICB – Design & Branding” u
Beogradu, lajfstajl brend „Futro”
(2012.) “Slavimir Stojanović Design
Studio” (2014.).
Eksperimentisao je sa
tipografijom, advertajzingom, dizajnom, produkt dizajnom, pop kulturom, artom,
za šta je pokupio preko 300 međunarodnih
nagrada i priznanja. Njegovi radovi pronaći ćete u Muzeju reklame i plakata u Hamburgu, Muzeju plakata u Varšavi i Centru Pompidu u Parizu....
Partner je u brending agenciji Designis, kreativni direktor u advertajzing agenciji Communis DDB, a
ujedno i predaje kao gostujući profesor na Novoj
akademiji umetnosti u Beogradu.
Kada smo izašli iz Zvezdara
teatra kiša je još padala, iz restorana je dolazio nostalgični miris pasulja, a
sa zgrade nam se smešio novi dizajn.
Нема коментара:
Постави коментар