уторак, 24. октобар 2017.

Zvezdara teatar- redizajn Galaksije legendarnih trenutaka




Na današnjoj konferenciji za medije održanoj u Zvezdara teatru, dok je napolju dosadna kiša zasipala slučajne prolaznike (predviđanja su sa po 60 l/m2) direktor pozorišta Dušan Kovačević i dizajner Slavimir Stojanović Futro govore o redizajnu vizuelnog identiteta Zvezdara teatra. Od kada se ova pozorišna kuća odvojila do UK Vuk 1984. prolazila je kao i cela zemlja kroz turbulentna vremena. 


„Možda publika ne zna, ali u periodu od 2000.-2012. tretirani smo kao divlja gradnja“, u tonu koji zvuči šaljivo, a to nije započinje Dušan Kovačević i nastavlja: „Nema više pozorišnog života kao nekad. Glumci sa snimanja dolaze na predstave i opet odlaze na snimanja. Mnogi će, bojim se, u toj trci da izginu. Ovo pozorište počiva na igri glumačkih zvezda. Jedna od njih Danilo Bata Stojković nastupao je ovde više od 1100 puta. Mnogi su svoje najzvezdanije trenutke ovde načinli. Pozorište, kao i svaka kuća, treba da ima svoj sopstveni identitet. Posle rada u Ateleju, već 30 godina sam u ovoj kući.“ 


Pa je, pored građeviskih radova, rešio da je renovira i dizajnerski. Tu reć preuzima Slavimir Stojanović Futro konstatacijom da realno ne veruje da je tu. Da pretoči u dizajn duh sredine. Predstave su uglavnom satirične, a igraju se dugo, te su tako evergrin. On svedoči o decentnom radu u cilju da se svi ovi zahtevi sublimiraju u vizuelnom identitetu Zvezdara teatra. Da se, onaj star 33 godine, osveži i pročisti, radi preciznije komunikacije i suočenja s novim tehnoligijama:



„Zvezde su u se u prethodnom logotipu nalazile između slova, koja su tako konstruisana da su međusobno stvarala zvezdice. Uzeo sam ih i napravio novi, s četvorokrakim zvezdama na nebu, kao sinonim za Zvezdaru, kraj grada u kome se Zvezdara teatar nalazi. Kao sinonim za glumačke zvezde na pozorišnom nebu, hit predstave sa pet zvezdica. Kompozicija zvezdica smišljeno je napravljena u dekonstruktivističkom maniru,da bi se minimumom grafičkih elemenata, dobila metafora zvezdanog neba i nepredvidiva lucidnost pozorišne umetnosti. Simboli dobro podnose i umanjenja i uvećanja. Slova su čitljiva, osnova je sfont Sugo. Logotip, istovremeno, odlično funkcioniše i u ćiurilici i u latinici, u pozitivu i negativu, u vertilkalnim  ili horizontalnim kompozicijama diktiranim prostorom za njegovu primenu. Tipografski dokumantaristički karakter, koji unosi satiričnu notu duguje monospejs fontu Decima Mono Round. Sistem boja je smešten u tamniju gamu, čiji zagasiti pastelni tonovi sugerišu ranovrsnost programa i daju dramatičnost kompletnom estetskom utisku. Grafički sistem čine tanki linijski beli okvir. Dizajn istovremeno deluje i savremeno i arhaično. Osmislio sam i slogan „Galaksija legendarnih trenutaka““.


Dizajn je potpun, kako oznake na samoj zgradi , tako i detalji u enterijeru. Dizajn ćete primetiti i na plakatima, repertoaru, ulaznicama i svemu onome s čim se Zvezdara teatar obraća publici. 






Slavimir Stojanović  rođen je u Beogradu 1969. godine. Srednju dizajnersku školu u Beogradu, Odsek ambalaža pohađao je od 1984 do 1987.godine. Školovanje je nastavio na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, smer Grafičke komunikacije, kod profesora Miloša Ćirića, (diplomirao je posle mnogo društvenih lomova i ličnih preispitivanja juna 2017. godine). Pohađao je jednogodišnje studije na Visokoj školi za dizajn, Univerziteta u Geteborgu, kod profesora Hansa Kristera Eriksona.

Od 1993 do 1999. nalazi se na poziciji regionalnog dizajn-direktora u marketing agenciji “S Team Bates Saatchi & Saatchi Belgrade”. Nastavlja karijeru u Ljubljani, prvo u regionalnom ogranku “S Team Bates Saatchi & Saatchi”, potom kao umetnički direktor u agencijama “Kompas Design” i “Arih Advertising”, da bi 2003. godine osnivao dizajn-studio “Futro – Creative Service Unit”.

Godine 2006 osniva dizajn-studio “Futro ICB – Design & Branding” u Beogradu, lajfstajl brend „Futro” (2012.) “Slavimir Stojanović Design Studio” (2014.).

Eksperimentisao je sa tipografijom, advertajzingom, dizajnom, produkt dizajnom, pop kulturom, artom, za šta je pokupio  preko 300 međunarodnih nagrada i priznanja. Njegovi radovi pronaći ćete u Muzeju reklame i plakata u Hamburgu, Muzeju plakata u Varšavi i Centru Pompidu u Parizu.... 

Partner je u brending agenciji Designis, kreativni direktor u advertajzing agenciji Communis DDB, a ujedno i predaje kao gostujući profesor na Novoj akademiji umetnosti u Beogradu



Kada smo izašli iz Zvezdara teatra kiša je još padala, iz restorana je dolazio nostalgični miris pasulja, a sa zgrade nam se smešio novi dizajn. 


Нема коментара:

Постави коментар