Gojko
Božović, pisac i glavni urednik Arhipelaga,
učestvovao je u programima upravo završenog Sajma knjiga u Geteborgu.
Gojko
Božović je tokom boravka na Sajmu knjiga u Geteborgu učestvovao u radu
konferencije o izazovima savremenog izdavaštva. Važan aspekt konferencije o
izdavaštvu predstavljala su pitanja novih medija, marketinga u izdavaštvu, kao
i izdavaštva za decu. Učesnici konferencije zaključili su da u najvećem broju
evropskim zemalja postoje slični parametri u kojima se kreće izdavačka
industrija koja kao svoje ključne izazove prepoznaje promenjeni javni i
medijski prostor, marginalizaciju kulture, kao i susret klasičnog izdavaštva s
novim medijima.
Boraveći
na Sajmu knjiga u Geteborgu, Gojko Božović je imao radne sastanke sa vodećim
švedskim i norveškim izdavačima, s predstavnicima Švedskog saveta za kulturu,
kao i s literarnim agencijama iz Švedske, Norveške, Danske, Brazila, Francuske,
Nemačke, Italije i Poljske.
Sajam
knjiga u Geteborgu je glavni regionalni sajam knjiga za celu Skandinaviju i na
njemu su prisutni najveći izdavači, literarne agencije i druge akteri iz
izdavačke industrije iz Švedske, Norveške, Danske, Finske, Islanda i Farskih
ostrva. Značaj ovog odlično organizovanog i veoma posećenog sajma knjiga je
tako veliki da on privlači profesionalce iz cele Evrope, kao i veliki broj
literarnih agenata iz Severne i Južne Amerike, kao i iz Azije.
Pored
veoma zapaženog izložbenog dela, Sajam knjiga u Geteborgu, koji je jednim delom
otvoren za publiku, podrazumeva i preko 400 profesionalnih programa – od
konferencija, panela i seminara o savremenom izdavaštvu, književnosti i
medijima, preko serije predavanja do susreta s velikim skandinavskim i svetskim
piscima.
Posebnu
pažnju profesionalne publike Sajma knjiga u Geteborgu, pored konferencije o
izazovima pred kojima se izdavaštvo nalazi danas, privukla je konferencija pod
nazivom Kako medije ponovo učiniti velikim
na kojoj su učestvovali neki od vodećih evroipskih novinara i stručnjaka za medije.
Нема коментара:
Постави коментар