понедељак, 9. март 2020.

Obeležen 8. mart u Pančevu izložbom “Šta se krčka?” Jane Adamović


U nedelju, 8. marta u prostorijama agencije KomunikArt u Pančevu otvorena je strip izložba “Šta se krčka?” autorke Jane Adamović, na kojoj je ova umetnica predstavila svoj autorski rad u nekoliko tematskih celina. Ovom izložbom galerija KomunikArt je obeležila Dan žena, u skladu sa programskom orijentacijom usmerenom ka promovisanju i povećanju vidljivosti autorki u savremenom stripu.

 “Odabrali smo 8. mart jer sam htela da se poigram stereotipima o tome kako društvo doživljava jednu uzornu ženu, damu, a šta je zapravo ono čime mi želimo da se bavimo, ili čime ja želim da se bavim. Htela sam da pokažem šta ja zapravo krčkam i kuvam, umesto da stvarno kuvam u kuhinji. Ako je ženi mesto u kuhinji, onda treba znati da je ceo svet naša kuhinja i možemo tu da pravimo šta god hoćemo”, objasnila je Jana Adamović koncept izložbe.

Po njenom mišljenju, položaj strip autorki se drastično poboljšava. 

I dalje postoji momenti seksističkih predrasuda, uglavnom od strane publike i onih koji se ne bave stripom, jer žena u stripu ima baš mnogo. Ima predrasuda, ali se ta pozicija poboljšava zahvaljujući raznim inicijativama, poput ove koju je inicirala agencija KomunikArt”.



Prošle godine, Jana Adamović je odlikovana i velikim inostranim priznanjem - Ordenom umetnosti i književnosti u rangu viteza u ambasadi Republike Francuske. 

“Iako se orden dodeljuje ljudima za životno delo, za koje sam ja još mlada, to sam doživela kao njihov podsticaj da nastavim da stvaram. To me vrlo stimuliše jer ja više reagujem na ohrabrenja, iako se ponekad javlja inat kad vam neko kaže da ne možete. Lepo je za promenu čuti da možete i da vredite”, kaže strip autorka.

Jana Adamović je ilustratorka i strip autorka iz Beograda. Sarađivala je sa francuskim izdavačem “Editions Delcourt” kao crtačica i koloristkinja na sedam izdanja. Kratke stripove objavljuje u Srbiji, Hrvatskoj, Makedoniji i Nemačkoj, a strip albume u Francuskoj, Španiji, Italiji i Holandiji. Trenutno sarađuje s američkim izdavačem Dark Horse. Dobitnica je više nagrada za strip i karikaturu. Učestvuje na mnogim grupnim, a imala je i četiri samostalne izložbe. Autorka je kolektivne izložbe “Ona se Budi / BD Egalite” strip autorki iz regiona i Francuske koja govori o kreativnom stvaralaštvu te položaju žena u devetoj umetnosti. Izložba je nastala u saradnji sa Francuskim institutom u Beogradu 2018. godine, a obišla je Beograd, Novi Sad, Ljubljanu i Zagreb. U oktobru 2019. odlikovana je francuskim ordenom viteza Reda umetnosti i književnosti.

Foto: KomunikArt

Нема коментара:

Постави коментар