петак, 6. март 2020.

POSLASTICE ZA LJUBITELJE MUZIKE I RASKOŠNE SCENSKE RADNJE



Opera Volfganga Amadeusa Mocarta DON ĐOVANI

Velika scena Opere i teatra Madlenianum

13. mart 2020. u 19:30 časova



Prva koprodukcija Narodnog pozorišta u Beogradu i Opere i teatra Madlenianum Mocartova opera Don Đovani igra se u martu sa novom podelom, u ulozi Dona Elvire igra sopran Katarina Jovanović, Dona Ana je Bijana Jovanović, a u ulozi Leporela pojaviće se Sava Vemić. Predstavu u petak, 13. marta diriguje Ana Zorana Brajović. Nastupaju i hor, balet i orkestar Narodnog pozorišta u Beogradu. Predstavu je pre tri godine prvo na scenu Narodnog pozorišta, a potom i Madlenianuma postavio reditelj Alberto Triola, scenografiju je radio Ticijano Santi, dok je kostimograf bila Katarina Grčić Nikolić, na obe premijere je dirigovao italijanski dirigent Marko Boemi. 


Ana Zorana Brajović je stalna dirigentica Opere Narodnog pozorišta u Beogradu, u kojoj je prisutna od 1994. godine. Započela je karijeru kao pijanista, diplomirala je klavirski odsek u klasi Mirjane Šuice Babić, odsek za teoriju i magistrirala dirigentski odsek u klasi maestra Jovana Šajnovića.


U Narodnom pozorištu u Beogradu, počela je karijeru kao dirigent i prvi put dirigovala Mocartovu Čarobnu frulu, kao najmlađi dirigent koji je stao za pult Opere u Beogradu. Dobila je Oktobarsku nagradu za dostignuća u muzičkoj umetnosti, 1995. godine, kao najmlađi kandidat.


Na takmičenju „Boris Hristov“ 2000. godine u Sofiji, osvaja prvu nagradu za najbolje izvođenje i korepeticiju. Školske 2003/04, dobila je Fulbrajtovu stipendiju u okviru koje se usavršavala na Peabody konzervatorijumu u Baltimoru, u klasi prof. Gustava Meiera.


U saradnji sa Simfonijskim radio horom i orkestrom, 2003. godine snimila je kompakt disk sa svitom Aleksandra Kostića Deus Absconditus.


Učestvovala je na koncertu Millenium Stage u Kenedi centru u Vašingtonu. Dirigovala je svetsku premijeru (2006. god.) opere o Nikoli Tesli Ljubičasta vatra Džona Gibsona, u Narodnom pozorištu u Beogradu, a iste godine, u saradnji sa muzičarima Metropolitan teatra", učestvovala je na Bruklinskom festivalu muzike u Njujorku. Radila je u Operi u Baltimoru i Vašingtonu.


Redovni je gost Simfonijskog orkestra Radio televizije Srbije. U saradnji sa Sarajevskom filharmonijom, 2011. godine dirigovala je Giselle u Sarajevskom teatru.


Sa Rosinijevom predstavom Seviljski berberin, 2011. godine obeležila je 20. godina umetničkog rada. Od septembra 2014, do septembra 2016. godine obavljala je funkciju v.d. direktora Opere. 


Katarina Jovanović već dvadesetičetiri godine zauzima važno mesto u evropskoj umetničkoj muzici, čemu svedoče njene mnogobrojne nagrade kao i zvanje Viteza umetnosti i književnosti francuske vlade. Nastupa u koncertnim dvoranama, na operskim scenama i festivalima Beograda, Oranža, Londona, Brizbejna, Pariza, Čikaga, Berlina, Peralade... 


Katarina Jovanović je diplomirala i magistrirala u Beogradu i usavršavala se u Londonu na čuvenoj Gildhol školi za muziku. Studirala je klasično pevanje kod Irine Arsikin, Rudolfa Pirneja, Dženis Čepman, Dženin Reis. Pohađala je majstorske radionice Tomasa Kvasthofa i Dmirtija Hvorostovskog. Učila je i od Grejema Džonsona, Ditriha Fišera Diskaua i Radmile Bakočević.  


Među ulogama koje je tumačila izdvajaju se Violeta Valeri, Tatjana, Lina (Stifelio), Leonora (Trubadur), Norma, Margareta, Mimi, Aida, Amelija (Bal pod maskama), Dona Ana, Vitelija, Grofica Almaviva, Elektra (Idomeneo), Madalena (Andrea Šenije), Boginja Kali (Dve glave i devojka) itd.


Sarađivala je sa umetnicima kao što su Dejvis, Elder, Ešenbah, Rostropovič, Višnjevskaja, Domingo, Kazadesus, Mersije, Radulović, Manof, Dukro, Fonten, Bouman, Mula, Raimondi, Sinadinović, Kinka, Žebeljan, Stefanović, Jovanović...  


Snimala je za Bibisi, Frans 2 i 3, ARTE, Meco, itd.


2000. godine Katarina Jovanović je snimila svoj prvi disk sa pijanistom Brunom Fontenom i klarinetistom Floranom Eoom za Transart Lajv. Sledeći disk snimila je 2011. za Naksos sa Žan Klodom Kazadesusom i Nacionalnim orkestrom iz Lila. Ovaj snimak Bizeovih dela je izabran za cd meseca časopisa Gramofon. Bio je i na godišnjoj listi najboljih snimaka odabranih od strane Bibisi magazina. 


Katarina Jovanović je bila umetnička direktorka Opere Narodnog pozorišta u Beogradu. Vanredni profesor je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, gde predaje solo pevanje, već trinaest godina. Već nekoliko godina intenzivno sarađuje i nastupa u zemlji i inostranstvu, sa pijanistom i profesorom Dejanom Sinadinovićem u okviru Memon Dua. Osim koncerata posvećenih repertoaru solo pesme, ovaj umetnički duo drži zajedničke majstorske radionice u Kini, Francuskoj i Srbiji.


Katarina Jovanović je dobitnica Granprija (prve nagrade) i nagrade publike na takmičenju Montserat Kabalje, Nagrade za najboljeg mladog umetnika UMUS-a itd. Takođe je bila finalista takmičenja OPERALIA - Plasido Domingo u Vašingtonu. Dva puta je nominovana za najvažniju francusku muzičku nagradu Viktoar de la muzik. 


Biljana Jovanović, sopran, rodjena je 1993. godine u Čačku. Posle Srednje muzičke škole, Osnovne akademske i Master studije završava u klasi vanr. prof. Katarine Jovanović na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Za vreme studija, nastupa na mnogim koncertima u Zadužbini Ilije M. Kolarca, SKC-u, Beogradskoj filharmoniji, Sava Centru.


2017. godine ispred Instituta za umetničku igru i reditelja Aleksandra Nikolića učestvuje kao solista u predstavi Metamorfoze II i Žan Pol Mara - stradanje i ubistvo. Iste godine postaje član operskog studija Narodnog pozorišta u Beogradu, pod mentorstvom prvakinje beogradske Opere dr. Sofije Pižurice, a ubrzo nakon toga dobija ulogu soliste u baletu Kraljca Margo gde saradjuje sa maestrom Vesnom Šouc. U medjuvremenu, postaje dobitnik Prve nagrade na Medjunarodnom takmičenju pevača "Lazar Jovanović" pod pokroviteljstvom Kulturnog elementa.


Master studije završava ulogom Dona Ane iz opere Don Đovani. Aktivni je član Organizacije JENEJART-a, koju predvode vokalni pedagozi Jasmina Trumbetaš, prvakinja beogradske opere, Jelena Vlahović, prvakinja beogradske opere i Aleksandar Nikolić, reditelj.


2018. godine na Velikoj sceni Narodnog pozorišta debituje u opereti Slepi miš J. Štrausa u ulozi Rozalinde, i predstavama tekućeg repertoara (Suor Angelica, Rigoleto

U junu 2019. godine, nakon 60 godina od poslednjeg izvodjenja, u premijernoj podeli Konjovićeve opere Koštana, pod dirigentskom palicom Ane Zorane Brajović i u režiji Juga Radivojevića, na Velikoj sceni Narodnog pozorišta debitovala je u ulozi Stane, i dobila kritiku da je kao mladi solista važan oslonac ove opere. (Zorica Kojić, "Danas" 2019.)


Sava Vemić (bas), dolazi iz Beograda gde se školovao prvo u muzičkoj školi ”S. S. Mokranjac”, a potom na Fakultetu muzičkih umetnosti u Beogradu i od 2014-2017 usavršava se u operskom studiju Metropoliten opere u Njujorku. 


U sezoni 2019/2020 nakon Verdijevog Don Karla nastavlja da nastupa kao gost u Pariskoj operi operama Adriana Lekuvrer (Princ Bulion) i Rigoleto (Monterone) gde će biti od aprila do jula 2020. Naredne sezone očekuju ga nastupi u minhenskom Gertnerplac teatru gde će nastupiti kao kralj Enriko VIII u Donicetijevoj operi Ana Bolen, kao Sarastro u Mocartovoj Čarobnoj fruli, kao Gremin u Evgenije Onjeginu. Takođe nastupiće sa Bostonskim simfonijskim orkestrom u Šostakovičevoj operi Ledi Magbet koju će snimiti Dojčegramofon. U septembru 2021 godine nastupiće i u svetskoj premijeri nove opere u Briselu u teatru “La Monnaie”.


U 2018/19 sezoni nastupio je kao Sarastro u Mocartovoj Čarobnoj fruli u Novom nacionalnom teatru u Tokiju, zatim u ulozi Smrti u Ulmanovoj operi Car Atlantisa u operi Sevilje, u Pariskoj operi (Bastilja) u Šostakovičevoj operi Ledi Magbet gde ga i u narodnoj sezoni očekuju nove uloge u operama Verdija (Don Karlo i Rigoleto) i Čilee (Adrijana Lekuvrer).


U 2017/18 sezoni Sava Vemić je nastupio kao Gremin u Onjeginu P. I. Čajkovskog u Havajskoj operi, zatim je debitvao na festivalu “Aix en Provence” u Francuskoj kao Lakej u Štrausovoj operi Ariadne na Naksosu i na ”Verbier” festivalu u Švajcarskoj kao Sparafućile u Verdijevom Rigoletu i kao Kino u Čileovoj Adrijani Lekuvrer kojom je dirgovao Valeriji Gergijev. U 2016-17 sezoni, Vemić debituje kao Visoki sveštenik u Veridijevom Nabuku u Metropoliten operi pod vođstvom Džejms Livajna. Sa Bostonskim simfonijskim orkestrom mladih peva Gremina (Evgenije Onjegin). U Karnegi holu nastupa kao bas solo u Hajdnovoj Lord Nelson misi i u Nacionalnom teatru Gvatemale debituje kao Sparafućile (Rigoleto). U 2015-16 sezoni, Sava Vemić je pevao Grofa Rodolfa u Belinijevoj Mesečarki u produkciji Metropliten studija i Džulijard teatra kritički hvaljenog u Njujork Tajmsu. U Karnegi holu je pevao bas solo u Mocartovoj Krunidbenoj misi. Ulogu Ernesta u Donicetjevoj operi Parizina pevao je sa Operskim orkestrom Njujorka u Rouz teatru kao i ulogu Ser Volter Releja u Donicetijevom Robertu Deverou sa kojom je i debituje u Karnegi holu 2014. godine. Iste godine na letnjem festivalu u Tel Avivu je pevao Osmina u Mocartovoj Otmici iz Saraja. Svoj operski debi imao je 2013. god. u ulozi Sarastra u Mocartovoj Čarobnoj fruli u Madlenianumu u Beogradu. 


Pored opera Sava Vemić nastupa kao solista u koncertnim vokalno instrumentalnim delima i takođe izvodi resitale (Njujork, Bruno Valter auditorijum 2017, 2016 i 2015, kao i solo resital u galeriji SANU u Beogradu 2011 god.)


Sava Vemić osvajao je brojne nagrade na različitim internacionalnim i domaćim pevačkim takmičenjima među kojima su prve nagrade na Opera Indeks i Greda Lisner takmičenjima u Njujorku, drugu nagradu na Loren L. Zahari takmičenju u Los Anđelesu, finalista Belvedere takmičenja u Moskvi i Portofino takmičenja u Italiji, prva nagrada na takmičenju “Petar Konjović” u Beogradu itd.

Нема коментара:

Постави коментар