6. i 7. mart
2020. u 19:30 časova, Velika scena Madlenianuma
U martu mesecu imamo izuzetnu priliku da ugostimo jedno
bosansko-hercegovačko pozorište, čuveni Kamerni teatar 55 iz Sarajeva i
njegov ansambl sa predstavom Sjećaš li se Doli Bel, po kultnom
tekstu Abdulaha Sidrana, u režiji i adaptaciji našeg reditelja Kokana
Mladenovića; dramaturg je Vedran Fajković, kostimografkinja i
scenografkinja Adisa Vatreš Selimović, kompozitorka Irena Popović,
inspicijent Senad Bešić i producent Mirza Muzurović. Predstava
koja je premijerno postavljena 2019. godine je već učestvovala na sedam
takmičarskih festivala i na njima osvojila 40 nagrada, kako za predstavu u
celini, tako i u različitim kategorijama, za režiju, muziku, scenografiju, a i
glumci su pojedničano dobili nagrade, a najviše Emir Hadžihafizbegović,
koji je osvojio i „Zoranov brk“, što je svakako preporuka da se predstava
pogleda. Publika u Srbiji je predstavu mogla da vidi na festivalima „Dani Zorana
Radmilovića“ u Zaječaru i na Jugoslovenskim pozorišnim susretima u Užicu, a u
Beogradu će moći da je vidi 6. marta 2020. u 19:30 na našoj Velikoj sceni, a
zbog velikog interesovanja obezbedili smo još jedan termin 7. marta. U
predstavi igraju: Emir Hadžihafizbegović, Gordana Boban, Mirsad Tuka, Tatjana
Šojić, Davor Golubović, Elma Juković, Muhamed Hadžović, Admir Glamočak, Sabit
Sejdinović, Amar Selimović, Saša Krmpotić, Sin Kurt.
SJEĆAŠ LI SE DOLI BEL je priča o iskrenoj boli prve ljubavi, o neminovnom
odrastanju, te o ogoljivanju jednog utopističkog društvenog sistema u koji su
mnogi slepo verovali, i u kojeg su se, nažalost, razočarali. Priču posmatramo
iz perspektive Sabahudina Zolja, svima nama više poznatog kao Dino, ali iz
današnjeg vremena, kroz višedecenijsku distancu kaleidoskopski profiltrirane
kutije sećanja, koja se, na samom početku predstave simbolički i otvara, te nas
vrtoglavo, kao na vrteški, nosi u jedno vreme kojeg više nema, među ljude koji
nisu tu. I svega tu ima. I boli, i užitka, i tuge, i radosti, pesme i suza. I
sve je prekriveno jednom patinom prošlosti o kojoj mnogi još sanjaju a drugi je
kunu. Svaki novčić ima tri strane. SJEĆAŠ LI SE DOLI BEL otvara tako mnogo
pitanja, pokreće tako mnogo tema, da bi za odgovoriti na njih bila potrebna još
jedna knjiga, još jedna predstava, još jedan tekst. Ovako, suočeni sa tim
emotivnim uraganom sećanja, možemo samo prepustiti se bujici, i zajedno sa svim
likovima, otići na jedno daleko, daleko putovanje u prošlost i dozvoliti sebi da
i sami malo 'preberemo kutije sećanja'. Ko zna kakve se sve tamo drangulije
kriju?
Kokan
Mladenović, reditelj, rođen u Nišu, 30.aprila 1970. Godine
1977. primljen u Savez pionira Jugoslavije i pobijedio na takmičenju „Čitalačka
značka“. Nakon smrti J.B. Tita, 4.maja 1980. godine, upisao se u knjigu žalosti
odmah posle učiteljice, kao predsednik razredne zajednice. Od 1981-1983.
trenirao fudbal u FK „Proleter“ iz sela Donja Vrežina, a od 1983-1988, branio
za omladinski tim „Radničkog“ iz Niša. Radio kao pionirski instruktor, bio
urednik časopisa „Instruktor“, kucanog na matricama i umnožavanog u 500
primjeraka na geštetneru. Dva puta nosio Saveznu štafetu mladosti, dva puta bio
na radnim akcijama i dva puta predstavljao grad Niš, kao mladi pesnik, na
Festivalima bratstva i jedinstva. Završio Srednju glumačku školu u Nišu, u
klasi Mime Vuković Kurić. Za vrijeme studija pozorišne režije na FDU u Beogradu,
u klasi Miroslava Belovića i Nikole Jevtića, izdržavao se radeći kao novinar
studentskog lista Pressing. Režirao stotinjak pozorišnih predstava. Ima ćerku.
Stanuje u Beogradu. Živi u Jugoslaviji.
Emir Hadžihafizbegović
rođen je 20.08.1961. u Tuzli. Osnovnu
i srednju školu završio je u Tuzli. Akademiju scenskih umetnosti u Sarajevu upisuje 1982. godine
i diplomira 1986. godine u klasi profesora docenta Emira Kusturice. Nakon diplomiranja živi i radi u Sarajevu. Bio je
asistent, docent i profesor na predmetu gluma na Akademiji za pozorište i film
u Tuzli. Jedno vreme je bio savetnik za kulturu federalnog premijera, da bi i
sam postao Ministar kulture i sporta za kanton Sarajevo u trajanju od 5 godina.
2012. postaje prvak Kamernog teatra 55, da bi 2016. godine postao i njegov
direktor. U svom umetničkom radu ostvario je 63
igrana filma od kojih su mnogi dobitnici svetskih nagrada. Za 25 godina rada u
teatru. na filmu i u ostalim medijima ostvario je preko 100 raznih uloga, blizu
40 pozorišnih premijera i 2500 predstava je izveo pred publikom. Filmovi koje
je radio osvojili su prestižne svetske nagrade na internacionalnim festivalima,
filmske projekte je radio u celoj regiji, dobitnik je 15 internacionalnih
filmskih nagrada širom sveta.
Autor
je četiri samostalna projekta koja je napisao, režirao ih i u njima igra glavne
uloge. Sa njima je obišao skoro ceo svet. U toku je prevođenje njegovih
autorskih projekata na turski, katalonski i slovenački jezik.
Kamerni
teatar 55 osnovao je
1955. godine u Sarajevu veliki pozorišni reditelj, producent i teoretičar,
Jurislav Korenić, u traganju za novim teatarskim izrazom, te iz potrebe za
drugačijim teatarskim profilom od onoga koji je preovladavao u većini pozorišta
tadašnje Jugoslavije. Taj novi, inovativan i tragalački pristup u teatarskoj
produkciji predstavljao je stremljenje prema evropskoj avangardi toga vremena.
Tokom godina,
ovaj teatar je stekao veliki ugled koji je prevazišao granice Bosne i
Hercegovine kao teatar visokih umetničkih standarda sa izuzetnim glumačkim
ansamblom. U proseku oko 13.000 ljudi tokom godine pogleda predstave teatra, a
kapacitet dvorane Kamernog teatra je 160 mesta. Predstave igraju u svim
zemljama regiona kao i u drugim državama Evrope.
Sa svojim isturenim scenskim
prostorom kojeg s tri strane okružuje publika (tzv. ‘thrust stage’) Kamerni
teatar 55 ima privilegiju da može uspostaviti intimniji odnos sa svojom
publikom za razliku od klasičnih scena sa tzv. rampom. Ta intimnost se manifestovala
na najemotivniji način tokom rata devedesetih godina prošlog veka. Ljudi su u
ogromnom broju dolazili na predstave i događaje pod svetlošću sveća u Kamerni teatar
55 koji je postao hram duhovnog otpora i ozdravljenja za sve ljude bez obzira
na njihovo versko i nacionalno poreklo. Sva dešavanja u Kamernom teatru bila su
prepuna posetilaca, uprkos opasnostima po život sa kojima su se suočavali.
Danas, nakon
gotovo šest decenija postojanja, Kamerni ima stalni ansambl od 20 glumaca, ali i
gostujuće umjetnike, tako da tu često rade vrhunski glumci, reditelji, pisci i
umetnici koji nisu direktno vezani za teatar, kako domaći tako i internacionalni.
Svoju ulogu teatar vidi u pomirenju i približavanju naroda, te u uspostavljanju
saradnje i razmene sa kolegama u drugim zemljama i kulturama.
Нема коментара:
Постави коментар