уторак, 29. јун 2021.

I KONFERENCIJA ZA MEDIJE POVODOM ODRŽAVANJA 54. I 55. BITEFA/DVOSTRUKO IZDANJE BITEFA NA IVICI BUDUĆNOSTI

 

 No Nature No Future


U Beogradu je održana prva konferencija za medije povodom najave dvostrukog, 54. i 55. izdanja Bitefa, koje će se održati od 13. do 25. septembra ove godine. Da podsetimo, zbog nemogućnosti da se Bitef 2020. godine održi u punom kapacitetu, ove godine će se održati dvostruko izdanje sa većim brojem predstava od uobičajenog. U glavnom programu festivala će biti prikazano četrnaest predstava iz Francuske, Belgije, Nemačke, Slovenije, Hrvatske, Srbije, Irana, Meksika, Austrije i Čilea. Naglasak se stavlja i na ekološku održivost pozorišta.

Tematski fokus festivala koji će se održati pod sloganom Na ivici budućnosti će biti na konceptu  ekološke krize i posthumanizma, u kontekstu sveta koji bi trebalo da bude manje antropocentričan. To je vizija sveta nastala, između ostalog, i iz svesti o globalnoj ekološkoj krizi, te mogućoj kataklizmi, a što su, takođe teme festivala. Usko povezan sa tematskim je i estetski (formalni) fokus festivala. On se bavi dehumanizacijom tela izvođača u različitim oblicima – kroz koreografske postupke, svetlosne i video efekte, preko odsustva izvođača, njihovog digitalnog prisustva, do upotrebe robota i dronova na sceni.  

Na konferenciji za novinare u Skupštini Grada Beograda su govorili umetnički direktor Bitefa Ivan Medenica, direktor Bitef teatra Miloš Latinović, Sekretar za kulturu Grada Beograda Ivan Karl, direktor Gete instituta Frank Bauman i Ataše za kulturu pri Francuskom institutu i Francuskoj ambasadi Katrin Fodri. Festivalu će prethoditi  dve predstave u dva dana prologa (obe u produkciji ili koprodukcijiI BDP-a). Predstava mladig slovenačkog reditelja Žige Divjaka Pluća bavi se preispitivanjem treba li praviti decu na ovako prenaseljenoj i sjebanoj planeti. Iz  sinergije Meksika, Čilea i Austrtije dolazinam predstava koja tematizuje probleme ekologije – Kilimatski plesovi u kojoj se apostrofiraju i neke firme koje su s njom u zavadi.  Kombinacija koja stiže iz e Belgije i Irana Opčinio sam te sagledavaće svari iz ugla drona, preispitujući pitanja digitalnog nadzora. Redovni učesnik Rimini protokol organizuje skup naučnika bez njih-Konferenciju odsutnih. Ko će ih zameniti ostaje na vama da otkrijete, a komad se realizuje kao franšiza.  Višnjak u Višnjaku Bobe Jeličića u zoom formatu gledaćete iz kreveta ili uživo, već kako vam se ćefne. Srbija je zastupljena sa više komada no što pamtimo u skorija vremena, čime se potvrđuje bitefovski uticaj na prestoničke teatre.

Program Bitefa možete pogledati OVDE 

               

Otvarajući konferenciju za medije, direktor Bitef teatra Miloš Latinović je izrazio uverenje da će Bitef, kao jedan od najvažnijih pozorišnih festivala u Srbiji i Evropi, i ove godine opravdati epitet jednog od najznačajnijih kulturnih događaja, uopšte. On je istakao da jee ovo poravnavajući period u kojem sumiramo između željenog i mogućeg.  A  to u brojevima iznosi 14 predstava. 
              
  Govoreći o odluci da se ove godine održi dvostruko izdanje festivala, Sekretar za kulturu Grada Beograda Ivan Karl, istakao je da će predstojeći Bitef biti jedan od specifičnijih (zbog uslova u kojima je realizovan), ali i jedan od najatraktivnijih u dugoj istoriji festivala. Konstatovao je kako je trud Bitef tima prepoznat, pa je za potrebe ovog izdanja opredeljen značajno veći  budžet nego inače.        
Umetnički direktor Bitefa Ivan Medenica je predstavio koncept dvostrukog izdanja i predstave glavnog programa, koje potpisuju neki od najznačajnijih autora i trupa evropskog i svetskog teatra poput Tomasa Ostermajera, Filipa Kena, Rimini protokola, Vima Vandekejbusa i drugih. Medenica je posebno skrenuo pažnju na napore Bitef tima da,  shodno tematskom fokusu 54. i 55. Bitefa, uloži napore u pravcu ekološki svesnog delovanja i predstavio konkretne eko-odgovorne mere u realzaciji festivala, ali i najavio veliku međunarodnu konferenciju na temu ekologije koja će se održati u okviru bogatog pratećeg programa festivala. Svoje izlaganjee završio je i provokativnim pitanjem da ako ovako nastavimo da li će nam se budućnost uošte desiti.

Gospodin Frank Bauman je izrazio zadovoljstvo zbog toga što će nemačko pozorište ponovo biti adekvatno zastupljeno na Bitefu i to, između ostalog, baš predstavom Neprijatelj naroda Tomasa Ostermajera, koja izaziva snažne reakcije u svakoj sredini u kojoj gostuje.  Zanimljivo je i to da će glumci diskutovati sa publikom (zanimljivo znog moguće jezičke barijere), a da barijere naročito u prvim redovima neće biti ka nekim drugim uticajima, te je posavetovao da se obuče starija odeća. Predstavu je okarakterisao kao „pod punom parom“, sa živom muzikom i životinjama, bučnu i raznobojnu. 

Gospođa Katrin Fodri je govorila o dve francuske predstava na ovogodišnjem festivalu, Fleš i Farm Fatal i izrazila zahvalnost umetničkom timu Bitefa što je odabrao dela nekih od najoriginalnijih umetnika francuskog govornog područja, Filipa Kena i Franka Vigrua. Farm Fatal je duhovita predstava, izražene likovnosti, dok je Fleš sasvim različita, kombinacija instalacije i performans.

Vizuelni identitet  festivala, koji je realizovala agencija McCann Beograd, baziran je upravo na neizvesnosti u kojoj živimo, pokušavajući da je prikaže na način da ne bude nužno zastrašujuća, već intrigantna.

Festival su tradicionalno podržali Sekretarijat za kulturu Grada Beograda  (45 miliona dinara) Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije, Gete Institut i Francuski Institut u Beogradu. Partner i prijatelj Bitefa je i ove godine I&F Grupa, u okviru koje posluje i McCann Beograd, kreativna agencija festivala. Partneri festivala i ove godine su Erste Bank a. d. Novi Sad i dugogodišnji prijatelj festivala Coca-Cola Hellenic Srbija.Bitef je festival sa najvećim budžetom, zahvaljujući i sponzorima, što se svakako očituje i na visokom nivou kvaliteta samog programa. 

Нема коментара:

Постави коментар