Prvenac Petera Magata vodi nas u Slovačku, godina je 1944. Mlada
Eva radi u fabrici granata čiji je vlasnik bogati i arogantni Bar. Njen je plan
je da pogne glavu i preživi dok joj se muž Džek ne vrati iz rata.
Iznenada Džek se
pojavljuje u selu, pošto je dezertirao iz jedinice nemačkih kolaborista. Nada
se da on i Eva mogu da se vrate svom starom životu, ali stvari su se promenile.
Igrom sudbine, i ženakoja je bila svedok njegovog
dezeterstva, zavodljiva i nestalna Ket dolazi u selo. Ona zna Džekove tajne i
spremna je da učini sve da preživi.
Ali tu nije kraj njegovih i Evinih problema. Policajac Hanaček
i pripadnik tajne policije Nemet drže sve konce i manipulišu ljudima u selu.
U ovom filmu nijedan lik nije crno-beli. Filme je slovačko
islandska koprodukcija i na engleskom je jeziku.
Peter Magat, perspektivni mladi reditelj, snimio je nekoliko
epizoda češke krimi TV serije Specialisté (The Specialists) i kratke filmove:
One Man Show (2010), In the Dark (2011), koji je nagrađen na filmskom festivalu
nezavisnih filmskih stvaralaca Indie (independent), The Coat (2012) i Wee King
of Nowhere (2016). Malo kraljevstvo (2019) je njegov prvi dugometražni igrani
film.
Razgovor sa glumicom Klarom Muci i rediteljem Peterom Magatom
Kako ste došli do scenarija za film?
Prva ideja je došla iz pozorišta, tu priču je izvodio jedan putujući
plesni ansambl po imenu Epik. Pokušali su od toga da naprave film ali nije im
se dopalo kako su neki reditelji to pokušali da pretoče na platno, tako da su
mene kontaktirali.
Ovo vam je prvi film, ali je zaista velik. Kako je došlo do
te produkcije između Slovačke i Islanda?
Kada je ovaj scenario došao do mene, producenti su mi rekli da su
uložili toliko vremena i truda u njega, ali da nemaju dovoljno novca. Pokušao
sam da napravim nešto od resursa koji su već postojali, iskoristili smo kostime
i scenografiju koju smo već imali. Ja sam radio na televiziji i putovao sam po
celoj Slovačkoj godinama, tako da sam već znao koje lokacije mogu da
iskoristim. Island je bio umešan i pre nego što sam ja došao, autori i reditelj
tog ansambla su prvo kontaktirali Islanđanina koji je radio muziku.
Zanimljivo je što ste rekli da je sve krenulo od plesnog
ansambla, jer sve u filmu deluje kao jedna velika koreografija, to se vidi u
mizanscenu.
Znali smo da hoćemo da postignemo određeni nivo stilizacije, zbog čega
se oseća da film nije potpuno prirodan, ima te koreografije.
Klara, kako ste se vi našli u ovom filmu? Vaša uloga je vrlo
specifična, imali ste dosta mesa za rad.
To je bio tipičan put za strane produkcije, zvao me je agent na kasting
i poslali su mi par scena. Dobila sam sve ključne scene unapred, tako da sam i
pre snimanja imala luk tog lika u glavi, jer nismo imali toliko vremena za
probe, baš je bilo intenzivno snimanje i zbog nedostatka finansija smo morali
da budemo disciplinovani. Moj lik je komplikovan za rad utoliko što je imala
različite motivacije konstantno, ja sam se uvek mučila sa time šta su tačno
njene motivacije. U jednom trenutku radi za naciste, u drugom za pobunjenike,
pitala sam se da li su njeni odnosi sa muškarcima pravi ili je u pitanju
manipulacija. Bilo je zanimljivo razmišljati kako, gde, šta pokazati.
Da li ostajete u međunarodnim vodama?
Imala sam dosta uloga u međunarodnim produkcijama, ali nikad nije bila
ovako zahtevna i velika. Ovaj lik je pokretač, zato je bio mnogo zanimljiviji
za igru. Nadam se da će biti još ovakvih uloga i filmova.
Država: Slovačka,
Island / Slovakia, Iceland, 2019
Žanr: Drama /
Drama
Program: FEST 48
Trajanje: 108’
Režija: Peter
Magat
Scenario: Ewen
Glass
Uloge:
Alicia Agneson,
Brian Caspe, Mark Fleischmann
Fotografija: Juraj
Chlpik
Montaža: Anton
Fabian
Muzika: Valgeir
Sigurðsson
Producentis: Tomas
Chadim, Zuzana Chadimovám, Branislav Chlpik, Gerhard Rupp
Produkcija: FilmFrame, Orchestra, Up & Up
productions
Filmografija: 2019
Malá ríša / Little Kingdom / Malo kraljevstvo
Нема коментара:
Постави коментар