среда, 6. новембар 2019.

XXV Festival autorskog filma (FAF)




Nema bojazni od moralne dekadencije – čuva se stvaralačka snaga

Na uvodnoj konferenciji koja se danas održala u Kombank dvorani, najavljen je jubilarni XXV Festival autorskog filma koji zvanično počinje 22. novembra i traje do 30. novembra.

O vizuelnom identitetu i glavnom programu govorili su: Srdan Golubović, predsednik Saveta Festivala koji je ujedno i otvorio konfereciju,Srđan Vučinić, umetnički direktor Festivala kao i Stefan Ivančić, selektor programa “Hrabri Balkan” i član Saveta Festivala.   
Program ove godine čini devedest filmova, dok glavni program donosi dvadeset i četiri ostvarenja od kojih će se dvanaest takmičiti za Gran Prix nagradu ‚‚Aleksandar Saša Petrović’’.  

Filmovi koji će se takmičiti su: „Pritka“ K. Balagova, „Od sutra počinjem da“ I. Markovića, W. Linfenga  , „Vatra će doći“ O. Laksea, „Beli, beli dan“ H. Palmasona, „ Martin Eden“ P. Marčela, „ Priča o tri sestre“ E. Alpera, „ Asimetrija“ M. Nešković, „Devica avgusta“ J. Trueba, „ Present.Perfect“ S. Zua, „ Naše majke“ C. Dijaza, „ Mačka u zidu“ V. Kazakove, M. Mileve, „ Moj jutarnji smeh“ M. Đorđevića.



Konferenciju je zvanično otvorio Srdan Golubović, koji je ovo izdanje Festivala autorskog filma opisao kao najintrigantnije  i najraznolikije do sada. 

Vizuelni identitet   ovogodišnjeg  festivala posvećen je maštovitom hipnotičkom svetu Dušana Makavejva čiji kratki filmovi će biti prikazani na Festivalu autorskog filma.


Film "Parazit" otvara 25. izdanje Festivala autorskog filma u Kombank dvorani 22. novembar od 19h (Velika sala). Karte su u prodaji od 6. novembra na blagajni Kombank dvorane.




Na današnjoj konferenciji predstavljen je glavni takmičarskiprogram i glavni program van konkurencije, kao četiri specijalne projekcije. Ove godine je akcenat  na mladim neafirmisanim autorima sa potencijalom da budu prepoznati i nagrađivani od strane velikih evropskih filmskih festivala. U tom kontekstu predstavljena su dva domaća filmska ostvarenja „ Asimetrija“ Maše. Nešković i „ Moj jutranji smeh“  Marka Đorđevića u kojem se poslednji put pojavljuje Nebojša Glogovac. Najavljena je koprodukcija srpsko-kineskog filma „ Od sutra, počinjem da“ I. Markovića, W. Linfenga . 

Stefan Ivančić je između ostalog izdvojio islandski film “Beli, beli dan” H. Palmasona, koji je učestvovao na Nedelji kritike u Kanu i koji je islandski predstavnik za  nominaciju  Oskar.


Umetnički direktor Srđan Vučinić je najviše pažnje posvetio filmu “Pritka”  K. Balagova čiji osobeni stil zapadni kritičari opisuju kao poeziju surovosti ili poeziju jeze. Turski film “ Priča o tri sestre” E. Alpera pobrao je najveće simpatije na Sarajevo Film Festivalu ( SFF) i  osvojio nagradu za najbolju režiju. Film “Vatra će doći” , O. Laksea je vizuelno silovita priča o dramaturgiji neminovnosti sudbine.

Festival autorskog filma od ove godine uvodi nagradu “Gordan Mihić” za najbolji scenario kao stalnu nagradu Festivala. Ponekad se perspektiva naših autora zadržava u granicama našeg podneblja, ali Mihić ruši te granice i jedan je od najznačajnijih scenarista Evrope, istakao je Srdan Golubović.

Ovogodišnji kanski pobednik “ Parazit” reditelja Bong Džo-hoa svečano otvaraXXV Festival autorskog filma 22. novembra u 19 časova u Velikoj sali Kombank dvorane, dok film “ Talaso” Žiljema Nikloa zatvara festival 29. novembra.

Prodaja ulaznica za projekcije filmova glavnog programaXXV . Festival autorskog filma u Kombank dvorani počinje u sredu 6. novembra, dok će prodaja ulaznica za ostale bioskope početi od 14. novembra.Naravno, posle festivale sledi i FAF na bis.

Glavna lokacija festivala ove godine biće Kombank dvorana, a festival će se održavati i u Domu omladine Beograda, Dvorani Kulturnog centra Beograda, bioskopu „Fontana“, bioskopu „Vlada Divljan“, Domu kulture Studentski grad, bioskopu Art Kolarčeva Zadužbina, kao i u bioskopu „Dragan Nikolić“.



Filmski festivali ili borba za podmlađivanje publike




MEDIA desk Srbije u partnerstvu sa Festivalom autorskog filma organizuje radionicu i predavanje na temu razvoja publike filmskih festivala. Događaj će se održati 25. i 26. novembra u Kombank dvorani (Konferencijska sala).

Događaj uključuje predavanje Filmski festivali ili borba za podmlađivanje publike i radionicu na temu razvoja festivalske publike. Učesnici događaja saznaće više o mogućim tehnikama, strategijama i promenama koje jedan filmski festival može da primeni da bi povećao svoju publiku i privukao mlade gledaoce.

Predavač i vođa radionice je Marcin Pienkowski koji je od 2016. godine umetnički direktor Internacionalnog filmskog festivala New Horizons u Vroclavu – najvećeg filmskog događaja u Poljskoj (sa 130.000 ulaznica u 2019. godini). Pienkowski je predavač, istoričar filma i urednik i koautor nekoliko knjiga o filmovima (Billy Wilder, African American Corner, Documentary Methods in Film). Između 2011. i 2015. bio je potparol i direktor PR-a i marketinga IFF New Horizons, Američkog filmskog festivala i bioskopa New Horizons u Vroclavu – najvećem bioskopu u Evropi. Radio je kao komunikacijski ekspert za mnoge poljske filmske produkcije, uključujući renomirane umetničke filmove kao i uspešne blokbastere. Takođe je šef Asocijacije Distribution of New Horizons.

Predavanje će se održati u ponedeljak, 25. novembra, a radionica 26. novembra. Broj učesnika na predavanju i radionici je ograničen. 

Prijavljivanje za radionicu i predavanje vrši se preko email adrese: info@media.kreativnaevropa.rs do 20. novembra. Pored imena i prezimena, u prijavi naglasiti da li se prijavljujete za predavanje i/ili radionicu. 



Većina filmskih festivala u svetu pati od teško izlečivih bolesti – starenja gledaoca i nedostatka priliva nove publike. Šta da radimo kada moramo da se borimo za svakog gledaoca sa celom industrijom zabave, uključujući VoD divove poput Netfliksa i velike muzičke događaje? Da li je to unapred izgubljena bitka? Ne! Ali moramo promeniti svoj pristup i odreći se nekih navika. Međunarodni filmski festival New Horizons u Vroclavu (jugozapadna Poljska) povećao je svoju publiku za 30 procenata u poslednje 3 godine (trenutno gotovo 130 hiljada gledalaca) i privukao generaciju vrlo mladih gledalaca. To je bila posledica promene marketinške strategije i korišćenja novih kanala komunikacije, promena u programu festivala, stvaranja transparentnije i fleksibilnije strukture događaja, doslednog tehnološkog razvoja i stvaranja osecćaja zajednice među gledaocima. Razvoj festivala je dinamičan, trajan i komplikovan proces – ne možete se bojati promena, često radikalnih. Najgore što se može dogoditi festivalskom ili drugom filmskom događaju je nedostatak rasta – zaustavljanje, a to je najčešće posledica nedostatka izmena, proisteklih iz rutine, straha ili kratkovidnosti, što je možda i najopasnije. Tokom predavanja biće predstavljene najvažnije promene koje smo napravili u produkciji, programiranju, promociji i komunikaciji festivala, uključujući i one koje nisu uspele (bez grešaka, razvoj nije moguć) i one koje tek planiramo da sprovedemo – jer ne možemo i ne želimo da se zaustavimo.

Нема коментара:

Постави коментар