Na današnjoj konferenciji za medije, prisutnima su se
obratili: montažer Radivoje Raša Andrić , glavna glumica filma „Martin
Eden“ Džesika Kresi, reditelj filma
„Mezostajun“ Ivan Ramljak, ekipa filma „Who the Fuck Are you?“, kao i ekipa
filma „Pun mjesec“.
Radivoje
Raša Andrić je objavio dobitnicu nagrade „Marko
Glušac“ za najbolju montažu, koja je ove godine pripala Mariji Šarac za rad na filmu „Asimetrija““ Maše Nešković, i biće
dodeljena 28. novembra pred projekciju u 19h u Kombank dvorani.
Andrić je obrazložio odluku da se nagrada
dodeli montažeru na početku karijere, „u
punoj stvaralačkoj snazi“, kako bi se ohrabrili i podstakli mladi umetnici.
Džesika
Kresi se
osvrnula na svoj rad na filmskoj adaptaciji Džeka Londona, „Martin Eden“ Pijetra Marčela, koji je njena prva važnija
fimska uloga. Kresi se prethodno bavila filmskom produkcijom i distribucijom,
ali Marčelo je smatrao da je podobna za ulogu baš zato što nije profesionalna
glumica, jer je glavnu junakinju zamislio kao naivnu i nevinu, kao i da Kresi
poseduje „karakternu autentičnost“ potrebnu da se uspešno iznese.
Dodala je da ima tremu, da joj
srce jako kuca jer joj je ovo druga pres konferencija i da je lično potpuno
drugačija od lika koji tumači. Džesika nam je poverila i to da je produktivni Pijetro Marčelo (dvanaestak filmova) već
odavno kibicova ovo Londonovo delo, koje deluje čudesno u živopisnom italijanskom
bekgraundu.
Džesika je takođe dodala da je film nakon
premijere u Veneciji imao uspešan bioskopski život – u italijanskim bioskopima
je imao premijeru već 4. septembra, a
kasnije i u njenoj rodnoj Francuskoj, kao i Nemačkoj. Posebnu pažnju
italijanske javnosti izazvala je nagrada za najboljeg glumca na festivalu u
Veneciji koju je osvojio Luka Marineli, iako je bilo očekivano da će pripasti
Hoakinu Feniksu za ulogu Džokera.
Film se bavi životom siromašnog, mladog
čoveka koji u kontaktu sa bogatom i lepom devojkom (a to je Džesika Kresi) reši da se obrazuje i da postane pisac. I
pored mnogih prepereka, njega entuzijazam
ne napušta.
Predano piše, odbijaju ga, ali on ne gubi nadu. Susreće se i sa
svetom političkih manipulacija ali mu ne podleže. Vidi već propast socijalizna
jer je u kolizij sa evolucijom i ljudskom prirodom, a zanemaruju individuu
(slično fašizmu).
Ivan
Ramljak se osvrnuo na svoj kratki film „Mezostajun“
koji se bavi kontrastom između turističkih mesta na Jadranskoj obali leti i
zimi. Ističe da je bio šokiran onim što je video van turističke sezone – mesta
koja u poptunosti zamru, do te mere da nijedan ugostititeljski lokal nije
otvoren. Konkretno radi se o Korčule a na zimsku sliku nalepio je letnje zvuke.
Time je istakao mrtvilo primorskih
gradova zimi, jer meštani nemaju interes da se tokom tih par meseci bave nečim
drugim.
Dodaje da mu je primarno bilo bitno da
ljudi iz Hrvatske i iz primorskih mesta shvate šta se dešava i reaguju na to,
zbog čega mu je drago što je bio prikazan i dobro primljen u svim ovim
mestima.Osvrnuo se i na mogućnosti finansiranja eksperimentalnog filma u
Hrvatskoj, dodavši da je dobio određena sredstva iz fonda Hrvatskog
audivizualnog centra namenjenog upravo
eksperimentalnom filmu kao i da je deo sredstava dobio od Kino
Otoka. Film će biti premijerno prikazan
27. novembra u 17h u Kombank dvorani.
Ekipa filma „Who the Fuck Are You“ predvođena
rediteljkom Marinom Radmilac
najavila ga je kao „crno-belu, psihodeličnu, pank dramu“, dodavši da prikazuje
iskustvo maničnog poremećaja, te se poigrava sa realnošću, tako da nikada nije
jasno šta je stvarnost.
Film je sniman sa malim budžetom i glavnom
ekipom od četiri stalna člana, koji su morali da rade više poslova i da se lako
prilagode svakoj situaciji. Takođe, ističu da je film sniman na javnim
lokacijama (upadom u voz, aerodrom) gerila stilom, tačnije bez dozvole, što je
po rečima ekipe, dalo dodatnu energiju procesu. . Subverzivni čin, ali
pričekajmo da ga vidimo u bioskopima.
Scenarista i glavni glumac filma , Kormoran Strajk ističe da je primarno pozorišni glumac, te da
se filmom pretežno bavi kao montažer, ali da ga je jedinstvenost projekta
uverila da glumi, pored pisanja. Premijera filma zakazana je za 28. novembar u
19h, u Dvorani Kulturnog centra.
Reditelj fima „Pun mjesec“ Nermin Hamzagić istakao je zadovoljstvo
što film ima premijeru na FAF-u, na kome je već gostovao sa svojim kratkim
filmovima. Ekipa filma ističe da se njihov film bavi problemom korupcije koji
je bitan za bosansko-hercegovački kontekst , iako nije jedinstven za njega.
Dodaju da se „Pun mjesec“ osvrće na to šta
se desi kada društveni problem postaje ličan, kao i na odluke koje je pojedinac
primoran da napravi u posebnim okolnostima. Dvanest osoba smestili su u
policijsku stanicu i snimili šta se dešava u toku jedne noći kad su okupljeni i
primorani na interakciju.
Osvrću se i na probleme produciranja
dugometražnih filmova, mladih ali uveliko poznatih autora u Bosni i
Hercegovini, koji teško dobijaju sredstva, budući da BiH nema filmski centar,
već samo fond u sklopu Sarajevo Film Festivala.
Navode i izazove, ali prednosti snimanja sa
malim budžetom, zbog koga je film nastao „primarno iz ljubavi“, tačnije na
posvećenosti ekipe koje je verovala u projekat i dala sve od sebe, uprkos
niskim ili nepostojećim honorarima. Premjera filma u Sarajevu zakazana za 30.
novembar a ekipa filma se nada široj bioskopskoj distribuciji. Beogradska
premijera zakazana je za 27. novembar u 19h u Dvorani Kulturnog centra, a biće
održan i razgovor sa autorima.
Нема коментара:
Постави коментар