Premijera predstave Mnogo
buke ni oko čega Vilijama
Šekspira u režiji Ive Milošević
biće održana u četvrtak 28. novembra u 20h na Sceni „Ljuba Tadić“
Jugoslovenskog dramskog pozorišta.
Na današnjoj pres konferenciji,
prvoj od tri u nizu (JDP, BDP, NPB) dramaturg Miloš Krečković nas je upoznao sa činjenicom da je ovo delo Šekspir
sačinio negde na sredini svog stvaralaštva (1598.), kao jednu od tri „sunčanih“
komedija. Radnja bi se mogla sažeti na susret dva sveta; mladići, vojnici posle
pobede kreću na zasluženi odmor na Siciliju i tamo susreću devojke:
„Dakle, mala nuklearna ekslozija hormona, dve različite ljubavne priče
sa sličnim ishodom, ali i sprega intriga i spletki, dobronamernih, ali i duboko
zlonamernih, umalo zlokobnih, tamni i svetli tonovi, motivi tragedije u
komediji.“
Iva Milošević,
koja potpisuje adaptaciju i režiju kaže da komad vidi kao pitanje ljubavi,
danas i onda, sa upitanošču postoji li strah od ljubavi i zašto?
„U svetu brze potrošnje trošimo i ljude, a sve u potrazi za srećom.
Lutamo i tražimo identitet, kreiramo slike o sebi u ovoj narcističkoj kulturni,
krijemo se iza izgrađenih fasada. Ključno pitanje je možemo li da prepoznamo
drugo biće i da dopremo do njega. Čovek može da odluči kako će da živi, ali
okolnosti mogu da ga iznenade. Rešenje je prepustiti se nizvesnosti. Ljubavi
treba težiti!“
U predstavi igraju Radovan
Vujović, Marko Janketić, Miodrag Dragičević, Marko Baćović, Milena Vasić,
Milica Gojković, Srđan Timarov, Joakim Tasić, Bojan Lazarov i Milica Sužnjević.
Scenograf je Gorčin Stojanović, kostimograf Maria Marković Milojev a kompozitor
Vladimir Pejković.
Srđan Timarov
kaže da je komliment stati pred Šekspira.
Milena Vasić u
komadu pronalazi pitanja slobode, osoba auteničnih i slobodnih, koji ne
razumeju „one druge“, njihove stereotipe
i strahove.
Milica Gojković smatra da treba istražiti šta je to sve
potrebno da se dogodi čoveku da se prikaže ranjiv, željan ljubavi, a naše vreme doživljava koa ružno i
manipulativno.
Jokaim Tasić igra
Klaudija, rattnika koji kopa po sebi, kroz promene koje njegov lik doživljava.
Reč opet uzima dramaturg Miloš Krečković i rečima Alfreda
Hičkoka „da je film dobar kao što je negativac u njemu uverljiv“ najavljuje
Don Huana kojeg tumači Miodrag Dragičević koji kaže:
„Najgore je nemati petlju da budeš ono što si, onda si propustljiv
uticajima poput gline, a lično imam averziju prema takvim ljudima!“
Reprize predtave su 1, 12. i 14. decembra.
IVA MILOŠEVIĆ O PREDSTAVI
U Mnogo buke ni oko čega nalazim kopču
sa našim vremenom, na prvom mestu, kada je reč o okolišanju oko lјubavi,
svesnom i nesvesnom, pojedinačnoj ili udruženoj težnji za komplikovanjem
ostvarenja lјubavnog odnosa. Pitam se da li danas u čoveku preovlađuju strah,
cinizam, odustajanje od potrage za lјubavlјu, umesto sna i vere u nju. Naročito
me rastužuje utisak koji sam stekla kada su u pitanju mladi lјudi, koji su u
godinama kada institucija braka može postati opsesija ili pak izazivati veliku
odbojnost. Ne mogu da se otmem dojmu da potrošački svet guši otvorenost bića
prema onoj pravoj, spontanoj, besramno romantičnoj lјubavi koju kanališe
priroda, a ne civilizacijski kanoni. Čini mi se da je današnji čovek postao
ovistan o brzoj i kontinuiranoj potrošnji iskustava, doživlјaja i razmene sa
drugim bićima.
Ishitreno odbacujemo drugog, kao iznošen komad garderobe,
krivo uvreni da smo upoznali i primili sve što on ima da ponudi. Skloniji smo
da se prepustimo nekakvom bezbednom plutanju kroz oprezne i oskudne emotivne
razmene, bez sveobuhvatnog zanosa.
U ovoj, današnjoj globalnoj kulturi
samoživosti, samookrenutosti i narcisoidnosti, ljudi svoju fragilnost i čežnju
za romantičnim iskustvima počinju sve češće da kriju od drugih, zatomljuju
duboko u sebi, pretvarajući se tako u nekakve ježeve koje je nemoguće nežno
pomilovati. A čini mi se da sve to proističe iz činjenice da je ljubav nešto
neizvesno, svojevrsna zona rizika, a pri tom je ona, paradoksalno, najveći
izvor života.
Fotografija sa predtsave: Nenad Petrović
DELA VILIJAMA ŠEKSPIRA U JDP:
• KRALJ
LIR, reditelj Mata Milošević (1952);
• ROMEO I
JULIJA, reditelj Mata Milošević (1954);
• MAGBET,
reditelj Mata Milošević (1956);
• RIČARD
III, reditelj Tomislav Tanhofer (1961);
• HAMLET,
reditelj Mata Milošević (1962);
• SAN
LETNJE NOĆI, reditelj Miroslav Belović (1964);
• HAMLET,
reditelj Stevo Žigon (1971);
• OTELO,
reditelj Stevo Žigon (1977);
• KRALJ
LIR, reditelj Paolo Mađeli (1979);
• OLUJA,
reditelj Dejan Mijač (1987);
• BOGOJAVLJENSKA
NOĆ, reditelj Jagoš Marković (1992);
• HAMLET,
reditelj Gorčin Stojanović (1992);
• VESELE
ŽENE VINDZORSKE, reditelj Branko Pleša (1993);
• TROIL I
KRESIDA, reditelj Dejan Mijač (1994);
• MLETAČKI
TRGOVAC, reditelj Egon Savin (2004);
• HAMLET,
reditelj Dušan Jovanović (2005);
• KAKO VAM DRAGO,
reditelj Slobodan Unkovski (2009);
• OTELO,
reditelj Miloš Lolić (2012);
• HAMLET,
reditelj Aleksandar Popovski (2016).
IVA MILOŠEVIĆ je
diplomirala Pozorišnu i radio režiju na Fakultetu dramskih umetnosti u
Beogradu.
Režije u Jugoslovenskom dramskom pozorištu: Shopping&
Fucking Marka Rejvenhila, Razvalјivanje Nila Labjuta, Fedrina lјubav Sare Kejn,
Drama o Mirjani i ovima oko nje Ivora Martinića, Iz junačkog života građanstva
Karla Šternhajma, Zmajeubice Milene Marković, Mesec dana na selu Ivana
Turgenjeva.
Režije u drugim pozorištima: Elektra Danila Kiša (Narodno
pozorište u Beogradu); Maratonci trče počasni krug Dušana Kovačevića (Satiričko
kazalište Kerempuh, Zagreb); Kazimir i Karolina Edena fon Horvata (Narodno
pozorište Sombor); Put do Nirvane Artura Kopita, Zmijsko leglo Vasilija
Sigareva, Proslava Tomasa Vinterberga i Mogensa Rukova, Revizor N. Gogolјa
(Atelјe 212); Mala Sirena H.K. Andersena/Srđana Kolјevića i Princeza na zrnu
graška Nede Radulović (Malo pozorište „Duško Radović“); Vuk i sedam jarića
Braće Grim/Ljubinke Stojanović (Pozorište lutaka „Pinoko“); Princeza i žabac
H.K. Andersena/Igora Bojovića i Pepelјuga Igora Bojovića, Konjić Grbonjić Olega
i Vladimira Presnjakova (Pozorište „Boško Buha“); Painkillers Nede Radulović,
Mizantrop J.B.P. Molijera (korežija Gorčin Stojanović) (Srpsko narodno
pozorište); Glorija Ranka Marinkovića (Pozorište na Terazijama); Čudo u Šarganu
Lj. Simovića (Narodno pozorište Užice); Mnogo buke ni oko čega V. Šekspira
(Naroden teatar „Vojdan Černodrinski”, Prilep, Makedonija); Magično popodne
Volfganga Bauera (Bitef teatar); Zla žena (Narodno pozorište Subotica).
Dobitnica je nagrada za režiju „Bojan Stupica“, „Ljubomir
Muci Draškić“, kao i godišnjih nagrada za režiju Srpskog narodnog pozorišta i
Jugoslovenskog dramskog pozorišta.
Njene predstave gostovale su na festivalima u Štutgartu
(Nemačka), Bogoti (Kolumbija), San Hozeu (Kostarika), Gvadalahari (Meksiko),
Sibiu (Rumunija), Madridu (Španija), Rimu (Italija), Pragu (Češka), Rijeci,
Splitu, Umagu (Hrvatska), Sarajevu, Brčkom, Banjaluci (BiH), Kotoru, Budvi
(Crna Gora), kao i na svim važnim festivalima u Srbiji.
Vilijam Šekspir
MNOGO BUKE NI OKO
ČEGA
William Shakespeare
Much Ado About Nothing
Preveo dr Hugo Klajn
Režija i adaptacija Iva
Milošević
Dramaturg Miloš
Krečković
Scenograf Gorčin
Stojanović
Kostimograf Maria
Marković Milojev
Kompozitor Vladimir
Pejković
Scenski govor Ljiljana
Mrkić Popović
Dizajn svetla Dejan
Draganov
IGRAJU:
Don Pedro RADOVAN
VUJOVIĆ
Benedeto MARKO
JANKETIĆ
Klaudio JOAKIM TASIĆ
Beatriče MILICA
GOJKOVIĆ
Don Huan MIODRAG
DRAGIČEVIĆ
Leonato MARKO
BAĆOVIĆ
Margareta MILENA
VASIĆ
Boračo SRĐAN TIMAROV
Hera MILICA
SUŽNJEVIĆ
Franciskus BOJAN
LAZAROV
Organizatori Vladimir
Perišić
Inspicijent Dušan
Milosavljević
Sufler Dragana
Anđelković
Asistent scenografa Ivana
Krnjić
Asistent kostimografa Petra
Fotez
Asistent organizatora Natalija
Kidišević
Majstor svetla Siniša
Čupić
Realizator zvuka Vladimir
Becin
Нема коментара:
Постави коментар